Denna gång 900i 16 88b.
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Denna gång 900i 16 88b.
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Denna gång 900i 16 88b.
- Detta ämne är tomt.
-
FörfattareInlägg
-
augusti 15, 2019 at 05:26 #462235
Här kommer bild på årets minsta matbord.
Som synes används även “mugghållaren”.
Hade tänkt mig att montera en förhöjning, typ ring av ett rör för att mugghållarna även ska funka under färd. Men hur bra är det att åka omkring med handfacksluckan nedfäll ur säkerhetssynpunkt? Dessutom sabbar jag bordet…
Skaffa en og med AC kanske…Då ju behövs ingen dricka!- Det här svaret redigerades för 4 år, 7 månader sedan av Andreas Hermansson.
- Det här svaret redigerades för 4 år, 7 månader sedan av Andreas Hermansson.
Attachments:
augusti 15, 2019 at 10:22 #462242Du får väl skaffa en sån där burkhållare till ytterbackspegeln som lastbilschaffisarna har.?
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan”augusti 16, 2019 at 05:57 #462330Janne:
Jo… Jag har en… Det står Ford på den. Den kan ju du få å skriva dit “Power by”
?- Det här svaret redigerades för 4 år, 7 månader sedan av Andreas Hermansson.
augusti 16, 2019 at 08:00 #462334M.Broberg:
Nja, det känns krångligare att montera in en AC så jag inte blir törstig så jag satar nog på det ist… ?augusti 16, 2019 at 09:33 #462339Janne: Jo… Jag har en… Det står Ford på den. Den kan ju du få å skriva dit ”Power by” ?
???
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan”september 3, 2019 at 09:17 #462681Jo det har rullat på fint! Men plötsligt har jag fått väldiga startproblem. Christer hade bytt backventilen på trycksidan och fått bort startbekymren som varit tidigare. Det krävdes lång tid på starten. Nu fick jag symptomet att den startar snällt och efter ca 20 sek så går ner i varv för att stanna helt. Sedan kravs det minutlångt gnagande med starten innan den startar.
Jag gjorde samma som Christer, bytte backventilen igen… Men jag konstaterade oxå att anslutningen på returen lossade själv pga tryck. Bensin överallt…
Efter montering startade bilen mycket lättare men efter bara några starter blev det som innan.
Då kollar jag in filtret som ser fabriksnytt ut.
Ut med bagageskivor och ut med pumpen.Detta är nog tredje gången jag ser detta på en sådan här repsats. Dom verkar inte tåla bensin….?
Jag konstaterade oxå att returen var tät. Det va därför ledningen trycktes loss av trycket i ledningen.
Jag tog en nyare typ av armaturbotten som har ett ”T” på trycksidan som oxå är ”returutrustad”. Returen från spridarbryggan går rakt ner i ”skvalpskyddet” istället.”t” – stycket. Jag tog bort plastslangen från ”T” där 6mm slang monterades mellan den och pumpen.
Samtidigt lät jag slangen vara kvar där
8mm slangen ansluten är mellan locket och ”T”.Nu verkar allt funka och utan skav…och alla bagageklädsel är tvättad.
Det här svaret redigerades 6 dagar, 23 timmar sedan av .
Det här svaret redigerades 6 dagar, 23 timmar sedan av .
Bilagor:- Det här svaret redigerades för 4 år, 6 månader sedan av Andreas Hermansson.
- Det här svaret redigerades för 4 år, 6 månader sedan av Andreas Hermansson.
- Det här svaret redigerades för 4 år, 6 månader sedan av Andreas Hermansson.
- Det här svaret redigerades för 4 år, 6 månader sedan av Andreas Hermansson.
- Det här svaret redigerades för 4 år, 6 månader sedan av Andreas Hermansson.
Attachments:
september 3, 2019 at 09:22 #462686___
- Det här svaret redigerades för 4 år, 6 månader sedan av Andreas Hermansson.
- Det här svaret redigerades för 4 år, 6 månader sedan av Andreas Hermansson.
