Busbilsobjekt T16 -83 och nya busbilen 2D T16

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Busbilsobjekt T16 -83 och nya busbilen 2D T16

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 424 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • september 18, 2012 kl. 07:26 #192930

      Monterade en 3,3bar BTR som jag hittade i mina gömmor.
      Har bara hunnit med en kortare provtur men det verkar lovande 🙂

      Tomgångsproblem = borta
      Ryckningar på låglast = nästan helt borta, känns som även det problemet är löst
      Ryckningar när man rullar på lågs varm in mot t.ex. en korsning = Finns kvar

      Återstår att justera CO-halten men det får bli en chansning då jag saknar CO-mätare men en bra början är väl att återgå till ursprungsvärdet på LMM

        oktober 8, 2012 kl. 19:40 #193198

          oktober 8, 2012 kl. 20:54 #193200

          Ser lovande ut de där, 300mm?

            oktober 9, 2012 kl. 04:31 #193201

            varför köra 16″ när det finns 17″?

            övrigt.

            Nice.

              oktober 9, 2012 kl. 06:43 #193202

              @M.Broberg wrote:

              varför köra 16″ när det finns 17″?

              övrigt.

              Nice.

              Har en rejäl trave med 16″ fälgar och inga 17″
              Storleken på bromsarna tror jag räcker ändå 😉

              @joH900 wrote:

              Ser lovande ut de där, 300mm?

              324×28

                oktober 9, 2012 kl. 12:50 #193203

                @Turbo wrote:

                Skall det vara ersättaren för dom keramiska bromsskivorna 😆
                (Just kidd’n)

                Ford har ju ett visst rykte om dåliga bromsskivor 😆

                Återstår att se om jag får ihop detta till nått som funkar men det ser lovande ut.
                Skivor är på väg och när dom är moddade ska det tillverkas adaptrar till oken och till sist svarvas spacers.
                Blir väl lite meck med bromsslangar också…

                  oktober 9, 2012 kl. 14:19 #193204

                  @SaabAero wrote:

                  @M.Broberg wrote:

                  varför köra 16″ när det finns 17″?

                  övrigt.

                  Nice.

                  Har en rejäl trave med 16″ fälgar och inga 17″
                  Storleken på bromsarna tror jag räcker ändå 😉

                  @joH900 wrote:

                  Ser lovande ut de där, 300mm?

                  324×28

                  fan att du får plats med 324 skivor 😯

                  mina 314 skivor får inte plats i 16″, dock bygger ju mina bromsok mer.

                    oktober 9, 2012 kl. 14:57 #193205

                    @M.Broberg wrote:

                    mina 314 skivor får inte plats i 16″, dock bygger ju mina bromsok mer.

                    Bra info!
                    Har själv varit inne på den lösningen men då behöver jag inte fundera mer på det 🙂

                    Problemet med konventionella bromsok är att dom bygger ganska mycket ut mot fälgbanan men är då istället ganska smäckra ut mot ekrarna.
                    4-kolvsoken tar mindre plats ut mot fälgbanan men bygger mer mot ekrarna istället.
                    Med min lösning kommer jag behöva ca 15-20mm spacer för att oket ska gå fritt från fälgens ekrar.

                    Skivan jag hittat bygger ganska mycket inåt men det skulle gärna få vara lite mer. För varje mm skivan kommer längre in kan spacern minskas.
                    BMW och Merca har skivor som bygger mer inåt men jag hittade inga i rätt tjocklek för mina ok.

                    Hittar jag lämpliga fälgar med plats för bromsarna och lågt ET är det såklart intressant. En fälg kring ET10 tror jag skulle funka utan spacers.

                      oktober 9, 2012 kl. 15:12 #193206

                      Mina 4-kolvsok bygger rätt mkt ut mot fälgbanan 🙂

                        oktober 19, 2012 kl. 18:26 #193334

                        I väntan på bromsdelar kan jag uppdatera med lite bilder på mindre roliga saker..
                        Det är inte bara en dans på rosor med en välanvänd och misshandlad turbobil 😥

                        Hängande innertak såklart

                        Sönderrostade dörrar

                        Plåtskada i skärm och skärmkant, trasig skärmbreddare

                        Borttappad stötfångarförlängare

                        Kass turbo, troligen pga för högt laddtryck

                          oktober 19, 2012 kl. 18:29 #193336

                          …Sönderrostade dörrar!?

                          jag kanske har skeva ideal, men sålänge det inte regnar in så är det inte sönderrostat i min värld. och även då så går det ju o laga!

                            oktober 19, 2012 kl. 19:57 #193337

                            Instämmer. Det finns ingen rost på de där dörrarna! 😆

                              oktober 19, 2012 kl. 20:56 #193340

                              Kan ta och lägga upp en bild på en sönderrostad dörr. Får småsten på vaderna när jag kör på grusväg 😀

                                oktober 20, 2012 kl. 13:07 #193344

                                I mina trakter anses dörren som sönderrrostad 😎
                                Jag vet att ni har lite annan syn på rost söderut 😉

                                  oktober 20, 2012 kl. 13:10 #193345

                                  @SaabAero wrote:

                                  I mina trakter anses dörren som sönderrrostad 😎
                                  Jag vet att ni har lite annan syn på rost söderut 😉

                                  ni har inte råd med svetsgas o tråd där uppe i norrland helt enkelt 😉

                                Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 424 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.