top

Forumsvar skapade

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 96 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • mars 27, 2015 kl. 19:23 #202763

      Verkar ha införstått att detta kan bli svårt därför jag tar upp frågan här.

      Men om jag får tag i en kaross som icke har kat, och tar allt från min.
      Då borde jag väl kunna regga den som ombyggt fordon även med nya karossen?

      Byter ju motor, låda, fram/bakvagn, bromsar etc. allt som nu sitter på min -81.

      Men behöver väl troligtvis även avgasintyg även där? är det verkligen helt omöjligt att få fram i dagsläget?

        juli 31, 2014 kl. 22:30 #198632

        gammalt projekt som blev ståendes då karossen visade sig vara värre än väntat ”rost”.
        polaren och jag har bestämt oss för att behålla motor, kabelhärva, låda å sånt till ny kaross i bättre skick.

        MEN! vi ska se om vi kan få gula-faran få rulla sin sista gång på vägarna, så nästa vecka rullar den in på besiktningen, som den är! 😮

        är det inte allt för allvarliga fel, fixar vi dem och låter den få rulla 2 sista år sen går karossen till skrot 🙂

        får vi igenom den får de bli nått roligt av den tills vi hittat ny kaross, toklåg 900? tyskstuk? förslag?

        om det sedan är någon som vill ha tomkaross med bra papper kan den hämtas ev. gratis om de går åt skogen.

          maj 23, 2012 kl. 20:51 #190802

          @henrikg wrote:

          Håller med er andra, riktigt snygg i den färgen 🙂 Hade även varit ruskigt tuff som Trubbnos, men fungerar rätt bra som det är 😉

          Mvh
          Henrik

          Börjar att bli lite småsugen på att få tillbaka trubbnos-stuket. Men har ingen brådska så får se vad som händer, måste ändå lacka om plasten som sitter. 🙂

          @Pershav wrote:

          Stilig bil, på bild ser det riktigt riktigt fin ut! Jag tycker du ska ha kvar inredning i bilen, om du nu inte ska köra renodlat bana, det blir rätt bullrigt utan inredning :teeth

          Tackar 🙂 har dock tänkt använda den till bana bla. faktiskt. har fått ur allt bak nu, och jotack de låter endel redan.

          @joH900 wrote:

          Måla inte bilen invändigt med hammarlack är mitt tips. Det går inte (eller blir i alla fall inge vidare) om du nån gång vill måla om med nån annan färg. Det är riktigt jobbigt och få bort också, men visst håller det.

          Jag hade köpt mekanlack istället, finns i svart och vitt och säkert nån mer färg, annars brukar det gå att få den blandad i den färg man vill.

          MVH

          Jo de var precis det jag tänkte, om man ville måla om senare.
          Mekanlack, de vore något ja. tackar för tipset. 🙂

            maj 21, 2012 kl. 20:37 #190764

            förflyttat bilen ut i värmen, å ska påbörja rensa allt som finns inuti.
            tänkt rostlaga och måla om invändigt för att få de fint igen.

            ska man köra vit hammarlack för att få de stryktåligt eller nått annat?
            tänkt köra utan inredning nämligen.

            *tyvärr ingen bild 🙁

              april 27, 2012 kl. 18:07 #190416

              @Sc24 wrote:

              Det beror lite på vilken årsmodell/turbo som sitter i.

              Är det T o m 89 med Garett,finns där ett uttag på insuget:

              Om det är MY 90 -> med Mitsu,så hittar du uttaget på framdelen av toppen:

              Kan också vara värt att noterar att det är precis samma på 2.1/2.3 toppen.

              Men gemensamt för dom alla är uttaget nere vid slangen på kylaren:

              Den slangen hittar du på

              Stort tackar, kunde inte varit bättre 🙂

                februari 26, 2012 kl. 23:04 #189000

                @joH900 wrote:

                Orignaldämpare finns det flera olika typer, de som ingick i ”sportchassi” till 900 är ganska hårda om de är fräscha. 17″ gör väl sitt också, sommardäck i låg temperatur brukar va lite extra hårda också.

                Den ser ganska låg ut, kolla så det inte är så att den ligger på genomslagsgummina (eller om det ligger väldigt nära). Om den gör det så är det bara att kapa av gummina lite.

                MVH

                Hur mycket mellanrum brukar vara rimligt så kan jag mäta imorgon? =)
                vid genomslagsgummina alltså.

                  februari 26, 2012 kl. 22:27 #189402

                  Efter att ha fått tag i ny slang å fått start på den igen, verkar allt lira fint.
                  Var bra tryck i bilen, dock är den enormt stötig i dämparna. står dock Saab på dem men finns de hårdare varianter?
                  Går knappt rubba bilen 🙂

                  Härligt väder var de också så tjejen fick åka med på en tur 🙂
                  Vill få ordning på platsen där vi ska ställa den medans motorn åker på en renovering.

                  Har också fått ut luftfiltret genom främre delen av framskärmen, vilket hörs!
                  Suger riktigt fint nu.

                  Kan nog bli bra denna, nån gång..

                    februari 25, 2012 kl. 14:40 #189367

                    @Anderslindh wrote:

                    Tycker om båda frontarna, de ger bilen lite olika karaktär.. Men full gas i 2an när det är blött och laddar över 1 bar? 😉 Hoppas du har en reservlåda hehe

                    Dåligt med reservlådor här 😉

                    Tänkte jag skulle få tag i en kokill när tillfälle finns till bra skick & pris.
                    Måste ändå ta isär nuvarande låda då de läcker ifrån den.

                      februari 23, 2012 kl. 22:34 #189549

                      @M.Broberg wrote:

                      Den e rätt jävla snygg. synd det är fel front bara

                      Håller helt klart med, men de får gå =)

                        februari 23, 2012 kl. 11:41 #189545

                        rastar bilen efter att de stått i snart 2år. slänger i 2an och fullt drag, så skjuter jag en tryckslang å får bogseras tillbaka,
                        var en mindre bra slang som inte vill hålla över 1 bar. här blev den ståendes en stund tills vi hittade felet.


                          januari 23, 2012 kl. 01:10 #189321

                          Okej, du vet möjligtvis inte vad de är för anslutning på en TD04HL-19T?
                          kan det vara 2,5″ som den suger & 2″ den trycker luft från?

                          Tänkte så jag får rätt reduceringar från nuvarande sug- & tryckrör.

                            januari 19, 2012 kl. 23:38 #189273

                            Okej, är väl något sånt här då som är björnring.
                            http://turbomeck.se/adapterplatta-volvo-aggregat” onclick=”window.open(this.href);return false;

                            Var iaf den som Ulf på turbomeck sa att ja kunde använda för att få på en TD04HL-19T 7#.

                              januari 19, 2012 kl. 18:29 #189262

                              Hur löste du det med labyrinttätningen?
                              samt behövde du flytta wastegaten?

                                januari 6, 2012 kl. 22:33 #188852

                                Vart tog/köpte du din turbo ifrån?
                                Vinklat verkar ju sitta på ganska många volvo bilar iaf.

                                Låter som det lutar åt ett 19T med 7#ans hus.

                                  januari 1, 2012 kl. 13:37 #188630

                                  Ännu inte fått ledigt något från jobbet, så bara hunnit få ner bilen på jorden å rensat undan lite.
                                  Idag kom också första snön som ligger kvar.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 96 totalt)