Min första two-stroker
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Min första two-stroker
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Min första two-stroker
- Detta ämne har 100 svar, 16 deltagare, och uppdaterades senast 2015-07-16 23:33 av skomakarn.
-
FörfattareInlägg
-
@Morten Strandmoe wrote:
Er det så at det er mange år siden motoren ar vært kjørt?
Ville begynt med 4% og gå ned til 3% etter en tank eller to. (før du evt. starter en motor som har stått lenge, hell litt olje rett ned i sylindrene og drei motoren noen gangen slik at sylindrene får smøring.)
95 oktan holder i massevis.
Fint. Just så har jag tänkt åxå.
95 oktan får det bli då.
Tack! :CHoktober 10, 2014 at 18:32 #176448Wtf? Är inte den sista bildtexten en jag skrev om vår gamla 9000 Bottilia?!
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan”När den gått igenom besiktningen så fint fick den vita däcksidor som belöning 🙂
Vet inte om det går ihop med rallystuket i övrigt men det fattades något innan.
Jag har haft en bild i huvudet (och på skrivbordet) på en cool 93:a från Bonneville salt flats.
Sen har jag gjort min egen variant utifrån den bilden.
Detta kommer ju åxå att utvecklas. Ingenting är nånsin färdigt.
Resan är målet. Förändring är grunden.Åkte runt och fixade lite grejer på stan efter jobbet. Hemma hos en kompis och visade bilen (Åkte en sväng )
Tankade. Sen stendöd! 🙁
Varför? Hmmmmmm……..
Men det är ett svagt utförslut bakåt på den macken jag tankade. Så i med backen, på med tändningen, rulla bakåt själv.
Och….jodå, det funkade att rulla igång själv åxå 🙂
på med ljuset, körde ut på vägen och …..den vill inte varva alls???
Aha, av med ljuset och motorn går klockrent. Synd bara att det började mörkna :czy
Så det fick gå med parkeringsljuset. Funkade 1,5 mil, så sista kilometrarna fick gå helt utan ljus. Men hem kom jag.
Måste fixa generatorn.oktober 10, 2014 at 21:43 #173812Vita däcksidor satt ju som en smäck på den bilen! :CH
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan”Igår (lörd.) var jag o sonen ute en sväng i det fina eftermiddagsvädret.
Åkte och hälsade på en före detta jobbarkompis som har en 95:a -65 🙂
Fint väder och mycket 2-taktssnack. :banana:Idag (sönd.) var det regnigt i början men sen klarnade det upp och 96:an fick komma ut och rulla en sväng.
Först bort till grannen och betala veden. Där fick jag med mej en hemmagjord leverkorv som smakprov.
Ska avnjutas på kvällsmackan med senap :CHSen bar det iväg till en kompis som håller på med MG-bilar.
Många bilar har han. Trevlig man, trevligt ställe. Alltid nåt nytt (fast gammalt alltså) att titta på.
Han började rota i nån låda och sa att han hade nåt som skulle passa stuket på min bil.
Två stora BP-klistermärken på sidorna. Blev finfint tyckte jag. fick en BP-nyckelring åxå. Perfekt, för jag hade ingen vettig 😀
Vi hittade en skitsnygg varvräknare också. Kommer passa som en juvel på rattstången!På väg hem i det fina vädret såg jag en V4:a som stod utanför ett öppet garage. Svängde in på vinst och förlust och träffade en mycket trevlig man som
Hade massa amerikanska järn privat men hade även egen firma där han höll på med renovering och customisering av bilar och motorcyklar, mestadels amerikanska.
Han hade fått in och gjort ett omfattande jobb på en V4:a och fastnat för konstruktionen och idéerna så han var tvungen att skaffa en egen
Börjat med att sänka den och senare blir det nog takchopping. :h :weld
Blev kvar och tjötade i 2 timmar. Ny och trevlig bekantskap. Blev sen till middagen :518:bilder:
Ja, det var ett tag sen jag skrev nåt här.
Har kört runt och njutit av bilen 🙂Det mesta funkar fint.
Ställde in bilen under vintern. Rullade ut den för nån månad sen och den startade så fint på en gång.Körde en kvällsorientering på fredag 8 maj. Riktigt skoj!
Det första som mötte oss när vi (jag och grabben) kom dit var en Sonett. Alltid kul med märkesbröder 🙂lite bilder:
Attachments:
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.