moongoose

Forumsvar skapade

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 99 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #245352

    moongoose
    Deltagare

    99ans primär vet jag inte men det ’r väl 6ans original? -83? 9-5 är ju vanlig 9-5 linear 2.0t. En 1.8L golf motor drar lika mycket som den 1.6 jag ägde! Vet inte vad det berodde på! För jag kan köra snålt! Och körde aldrig fort med den golfen så kraften har ju liten inverkan.

    #55046

    moongoose
    Deltagare

    Klart du ska ha tråden kvar! den var ju intressant! Vill man inte läsa så finns det 1000 trådar till att kolla in!!

    #49877

    moongoose
    Deltagare

    Ja det blir intressant även för mig vart detta slutar! Blir nog att jag beställer boken imorrn, sen försöka sälja av en av mina 2 bilar som är övers. En v4 -68 och en ng900 talladega -98 båda runt 16 000mil bara pm om ni är intresserad… Vet inte vad jag gör för fel för det är många som skriver mejl men inget annat..

    #49793

    moongoose
    Deltagare

    ok nä jag menar 87 och uppåt 😛 Det är väll då det vart handbroms bak osv? Aja har en T8 special ståendes som kommer stå som reservbil om ingen vill köpa den? Går det bra om man bygger stag mellan fjädertornen? Vad finns det för val av dämpare då?

    #49791

    moongoose
    Deltagare

    @jonas99 wrote:

    250 legala hk är ju inte fel. MEN de duger inte med Skitbromsar.
    SFRO bedömer om bilen klarar effkten och de i sin tur betyder att dom kan tycka att 175 hk är för mycket.
    Allt handlar om man har bra bygge.

    Vad än ni ska göra så köp SFRO boken. Och prata med din lokala bes man. Tjafsa här hjälper inte.

    Jag ska ha en 250hk motor som ska Överladdas. Så ljuger jag inte med effekt. Jo i en 99 och ja i samråd med SFRO.
    Just nu kör vi en besikning på en 350hk maskin i ett amatörbygge, där jag blev tvingad att använda servostyrning från og900. 😉

    Det blir förmodligen Og bromsar på den(87+) det borde dom tycka duger till ca 200-230häst? Fast ska köpa boken till jul ^^ Sen prata med folket på besiktningen. Hur är det att ha hydraulisk handbroms? För det måste ju vara både bättre och lättare att få dit? Tänkte om dom godkänner sånt istället för mekanisk?

    #49699

    moongoose
    Deltagare

    Då får jag ju ha 244,8hk 😀 1200kg/100=12x15kw=180×1,36=244,8hk 🙂

    #49681

    moongoose
    Deltagare

    @jonas99 wrote:

    De har hänt en del. Ett sätt att kringgå är gå setget längre ombyggtfordon då kan man ha mer effekt.

    Förstår inte det där med ombyggtfordon, reggar man in bilen som en unik bil eller? Vad finns det för nackdelar med att regga den så? Det är ju tänkt att det ska bli lek/träffbil.

    #49241

    moongoose
    Deltagare

    @saabaero wrote:

    Om jag skulle ge mig på detta skulle jag reg bes med org sprut utan APC och utan IC.
    När det är klart kan man börja bygga 🙂

    Väljer man Trionic istället slipper man en massa problem som de gamla spruten har och dessutom blir komponenterna färre och enklare att placera i ett trångt utrymme

    går det bra att köra utan apc? Trionic jo det vore nått! synd att alla dom original motorerna är för starka, eller får man stoppa i en 2.0LTT i en 99a? OCh hur mycket mer jobb är det att regga in den med det sprutet på en gång? 🙂

    #49222

    moongoose
    Deltagare

    Tack så mycket för infon! Just nu står den hos syster då hon vill ha den som den är och jag har redan många bilar! 🙂 Men som sagt det är lite en dröm att bygga en 99 T16! Så hittar jag inget liknande objekt till våren tar jag tillbaka den, jag kommer nog behöva all hjälp jag kan få!
    Har ingen tillgång till garage så därför får det vara just nu.

    Vad är det i el som man egentligen behöver? Har apc+bränsle box(lucas) och elen mellan boxarna och säkrings/relä hållaren. All el till insprutningen och lamban.
    Har kolllat på popeye’s hemsida och ser att man ska ha bromservon från T16 när man ska ner med den i en og900, men hur är det på 99an? Det ska vara det enda som fattas vad jag ser men det kommer säkert mer.. Måsta tyvärr skrota donator bilen då den stod och såg risig ut(mors åsikt).

    Tack i för hand!

    #46366

    moongoose
    Deltagare

    @bengt Åkesson wrote:

    Angående ämnet… När blev en rattstång fyrväxlad?

    /B

    Låskolven sitter fast pga backspärren :/ vore lätt om jag fick ur så jag kunde få ny nyckel

    #44600

    moongoose
    Deltagare

    @enor wrote:

    @moongoose wrote:

    Det är en 4växlad, det undrar jag också men v4 har väll svart spak? Vill ha min biega kvar om det går.

    Låter som ett problem som lite sprayfärg lätt skulle fixa.

    Men… beige? Nu var det ett tag sedan jag hade en långnos, men visst tusan är växelspaken kromad i 4-växlade bilar? Är den lackad är det en 3-växlad stång som sitter i bilen…

    Ja det är den nog, men plutten längst ut 🙂 kommer inte ihåg till 100, den har stått och vilat nu. Men om nån som svatade sist kan säga om jag kanske kan ha en från v4? Det skulle ju underlätta!

    #46345

    moongoose
    Deltagare

    Ock ja det är Bergsjö som ligger innanför hudiksvall

    #46344

    moongoose
    Deltagare

    Det är en 4växlad, det undrar jag också men v4 har väll svart spak? Vill ha min biega kvar om det går.

    #46341

    moongoose
    Deltagare

    Såklart missar man ju det! Det är en -65 2-takt

    #44110

    moongoose
    Deltagare

    @markus A wrote:

    Bästa sättet att hitta din nyckel är att förstöra så mycket som möjligt när du öppnar bilen.

    Bor du i närheten av Sundsvall kan du få en ny sidoruta av mig när du slagit sönder den.

    /M

    Bilen är olåst tack å lov! Ska kika om jag kan hitta nån bil med lås, vet ju av en gravplats för en massa bilar.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 99 totalt)

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng