larzzons bilar

Forum Övrigt Projekt / Min bil larzzons bilar

  • Detta ämne har 97 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast 2015-05-03 11:13 av .
Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 98 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #197271
    saabaero
    Deltagare

    Har provat en 18T en period men det tyckte jag var riktigt segt men det var å andra sidan inte mappat för 18T heller.
    19T tycker inte jag är så långt efter 15T. Visst är den lite trögare att få igång men redan vid 2000 rpm har jag några hekto laddtryck med 19T vid gubbkörning 🙂

    #197272
    larzzon
    Deltagare

    Td04 oavsett 15t eller 19t tycker jag är lättdrivna aggregat…för min del så var 18t de ebay hade å erbjuda när jag beställde turbinhjulet så då fick de bli så. 19t funkar kanon också. Eftersom nya motorn ska prioretara låg förbrukning på e85 så lär 18t ge ett bra resultat.

    Har mixtrat lite med min gröna brukis har rivit ner innertaket och lagt nytt tyg, väldigt irriterade att sitta med huvudet i tyget.
    värmekranen har läckt för mycket så instrumentpanelen fick plockas ner också för att byta den. Har haft kabelgenomföringen till trionichärvan där rattstången går in på vänsterstyrda bilar, mycket irriterande att direktkontakt mellan motorrumet och cupen. Sågade därför ett nytt hål, blev mycket bättre.

    Sen har vita 4kafsen fått lite tid också.

    Monterade coilversen efter att jag kapat bort fjäsersätet på den övre länkarmen.

    Fick göra nya hål för övre fästet.

    Nu ska jag tillverka de övre infästningarna.

    #197318
    larzzon
    Deltagare

    Nu sitter fjädertornen på plats och coiloversen är monterade.
    Torndesign:

    Eftersom original luftintag till kupefläkten ska användas så fick de bestämma diametern:

    även trångt på andra sidan vid bromscylindern, jag vill ha bromsservo.

    Framifrån

    Nu börjar de svåra jobbet att få till styrningen.

    #197325
    lipomannen
    Deltagare

    De var inte dåligt byggt de inte! Skall bli spännande och se vad det blir med de hela! 🙂

    #197391
    larzzon
    Deltagare

    Har mekat med den gröna nu några dagar.
    Har bytt värmekran eftersom jag blev blöt på högerfoten :dope
    Monterade även ftt turboinstrument med turbomätare och de snygga bränsle och tempmätarna.
    Satte ven upp trionicboxen på mittkonsollen så den slipper ligga på golvet. Skulle bara få till en täckbricka för hålet för genomföringen där rattstången går ut på högerstyrda bilar.

    Renoverade innertaket och monterade 9000 stolar på den också eftersom man sitter goare i friska 9000 stolar med svankstöd, dock fel färg, nån som har en blågrå inredning över?
    Fasiken vad stor den blev i kupen utan hängande innertak.

    Kom på att jag inte visat pannrummet för er.

    #197393
    saabaero
    Deltagare

    Är det korttopp på den bilen ?

    Du skulle behöva flytta luftfiltret :dope

    #197395
    larzzon
    Deltagare

    Ja, de är korttopp!

    Skrev jag inte att jag flyttade kolkanistern till högersidan framför spolarvätskebehållaren så ska luftfiltret sitta där ute, med en genomföring genom väggen, precis som jag gjort på min vita.

    #197433
    larzzon
    Deltagare

    Vem kunde tro att en vanlig bebiblå og900 från 87 kunde bli en nackvridare i vardagstrafiken, men de är klart de finns inte många bilar i den färgen med kromade handtag och allt :smile

    Den har ju stjärnstatus 😀 http://thephilosopherking.net/

    #197440
    larzzon
    Deltagare

    Har kört den bebiblå nu ett tag i8. Idag tog jag ut den gröna efter lite service och mek. Höll på att köra i diket när jag stampade på som jag brukar göra med den blå. De bara ven till där fram under huven på den gröna. Kom inte ihåg att den gick såå bra. Men de är klart den ska ju ha 150hk extra 😀

    #197442
    saabaero
    Deltagare

    Brukar också konstatera att det fattas en 150-200hk när man får tag i en insprutare 🙂

    #197446
    larzzon
    Deltagare

    Nu när 9-5an är inne i garaget för bromsservice ser de såhär trevligt ut på parkeringen 🙂

    #197528
    larzzon
    Deltagare

    Har länge letat efter en glastaklucka till den gröna 900an. Hitta en på tradera av en slump för någon vecka sedan 🙂

    Nu ska jag bara försöka samla mod å såga hål i taket 😉

    #197536
    escobar
    Deltagare

    Kommer bli helrätt! 🙂

    #197554
    larzzon
    Deltagare

    En kompis plockar motorn från en sliten 9000a50.

    Han frågade mig om de va nåt jag behövde. Fick ta vad jag ville.
    Så darför står de nu en fin a50 inredning i garaget. Ska försöka knö ner den gröna og900an. Tog aven bromsarna på bilen eftersom mina bakok ar kass.

    Kan undra hur svårt de ar att få in 9000 baksatet i og900?

    #197577
    larzzon
    Deltagare

    Har länge tyckt att kopplingen var mysko på den bebiblå och nu senaste tiden har de formligen runnit bromsvätska ur den…hittade boven i dramat:

    Notera långspåren 😀

    Körde sönder avgassystemet på den gröna, så nu får den stå ett tag i garaget, har ju lite uppdateringar till den så de är lika bra att jag gör dem utan stress..så åker jag bebiblå bil istället.

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 98 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng