hög tomgång kallstartsbry t16

Forum Modellspecifika forum OG900 hög tomgång kallstartsbry t16

  • Detta ämne har 65 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2014-05-25 19:09 av .
Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 66 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #198017
    andreas1
    Deltagare

    Nu har det gått ett tag sen sist.
    Hittat att bränslesangen var lite klämd på ett ställe.
    Efter en veckas nötande var gång den var kallstartar den numera direkt.
    Lagat sig själv alt gjorde klämmen av slangen någon skillnad.

    #198018
    morsole
    Deltagare

    Då är förbannelsen hävd, med andra ord?

    Mvh Johannes

    Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

    #198020
    andreas1
    Deltagare

    Nä det tror jag inte, bara ett fel mindre.
    Dessa bilar håller mig sysselsatt kan jag lova

    #198058
    andreas1
    Deltagare

    Bilen från helvetet är tillbaka, lika fort som problemet försvann kom det tillbaka ännu värre.
    Nu startar fanskapet bara på gas, kall som varm o om jag ska starta direkt efter avstängning el den fått stå spelar ingen roll.
    Men så fort den startar går den normalt.
    Rev donaterbilens tank för o få loss tankband som är ok, tänkte byta hela bränsleledningen så jag kan utesluta den.
    Någon som använt biltemas tryckluftsslang som bränsleslang?
    Vet att den tåler olja o vet att grannen satte det på sin 900 men den bilen skrotades efter en månad så svårt o säga om det var ok.
    Känns värdelöst o sätta samma plastslang igen då jag märkt 2 ställen med början till veck o det kommer man ifrån med slangen.

    #198059
    saabaero
    Deltagare

    Jag skulle inte våga använda tryckluftsslang utan grundlig undersökning om den verkligen klarar bensin.
    Slang från Biltema skulle jag absolut inte använda…

    Tryckluftkopplingar ska man definitivt inte använda till bränsle

    #198060
    joh900
    Deltagare

    Jag hade inte använt nånting annat än riktig bensinslang. Den gummibränsleslang Biltema har är kass, börjar nästan spricka innan bensin har gått genom den….

    Nått som kan va bra och tänka på är att endel gummislang trots att allt är tätt kan lukta endel bensin, så invändigt i bilen kan det nog vara bra och dra rör istället om du vill va säker på och inte få bensinlukt inne i bilen.

    #198061
    andreas1
    Deltagare

    Tänkte självklart använda org kopplingar.
    Har du kanske ett tips på bra slang?

    #198062
    andreas1
    Deltagare

    @joH900 wrote:

    Jag hade inte använt nånting annat än riktig bensinslang. Den gummibränsleslang Biltema har är kass, börjar nästan spricka innan bensin har gått genom den….

    Nått som kan va bra och tänka på är att endel gummislang trots att allt är tätt kan lukta endel bensin, så invändigt i bilen kan det nog vara bra och dra rör istället om du vill va säker på och inte få bensinlukt inne i bilen.

    Ja biltemas bränsleslang går bort, för många har haft problem, samma med mekonomens.
    Satt oxå precis o fundera på kopparrör i bilen o slang ut.
    Priblemet verkar vara just det att hitta slang som håller o som inte kostar som om det vore guld.

    #198063
    saabaero
    Deltagare

    Har egentilgen samma problem med bränsleslang själv och min plan är att plocka slangar (och tank) från en donator

    #198064
    andreas1
    Deltagare

    Har slangar o tank från donatorn men ville slippa plastslang , är inte riktigt ultimat.
    Efter att läst på lite tror jag jag ska ta kopparrör inuti bilen o slang på det som går utanför.
    Enda är att röret verkar vara 8 mm o org kopplingar 6 mm.
    Får väl se hur jag löser det

    #198065
    morsole
    Deltagare

    Hur är Swedols slangar?

    Har samma otrevliga erfarenheter av Bt’s slangar; det är ju för jävligt att de får sälja dem!

    Finns inte plastslangar i lämplig dimension att köpa, som tål bensin/etanol?

    Mvh Johannes

    Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

    #198066
    M.Broberg
    Deltagare

    Swedols etanolslang ska vara rätt bra tror jag, tåla etanol med. Tror jag läste det på PPF eller nån annan liknande sida.

    #198068
    saabaero
    Deltagare

    @andreas1 wrote:

    Har slangar o tank från donatorn men ville slippa plastslang , är inte riktigt ultimat.

    Originalslangar borde väl vara tillräckligt bra för dom flesta .
    Varför skulle inte det vara bra ?

    #198069
    morsole
    Deltagare

    För min del handlar det ju om lätta ombyggnationer där man byter ut tex bef btr mot ställbar etc; evt nåt extra filter innan spridarna med.

    Eller när man byter pump, så man kan snickra utan att ligga sömnlös av rädsla för att slangjäveln spricker!

    Mvh Johannes

    Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

    #198072
    andreas1
    Deltagare

    @SaabAero wrote:

    @andreas1 wrote:

    Har slangar o tank från donatorn men ville slippa plastslang , är inte riktigt ultimat.

    Originalslangar borde väl vara tillräckligt bra för dom flesta .
    Varför skulle inte det vara bra ?

    Dom slangarna är övet 30 år gamla…
    Plast känns lite halvkasst så därför hade det varit lättast att skaffa bra färsk slang.
    Men verkar vara svårt o hitta nån som är bra o som inte kostar guld

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 66 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng