dan mattsson
Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
mars 15, 2011 kl. 18:48 #170561
Sammanfattning av skrivet inlägg: O-ringarna i huset till fördelardrivningen på en 2t funkar som vevhustätning till den främre cylindern.
februari 2, 2011 kl. 19:09 #168183På en 06a fins inga spakar som håller lampan, man drar bara lampan rakt ut ,sedan tar man bort kabeln som sitter i ned kant.När man sätter till baka lampan får man se upp så att man inte klämmer in spänn fjädrarna som sitter längst in imot reflektorn ,kommer dom ikläm så kommer inte lampan i rätt pos
augusti 29, 2010 kl. 06:30 #161806Det inre hjullageret är större,
Det borde gå att svarva ur en 96 trumma så man får i det större lagretmaj 3, 2010 kl. 19:49 #157506Kom igen nu allihopa och hjälp till och få igång saab vår marknaden . så den kan bli lika stor som Gistad varje år frammöver.
Det vore ju perfekt tycker jag ,så att man slipper vänta till hösten jämt när man står utan delar att bygga av .Kom å köp , kom å sälj
mars 9, 2010 kl. 14:08 #154422Ja Tobbe hade verkligen varit duktig på att jaga delar och med dom delarna som jag sen jagade i hop så blev det rena guldgruvan,även du OCH Lasse Mårtensson som var schysst och sålde sin ovanliga 60a bakruta är ju bidragande orsak till reservdelsberget,Tradera,Gistad saab marknad och saab klubbens webbshop var också duktiga på att hjälpa till med delar.
Och sist men inte minst Thomas Jansson som bockat och hamrat fram ovärdeliga plåt detaljer.mars 8, 2010 kl. 12:44 #154360Som dom flesta förmodligen har lagt märke till så har min bil flyttat till Laxå och fått en ny ägare .
Så fortsätting på denna renovering kan läsas i Dajjes nya tråd.
Till alla er som undrar var för jag har sålt denna pärla kan jag berätta att det är pga tillökning i familjen= tidsbrist,
Mina barns uppväxt får jag aldrig uppleva en gång till ,men denna bil eller någon annan 95an blir säkert till salu förr eller senare.Och då kan jag slå till på en mer färdig bil.februari 24, 2010 kl. 18:11 #153752Jag har list med artnr 1-542 från Örebro Agenturaffär funkar kanon bra, väldigt lik den som sitter org kostar 95 kr metern.
Det går åt ca 4 mfebruari 23, 2010 kl. 21:07 #153702Jag kommer så klart!
Blir vädert bara bättre än förra året så blir allt kanon bra .februari 11, 2010 kl. 19:00 #153029Jag har legat på latsidan länge nu men i går var jag till Thomas och fick lite plåt bockat och sträckt till framskärmen.
Så nu är alla fall den hel igen.januari 9, 2010 kl. 21:06 #151048Har varit till min polare som är händig på plåt och hämtat några ny tillvekade delar bla den här batterihyllan som han gjort åt mig
januari 1, 2010 kl. 14:58 #150562Nyss hem kommen efter en tur med montecarlo vinnar replikan med rally dubbat på .
En härlig tur på små vägarna -
FörfattareInlägg