Attachments:
september 3, 2019 at 09:40 #462705Lite utvärdering efter en ordentlig provkörning då.
Bilen startar mycket lättare och har ett helt annat drag när man vispat sig upp till ”trean”.
Jag passade på att tvätta all bagagklädsel när jag ändå hade ur allt i bagage.
Före.När jag tvättade bagage klädseln tvättade jag även hatthyllan.
Jag tycker att den fick tillbaka ”orginalludenhet” (hittepåord). Den fick mer färg efter tvätten oxå.
Attachments:
september 3, 2019 at 09:55 #462712Det rullar på!
Igår bytte jag oljutryckskontakt + lampan som lagt av. Men jag fick även ge mig på att byta kylfläkt då den gamla nypigt? Den gick inte runt och säkringen var skjuten.
När jag gjorde detta upptäckte jag…Reperationerna fortsatte med en av kontakterna till H4-lamporna.
Som ni ser är originalet demolerat av varmgång pga att kabelskorna glappa lite på lampans flatstift.När jag brutit isär det befintliga kontaktstycket nöp jag till kabelskorna för bättre kontakt. Här gäller det att inte nypa ihop dom för mycket. Man vill ju inte trycka reflektorn ur sina fästen när man monterar dit kontaktstycket på lampan.
Ja då återstår bara att montera dit det på lampan!
Hepp!- Det här svaret redigerades för 4 år, 6 månader sedan av Andreas Hermansson.
- Det här svaret redigerades för 4 år, 6 månader sedan av Andreas Hermansson.
- Det här svaret redigerades för 4 år, 6 månader sedan av Andreas Hermansson.
Attachments:
november 12, 2019 at 22:24 #465059Parallellt med parallellprojektet 900S inredningsjobbet, jobbas det även med inredningen i min 900i.
Här har passagerarstolen bytts mot en rengjord i bättre skick än den som var. Dessutom är mattan rengjord tillsammans med baksätet.Attachments:
november 16, 2019 at 12:27 #465192Lite “tyngre” arbete.
Det har knirkat i bak änden.
Här har vi felet!Slitena bussningar i båda momentstagen!
Den ena har släppt helt.
Dags att byta alltså!Det gick väldigt smidigt att plocka loss dessa.
Ingen rost i infästning heller. Ont om puts är det dessvärre gott om…Då sitter en NOS monterad!
Men skruvarna är endast dragna tills dom börjar nypa om hylsan i bussningen.Detta för att kunna släppa ner karossen över axeln så att bussningarna nyps fast i körläget för att undvika onödigt vrid i gummit som ökar påfrestning och därmed slitaget.
Ni ser att det är ganska stor skillnad på vinkeln.
Allt för nu!Attachments:
november 19, 2019 at 21:31 #465346Josåatte!
Nu har Förarstolen repareras med bla skum å värme från passagerarstolen som var mindre slitet (från en annan bil).Obs! Brickan är ett måsten med vikbar stol.
Här döljs det övre skruv förbandet.
Det gäller att vara försiktig när man ska ta av skummet så att dom inte rivs sönder. Limet går att dra loss från metallen om man är försiktig, typ som tejp.
Naket skelett.
“Montering sker i omvänd ordning” heter det ju…Attachments:
november 19, 2019 at 21:39 #465352Här har det sytts i nya kanaler helt egenhändigt av dottern, frun och jag själv…
Nu ska alltså dessa ståltrådar monteras i kanalerna. Tillsammans med krokarna.
Denna tråd som håller in baksidan är lätt att glömma, sitter egentligen med metallmärla men jag har använt buntband i många år och det funkar fint.
Lite pill med krokarna är det men är man försiktig och “vränger med” påsen varsamt blir det bra.
Taadaaa!
Nu ska bara tyget “sätt sig” så blir det nästan som nytt.- Det här svaret redigerades för 4 år, 4 månader sedan av Andreas Hermansson.
- Det här svaret redigerades för 4 år, 4 månader sedan av Andreas Hermansson.
Attachments:
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.