saabaero
Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
Det ska sitta ”öppna pluggar” i dom hålen och dom ska fungera som backventiler.
Vatten ska kunna rinna ut men inte rinna in. Skulle nog säga att helt öppet hål är bättre än vinkork.
På nån bil har jag satt sånna backventiler på lägsta punkten i golvet (baksätet) för att ev läckvatten ska rinna ut.
Bäst är såklart att åtgärda inläckaget.
Dörrlisten kring A-stolpen är ett vanligt fel men även genomföringar i torpeden och hålet kring luftintaget.
1 användare tackade författaren för det här inlägget.
Jo det vet jag, men frågan kvarstår, vad för system styr tändkassetten?
Det är en salig röra med styrsystemen före -94.
Åren 88B-93 är riktigt röriga
Första DI var ett eget system med egen styrenhet för enbart tändning.
Version 2 vara DI/APC integrerade i samma styrenhet på turbobilarna. Oturbo såklart bara tändning.
Före DI vartändsystemen EZK på oturbo och fördelare med hallgivare på turbo.
Insprutning Bosch LH2.2 och 2.4
Menar du dessa? Över 70 kr för en o-ring och man behövde hur många, 3 per spridare tror jag? Dvs. 12 totalt eller 885 kr för det.
Är detta seriöst eller missar jag nåt, är det kanske en pack med 5 eller 10 ringar för 73,75?
https://saabklubben-reservdelar.se/900-79-94/motor/branslesystem/o-ring-0/
Japp är det original så är det dessa. Det åtgår 8 st som redan nämnts. Här är en bild på saab original och eftermarknad som ska vara till just og900. Det ÄR skillnad och jag ville inte riskera att det blir otätt mellan spridare fuelrail/insug med bensin och tjuvluft. Valet är fritt givetvis. Men på min gröne så var det 0 motstånd att trycka dit spridare i insug med eftermarknads o-ringar och motstånd (tätt) med original. Jag provade även ett till fabrikat kommer ej ihåg det var heller inte exakt som original i mått.
//B
Attachments:
Har också provat O-ringar från Speedparts men dom var istället för stora… Gick inte montera spridarna ens med vasselin
-
FörfattareInlägg