V4-semester

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 V4-semester

  • Detta ämne har 11 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast 2004-06-10 18:12 av .
Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #10646
    gonzo
    Deltagare

    Om man skulle få för sig att fara iväg på en längre resa med sin saab..
    Vad bör man då se över innan och vad för verktyg o reservdelar kan vara bra att ha med sig?

    #75379
    fuling
    Deltagare

    En reserdelsbil

    Käns det som man kan lita på bilen är det bara att åka.
    Men lite verktyg, slangar, slangklämmor, ståltråd mm lite allmänt jocks allså.
    Annars gäller regen, man har med sig allt utom det som går sönder

    #75380
    saab v4-ever
    Deltagare

    Precis som Fuling säger: Litar man på bilen ä dä ba å åk.
    Men skall man åka lite längre och utanför Sveriges gränser skulle jag nog bortsett från Fulings tips ha med mig:
    – Brytare
    – Fördelarlock, rotor
    – Kondensator
    men framförallt tändspole. Plötsligt upphör de bara att funka efter att ha ha funkat i 20 år. Kolla skicket på reservhjulet också.
    ///Harald

    #75381
    Dicst
    Deltagare

    Vulktejp! ALLTID vulktejp med i handskfacket!

    #75382
    pierre
    Deltagare

    Myggspray, engångsgrillar, bandare, några flak öl och en stor burk 5-56

    #75383
    Lollo
    Deltagare

    Hej.
    Har just lärt mig att man skall ha med packnings satser till kopplingshydrauliken om man har det systemet.
    Med V4 och tidiga 99:or som har frihjul klarar man sig, men ej med ”modernare” bilar utan det.
    Det är billiga saker.

    #75384
    Martin
    Deltagare

    Citat:


    Med V4 och tidiga 99:or som har frihjul klarar man sig, men ej med ”modernare” bilar utan det. Det är billiga saker.


    Det går, men roligare kan man ha. Ett starkt batteri och flyt i trafiken underlättar. Tråcklade en gång mig hem från Stockholm genom Sthlm rusningstrafik till Göteborg med trasig koppling i min 99T. Att få sträcka ut på landsvägen utan att behöva växla så mycket,var rätt skönt.

    #75385
    Lollo
    Deltagare

    Hej.
    En liten bit går det väl bra men i kan inte vara skoj under en hel semester.
    För mig hade det inte gått, hade TT:n på kärra efter, men det löste sig genom alla trevliga mäniskor som var i Karlskoga.

    #75386
    kaparn
    Deltagare

    Hej!

    Ta med medlemsmatrikeln och en telefon så klarar Du hela Sverige hitills har jag inte träffat en enda 96ägare som inte har garaget fullt med reservdelar.

    #75387
    kalle .p
    Deltagare

    Reserv hjul

    #75388
    perhaninge
    Deltagare

    När det gäller v4:an så är det normalt underhåll, omvårdnad som gäller hela tiden.
    Om du gör detta löpande så skulle inte jag tveka på att ge mig iväg.
    Det har blivit en del 3-500 mila resor uppåt i landet utan några som helst problem.
    Dock ska väl tillägas att två resor slutade på centralbron (från Haninge) en med balansaxelbrott och en med rasad (nyrenoverad) låda, men det får väl skyllas på okunnighet så erfarenhet är väl något att rekomdendera att ta med sig om man skall på längre resor.
    Förutom medlemmsmatrikeln där den samlade erfarenheten är enorm.

    Per/Haninge

    #75389
    mats a
    Deltagare

    Vad kan vi hitta på den här gamla bilden?

    http://www.saabklubben.com/forumbilder/turistsats1.jpg

    Visst var det så att man lånade denna låda och sedan betalade för vad man evtlt förbrukat vid tillbakalämnandet?

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng