Projekt 900:S '91 SÅLD!
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Projekt 900:S '91 SÅLD!
- Detta ämne har 164 svar, 17 deltagare, och uppdaterades senast 2019-05-20 19:19 av
Andreas Hermansson.
-
FörfattareInlägg
-
mars 31, 2019 kl. 19:58 #457440Hej!
Mysigt fin, vit är ?.
Ett par mörka kåpor till ventilutsläppen bak skulle lyfta ännu ett snäpp!
Ps.
Det ligger ett kjolpaket ute på pryltoget om du skulle få för dig att balla ur!
Den blir väldigt lik ”Peter T16” då, den är brutal!
Mvh
MathiasJa man kan hålla på i det oändliga. Men jag har många bilar, några hus och familj så man måste väga all tid. Men jag har varit sugen på kåpor till luftutsläppen. Dom skulle bli vita isf.
Jag får se vad som händer. Bilen är iaf finare på bild än i verkligheten…
april 2, 2019 kl. 21:48 #457601Jag har inte riktigt kopplat än vilken bil och Peter vi pratar om men polletten trillar väl ner till slut…
Jag har stört mig på att det tar i lite bak när jag kör med last/passagerare bak i bilen eller släpkärra. Däcken är bara 195. Men när sköldarna sitter så här så är det inte konstigt.(Ja, bilen är jätte dammig.)
Efter demontering och justering av klips m.m. så ser allt bättre ut. Jag sätter även en distans mellan skölden och det nedre fästet i hjul huset. Det gör att den sitter kvar bättre utan att vilja framåt.
Då är det väl tvätt på programmet imorgon….
Attachments:
https://www.garaget.org/?car=303444
Peter i Varberg, renoverar en Pearl -84 aero (stått still ett tag).
har en röd 5 dörrars med som är lite frän.
april 3, 2019 kl. 12:53 #457629Ahaaa!
Där ligger man i lä!
Men jag ska erkänna att jag lekt med tanken på grått nertill…Hej!
Älskar din kommentar, ” Den ser finare ut på bild än i verkligheten ”.
Ärlighet varar längst.??.Livet är fullt med kompromisser, att prioritera ner sina 30 år gamla bilar är sunt tycker jag ?.
Att gå all in som Peter är respekt men att som du skapa något mycket trevligt med ”vettiga” medel är något som inspirerar oss vanliga dödliga så för det förtjänar du en stor eloge ?!
Mvh
Mathias
april 3, 2019 kl. 22:05 #457658Hej!
Älskar din kommentar, ” Den ser finare ut på bild än i verkligheten ”. Ärlighet varar längst.??.
Livet är fullt med kompromisser, att prioritera ner sina 30 år gamla bilar är sunt tycker jag ?.
Att gå all in som Peter är respekt men att som du skapa något mycket trevligt med ”vettiga” medel är något som inspirerar oss vanliga dödliga så för det förtjänar du en stor eloge ?!
Mvh
MathiasNu rodnar jag….!
Men det är som du säger, man måste kompromissa med allting.
Apropå kompromisser är det nu så att för tillfället har jag lite för många bilar… Typ 10-12 eller är det 14?
Så två bilar ämnar jag att avyttra men S:en är i nuläget inte en av dom. Så tråden kommer att fortsätta i den brusiga budgetanda den hittills har haft.
Och som sagt väldigt roligt att det uppskattas av ”andra dödliga” oxå! ?-
Det här svaret redigerades för 7 år, 2 månader sedan av
Andreas Hermansson.
april 26, 2019 kl. 07:56 #458461Ja, då har bilen rullat på lite… Funkar kanon! Man glömmer lätt att bilen snart är 30 år…
Attachments:
april 26, 2019 kl. 23:10 #458509Köpte billiga torkarblad för typ 2 år sedan…
Eller vänta nu….!
Dom var inte billiga och det var för typ fyra veckor sedan!?
Surt!
Tur jag upptäckte det innan jag skulle ut å köra i regnet….
Till saken hör att jag har kanske kört i regn en eller max två gånger. Då pratar vi turer på ca en mil….-
Det här svaret redigerades för 7 år, 2 månader sedan av
Andreas Hermansson.
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 2 månader sedan av
Andreas Hermansson.
Attachments:
april 27, 2019 kl. 18:56 #458584I dag justerades åkhöjden!… så jag kan röja snö till vintern….
Attachments:
april 27, 2019 kl. 19:08 #458589Stiligt! Ser lagom ut.
Björn
Västerås
Garaget: www.garaget.org/Mr_SunBear
Instagram: www.instagram.com/mr_sunbears_garage
Projekttråd STCS http://forum.saabturboclub.com/showthread.php/148978-Mr_SunBear-s-Garage-Bilarna-och-projekten
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.














