SAAB 96 1300S – Sleeper projekt
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 96 1300S – Sleeper projekt
- Detta ämne är tomt.
-
FörfattareInlägg
-
januari 24, 2015 kl. 00:49 #201265De e väl ändå inget att fundera på….
Den bara måste vi ju få se :AP :AP
/ Kenth
Har stått litt stille… vart lei av hele greia og har letet etter motor til bilen…
Sveiset en brakett for håndbrekket… tror det vil holde i masser…

Tok meg en tur til Hedbergs Bilskrot i Västerås…

Kjøpte en haug med diverse…

Tatt fra denne…

Gutta brukte en liten duppe dings for å laste hengeren…

Allt på plass…

Etter to dagsettaper og ca 100 mil er alt på plass i verkstedet… Fin liten Ford 3-cylindret 1.0T EcoBoost med 100 HK. Håper på å kunne få ut ca 140-150 HK med stand alone sprut…

Kuttet av motorfeste h.s. som var i veien…

…og hengte i motor/kasse…

…står på 45×45 treklosser… panser går nesten å lukke helt… tar i noe i slange luftinntaket oppe på motor…

Til tross for breddet motorrom og liten 3-cylindret er det for trang for å beholde a-armene… så her må det nok til også opphenget++ fra en Fiesta…
Lite ”pyssel och knåp” i motorrom… vifteanlegget røyk det også… så like bra å tette til lufthullene… sveiset også igjen mesteparten av alle andre små hull…

Tenker også å rense opp litt i motorrom… hva tror dete om å putte alt dette…

… i en lite boks… noe i stil med den vite på bildet… har også noen ideer rundt å skjule andre deler av ledningsnettet…
Hej 96GT
Jeg vil bare lige gøre opmærksom på, der bliver også fulgt med i denne tråd med stor interesse fra Danmark 🙂 Jeg ser konsekvent i din tråd, hver gang jeg er på her.
Kører selv 9-5 2001t med lidt trim i boks som familiebil. 9-3t 2002 Jubi med T19 630Ml og 3″ Abbot hele vejen. For tiden med en uforstærket motor men næste vinter bliver det tid til en 2,3 bund med nogle bedre stempler(kolver)
Samtidigt har jeg et projekt Opel Commodore 1969 2door HT med en ibygget Chevrolet 305 V8Venlig hilsen ig god arbejdslyst
Claus
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.