Denna gång 900i 16 88b.

Forum Övrigt Projekt / Min bil Denna gång 900i 16 88b.

• Detta ämne är tomt.
Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 119 totalt)
  • Författare
    M.Broberg
    Deltagare

Gävleträffen är alltid sista söndagen i juli 🙂

• Det här svaret redigerades för 5 månader, 4 veckor sedan av .

Gävleträffen är alltid sista söndagen i juli 🙂

Ajaj!
    Verkar inte bättre än att jag missat Gävleträffen!
    Då mitt garage ”bombhärjats” får jag skruva vidare utomhus…jag oxå…
    Jag har länge haft skrammel i tackluckan och ett fasligt brus vid stängd lucka.
    I irritation när jag körde klämde jag ihop underdelen och överdelen med fingrarna. Tys!
    Väl framme konstaterades att skruvarna som håller ytterplåten var lösa… Jag har hela tiden trott det varit något annat som spökat.
    Nu är bruset och skramlet borta men luckan är ä en lättare öppna och stänga!

IMG_20190803_154427

Bilagor:

Pillade lite smått med bilen igår.
    Bl.a fick jag smort upp å dit med rännavsluten.
    Vänster är smord, den högra är inte smord… Fast egentligen är det tvärtom! 😄

IMG_20190804_120407

IMG_20190805_082629

Jag bytte även högtalare…
    Men det är ju inte så roligt att visa detta panelskal.

IMG_20190804_122041

• Det här svaret redigerades för 5 månader, 3 veckor sedan av .
    • Det här svaret redigerades för 5 månader, 2 veckor sedan av .
    Bilagor:
    Mathias
    Deltagare

Hej!

Tänk vad de små plastbitarna gör mycket!
    Skjuter du bara på dem eller lägger du på en klick kitt?

Sådana högtalare fram är jag sugen på, fick lyssna på NisseT16s på festivalen och blev imponerad, de är ju ändå 30 år gamla.

Några matchande högtalare bak att rekommendera?

Mvh

Mathias

Jag sätter en butyltejpbit i bakkant mot luckan som det sitter original bara.
    Ja dom är ”goa”.
    Jag har inget att rekommendera, på 3d ska det ju sitta 4×6 men jag har inga…

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
    Mathias
    Deltagare

Hej!

Det är just det med 4*6 Som är lite udda 🤔.

Mvh

Mathias

Jo, men det finns på vanliga ljudförsäljningsställen….

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
    nisset16
    Deltagare

Jag sätter en butyltejpbit i bakkant mot luckan som det sitter original bara. Ja dom är ”goa”. Jag har inget att rekommendera, på 3d ska det ju sitta 4×6 men jag har inga…

De är ju så skönt 80-tal med dessa 2-vägskit så man blir tårögd 😀
    4×6 går ju att finna, men hur ofta sitter man bak i sin 900? 🙂

Bilen ser kanon ut också för övrigt!

Mvh Nils

Jag sätter en butyltejpbit i bakkant mot luckan som det sitter original bara. Ja dom är ”goa”. Jag har inget att rekommendera, på 3d ska det ju sitta 4×6 men jag har inga…

De är ju så skönt 80-tal med dessa 2-vägskit så man blir tårögd 😀 4×6 går ju att finna, men hur ofta sitter man bak i sin 900? 🙂
    Bilen ser kanon ut också för övrigt!
    Mvh Nils

Jo det är väl mest baksätespassagerarna som tycker det blir enformigt med basljud bara…
    Tack ska du ha, jag börjar bli nöjd med det exteriöra…

Regin
    Deltagare

Fi ade lit me smått med bilen igår.
    Bl.a fick jag smort upp å dit med rännavsluten. Vänster är smord, den högra är inte smord… Fast egentligen är det tvärtom! 😄

IMG_20190804_120407-1

I framtiden, så testa gärna detta ”koncept”
    lIKE-THIS
    Det håller något längre 😉

Bilagor:
    M.Broberg
    Deltagare

Finns ord för det där med färg på plast….

Fusk.

😉

Fi ade lit me smått med bilen igår. Bl.a fick jag smort upp å dit med rännavsluten. Vänster är smord, den högra är inte smord… Fast egentligen är det tvärtom! 😄

IMG_20190804_120407-1
    I framtiden, så testa gärna detta ”koncept” lIKE-THIS Det håller något längre 😉

Humm…
    Jo, tanken har slagit mig. Så hade handlaren gjort på 9-5an vi köpte tidigare i somras. Men det verkar inte sitta så bra.
    Däremot kanske jag testar det fast med silver ovanpå primern…

Regin
    Deltagare

Jo, tanken har slagit mig. Så hade handlaren gjort på 9-5an vi köpte tidigare i somras.
    Men det verkar inte sitta så bra. Däremot kanske jag testar det fast med silver ovanpå primern…

Ingen garanti för hur han gjorde förarbetet som faktisk är viktigt 🤔

Jag har körd denna modell på alla mina OG 900 och kommer göra det nu också –
    det har suttit kvar utan att bli matt igen.

Jo, tanken har slagit mig. Så hade handlaren gjort på 9-5an vi köpte tidigare i somras. Men det verkar inte sitta så bra. Däremot kanske jag testar det fast med silver ovanpå primern…

Ingen garanti för hur han gjorde förarbetet som faktisk är viktigt 🤔

Nej, det är ju hel sant, jag har ingen aning om hur han gjorde…. 😳

Upptäckte detta häromdagen.

IMG_20190806_175831

Lite fukt vid fuelrail. Det visade sig vara bensin. Det verkar blivit tätt efter momentdragning av kopplingen. Men nya tätningar ska införskaffas. Sedan startar hon med färre varv på startmotorn dessutom.

Bilagor:

Jag har haft problem med att när man ska lägga i 5an halkar spaken över för långt åt höger som när man lyfter backspärren. Sagt och gjort så tog jag loss spaken och drog ur ”klipset” som håller ihop nedre delen av spaken, skruvade ut tappen som agerar spärr två var. Sedan gjordes montering i omvändordning. Det blev väldigt mycket smidigare att köra nu.
    Kass att jag glömde fota men det får bli nästa gång jag pillar med spakstället.

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 119 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng