Fler än jag missnöjd med Skruvat.se?

Forum Övrigt Off Topic Fler än jag missnöjd med Skruvat.se?

  • Detta ämne har 20 svar, 16 deltagare, och uppdaterades senast 2014-06-13 20:28 av .
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #24011
    goofy
    Deltagare

    En lång historia i korta drag. Nåja! Så kort som möjligt.
    Har gjort många affärer med detta företag och aldrig varit besviken. Men nu…
    En reklamation av ett bromsok som nu överskuggas av ilskan över deras behandling av mej som kund.

    Jag lagar krockade bilar och är således ingen van skrivare. Beklagar alla eventuella felaktigheter i meningsuppbyggnad, styckesindelningar, komma, punkt o.d. 🙂

    Köper bromsok bak båda sidor till min 9000 från skruvat.se
    Monteras av min bästa mekaniker som kan sägas, äter, dricker, skiter, blöder SAAB.
    Efter åtta månader försvinner all bromsverkan på E4 vid avfarten till jobbet. Pedalen går i botten men fick stopp på bilen utan missöden.
    Får samtal hemifrån att det är en pöl bromsvätska på uppfarten där höger bakhjul befunnit sej.
    Koll visar att det inifrån oket rinner bromsvätska och ut genom bulten som skyddar justerskruven till handbromsen.
    ´
    Kontaktar Skruvat.se som är trevliga och skickar ett nytt ok snabbt fast dom egentligen ska få in det trasiga till granskning först.
    Får ett mail efter ett tag med ett avslag på ärendet med motiveringen:
    Justerskruven till handbromsen är felmonterad och du som kund har själv orsakat felet genom att dra skruven så hårt i botten att packning spruckit och läckage uppstått.
    Min mekaniker, jag, samt flera branschkollegor anser detta orimligt, så jag kontaktar kundtjänst.

    Samtalet är lugnt, trevligt och sakligt. Jag förklarar att jag vill bestrida deras bedömning samt att få ta del av hur dom kommit fram till detta.
    Förklarar min version och orimligheten i allt.
    Medan jag väntar i telefonen ringer kundtjänst upp garantiavdelningen för att framföra min bestridan då jag enligt henne inte kunde göra det själv.
    Hon talar sedan vänligt om att det finns alltid dokumentation i form av bilder och text på varje garantiundersökning samt att jag skulle få detta på mail.

    Jag ringer åter dagen efter då jag hade fler frågor i ärendet. Samma tjej svarar men nu är tonen annorlunda! Hon är kort och tvär. Snäser och kan inte stå för något hon lovat innan. När jag ber henne maila en kopia på min bestridan och av vana börjar säga min mailadress, avbryter hon mej med ett snäsigt -Ja jag ser din adress här faktiskt.
    På förfrågan om hon i datorn antecknat min version av bestridan så fick jag inget svar, vilket jag tolkar som att hon inte antecknat.

    Dagen efter kommer ett typ standardmail om att ärendet fått avslag igen.
    Inga svar på mina frågor eller något som har med ärendet att göra.

    Nytt mail skickas men får samma flata standardmail tillbaka, fast nu undertecknat av annan tjej.

    Nytt mail igen med en hårdare ton där jag förklarar mina avsikter och avkräver förklaring vad som sker och varför jag inte får ta del av utredningen.
    Att jag kommer ta hjälp av ARN i ärendet osv.

    Får tillbaka samma jävla standarmail fast denna gång från deras kundservicechef med tillägget. -Vad tråkigt att du inte tycker som oss. Du är välkommen att skriva om du har några frågor.
    Jag har ju förihelvete försökt få svar på mina frågor via telefon och mail i veckor!

    Där är jag idag. Oket kommer i retur på deras bekostnad om ett par dagar och kommer tas isär i molekyler för granskning.

    Har efter lite samtal med folk fått höra om ett avslag på en drivaxel som lät som kriget efter en mil. Svaret var att han själv orsakat skadan genom att svänga för kraftigt samtidigt som han gasade.
    Googling ger en bild av att det vanligaste svaret är just att kunden är orsaken till felet även om det mot alla odds inte kan vara så.

    ARN kommer troligen inte driva ärendet då värdet på delen inte överstiger 1000:-

    Nån här med samma tråkiga erfarenhet?

    /Tack för ordet.

    #174429

    Jag köpte ett hjullager till min Xantia som skar efter ca 30 mil. Ringde in och fick förklarat för mig att de inte diskuterade reklamationsärenden över telefon utan att detta skulle tas via deras reklamationsportal.

    Skickade in hjullagret som var i atomer och fick avslag då det var felaktigt monterat. Man byter hela navet så inget skall pressas, packas utan trycks på plats och skruvast dit med centrummuttern. Jag skrev ett nytt mail och förklarade att jag skruvat på bilar ett bra tag och hade bra koll på vad jag håller på med. Bifogade ett mail från Citroën där jag fått beskrivet hur jag skulle montera det efter konstens alla regler. Förklarade att jag måste vara gravt mentalt tappad om jag skulle lyckats ha gjort fel med den verkstadsbeskrivning jag fått. Fick inget svar, och i den allmänna röra som är livet så glömde jag av detta lite. Någon vecka senare kom jag ihåg detta och loggade in på reklamationsportalen och såg att jag fått ett tillgodokvitto som gick ut om 3(!) dagar. Inte hört ett ljud från dem att de godkänt reklamationen. De bara gav ett tillgodo med kort datum och hopades på att det inte skulle användas…

    Ett jävla sätt….

    #174431
    stefan
    Deltagare

    Det här är väl nåt man får ta med i beräkningarna om man köper av en näthandlare? Att handha reklamationer kan vara ett mörker utan dess like och det är ju hela tiden kunden som får stå för allt tills det är löst och det är ju som sagt inget som säger att det är till kundens fördel.
    Jag skaffade verkstadskonto där för nåt år sen men jag kan säga som så att deras kundservice chef Magnus Possman slutade till slut att ringa upp mig, det visar väl på antal incidenter för min del…………..

    Som verkstadskund är man nämligen begåvad med förmånen att se deras lagersaldo och har de 10 i lager och det inte kommer nåt och man ringer och står i och nä tyvärr det fanns inga………..ojdå det måste vara ett misstag……..nä det är nog lagersaldot hos lev i tyskland du ser………osv osv……..Detta då gång efter gång efter gång. Då undrar man verkligen hur mycket de egentligen lagerför…………

    Nä det är tur man har andra lev som fungerar.

    #174444
    andreas1
    Deltagare

    Slutat handla av skruvat för några år sen…
    Skicka fel grejor o var ej kontaktbara på några veckot (semestertider).
    Köpte sakerna på annat håll o då får man inte pengar tillbaka utan nåt jävka tillgodokvitto…
    Precis som bilen skullee stått still hela sommaren för dom ska vakna…
    Nä beställer från utlandet direkt numera…
    Lycka till med striden iallafall.

    #52660
    sabbe
    Deltagare

    En bekant köpte kamremssats till VW dieselmotor från Skruvat.
    Den nya remspännaren skar ihop efter 1100 mil så att remmen kuggade och havererade motorn.

    Där tänker inte jag köpa några reservdelar.

    Sabbe

    #174451
    longjohn61
    Deltagare

    Köpte en slavcyl till min 9000 som gav upp efter 5 månader som ändå kostar en tusen lapp.
    Jätte kul ut med lådan igen 👿 Köpte dock inte en till där det blev en saab original prislapp 1650 inte mycket skillnad och kvalitets skillnaden syns
    så köp inte den på skruvat 😉

    Mvh Nisse

    #174453
    Lustgasen
    Moderator

    Väntat två veckor på en strålkastare till min cab.. Hmm…

    Saab 99 Van -77

    Sekreterare och redaktör i Svenska Saabklubben

    #174454
    Melwin
    Deltagare

    Det inte Biltema vill ha det säljer Skruvat,bara skräp och kundservice noll!

    #66174
    saabaero
    Deltagare

    Har aldrig provat reklamera något men däremot råkat ut för usel passform några gånger.

    #174469
    2takt_nicke
    Deltagare

    En kollega renoverade hela sin framvagn med delar från skruvat på sin V70 -05.
    Allt i slitage – väg byttes samt 4 – hjulinställning gjordes. Efter 1000 mil var det sopor av allt + 2 kassa däck.

    Ett helvete med reklamationer, min kollega tröttnade.

    #174475
    goofy
    Deltagare

    Har nu fått tillbaka det trasiga oket från Skruvat.
    Vet inte hur grundlig undersökning dom gjort, men all smuts som fanns vid inskickandet är kvar.
    Inga spår efter fingrar. Alla demonterbara delar utom skyddsbulten över justerskruven har fortfarande intakta lägen.
    Inga bristningar i smutsen eller spår av at någon rört eller demonterat något.

    Kommer dissekera oket så fort jag hinner samt fotodokumentera allt.

    Trevlig Helg

    #53679
    ingemargavle
    Deltagare

    Handlade där en gång och aldrig mer…
    Fick defekta delar och kundsupporten var omöjlig att få kontakt med tills jag ringde till den ansvariges sambo och informerade om läget.
    Det krävdes alltså åtgärder på gränsen till det tillåtna innan kontakt var möjlig och ärendet kunde lösas.

    #176042
    slattabjornen
    Deltagare

    @Goofy wrote:

    Har nu fått tillbaka det trasiga oket från Skruvat.
    Vet inte hur grundlig undersökning dom gjort, men all smuts som fanns vid inskickandet är kvar.
    Inga spår efter fingrar. Alla demonterbara delar utom skyddsbulten över justerskruven har fortfarande intakta lägen.
    Inga bristningar i smutsen eller spår av at någon rört eller demonterat något.

    Kommer dissekera oket så fort jag hinner samt fotodokumentera allt.

    Trevlig Helg

    Såg du om kopparbrickan var brusten?

    Sent from my GT-I9305 4G via Tapatalk

    #176416
    goofy
    Deltagare

    Har legat på is ett tag. Söker VD Roberth med ljus och lykta men han ringer aldrig tillbaka. Funderar på att ringa hem till honom i hans privata bostad.
    Har inte hittat en tång som är lång och smal nog att få ur sista låsringen in till brickan från kolvsidan på oket. Ska ta tag i det på semestern när andra projekten lagt sig till ro.

    #176434
    stefan
    Deltagare

    Läste hela tråden nu om just oket som felade och helt klart är ju att det är nåt fel på oket. Även om brickan skadats så ska det väl inte vara bromsvätska innan för pluggen? Isåfall skulle man ju behöva lufta varje gång man justerar det…………
    Även om Skruvat är sega på reklamationer så bestrid igen skriftligen. Att söka VD´n torde vara fel väg att gå för de har ju uppenbarligen en reklamationsavdelning och de har i det här fallet tagit fel beslut grundat på okunskap. (det är vad jag vet ingen där som kan nåt om bilar)

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng