Projekt 900:S '91 SÅLD!

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Projekt 900:S '91 SÅLD!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 165 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • oktober 3, 2018 kl. 21:50 #449970

      Ja, nu kunde jag inte hålla mig längre! Nya projektet hämtat!

      IMG_20181003_193903

      IMG_20181003_193842_1

      IMG_20181003_193807

      Men var är S’et?
      Enligt rycktet ska det ligga i ett badrumsskåp….? ?

        oktober 4, 2018 kl. 00:00 #449976

        Gud så roligt 🙂 ska bli spännande att följa.

        Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

          oktober 4, 2018 kl. 17:24 #449987

          Hittade ett S i handskfacket…. Undrar vad det är för S i badrumsskåpet…ett s-märke kanske.
          Är det någon som är intresserade av hjulen. 205/50×16 SuperAero med godkända däck.
          Tömde bilen på föregående ägares grejer (han har inte hunnit än) det blev två stora kassar med bråte och massor med grejer till ”återvinningen”…. ?

            oktober 4, 2018 kl. 20:41 #450020

            Härligt!??????
            Men utan S är det väl en förgasarbil med trubbnosfront, eller??
            Hur ser planerna ut?

            96 V4 1975 ”Bollen”

              Anonym
              oktober 4, 2018 kl. 20:54 #450021

              Hittade ett S i handskfacket…. Undrar vad det är för S i badrumsskåpet…

              S för ”sauna” kanske (bastu) ?

              Vart är den ”född” –
              vad är första siffran av dom sista i chassinr ? ??

                oktober 5, 2018 kl. 00:23 #450053

                Jag får be att få återkomma i ämnet chassinummer, Regin!

                Fick bli en nödlösning av en vakumanslutning. Jag hittade inte denna variant på hyllan. Har däremot en beg på en motor.

                IMG_20181004_231714

                Här följer även en del fyndskicksbilder.

                IMG_20181004_125637

                Stolarna ska säljaren ha tillbaka…
                Jag sitter inte bra i dom ändå.

                IMG_20181004_125643

                IMG_20181004_125705

                Finns en del att önska.

                IMG_20181004_125744

                Saabs flyghistoria är fritt tolkat…. ?

                  oktober 5, 2018 kl. 08:50 #450065

                  Fuzzy dicen skänker du väl till mig? Eller ville förre ägaren ha dem med??

                  96 V4 1975 ”Bollen”

                    oktober 5, 2018 kl. 09:20 #450066

                    Dom ska in i en Berlingo….
                    Med dom å alla doft prylar samt hängande innertak så såg jag ingenting när jag körde….

                      oktober 5, 2018 kl. 10:19 #450068

                      Härligt! Älskar Cirrusvit (för den är väl det?!)
                      Roligare bil än Cd:n kanske, men den behöver lite puts 🙂

                      Hör av dig om du behöver grejer, plockar ner en 900 S 1991 med endast 17000mil i vinter.
                      Tyvärr aldrig tvättad under vilket resulterat i flintagolv samt hål i alla balkar…
                      Men den funkar kanon, med ABS och allt 🙂

                      MVH Nils

                        oktober 5, 2018 kl. 10:46 #450070

                        Härligt, ytterligare ett og900-projekt! 🙂
                        Ska bli kul att följa, hoppas på stordåd 😉

                        Är ev. intresserad av fälgarna, hur är skicket och vart finns dom?

                        Mvh
                        Andreas

                        9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

                          oktober 5, 2018 kl. 11:15 #450073

                          Dom ska in i en Berlingo…. Med dom å alla doft prylar samt hängande innertak så såg jag ingenting när jag körde….

                          ???

                          96 V4 1975 ”Bollen”

                            oktober 5, 2018 kl. 11:38 #450075

                            Det är Cirrusvit! Ja den är clean på något sätt.
                            Mycket roligare att köra än CD’n!!
                            Jag har precis slaktat en 90 års s och en 2.1 är på väg ner i molekyler, allt sparas…. ?
                            Så jag hoppas jag klarar mig. Sen vore det kul med bättre dörrar och bagagelucka…. I vitt….
                            Däremot så skulle jag kunna tänka mig att byta till en 90 års S för att man sitter lite lägre med dom gamla stolarna. Eller har någon tips på hur man löser det….?

                            Usch den där rosten är trög att hålla på med!?

                              oktober 7, 2018 kl. 09:52 #450148

                              Söndagsmorgonnöje!
                              Ordningen på vakumslangarna är återställd.
                              Men här blev det stopp…
                              Jag kan inte i huvudet vart nr5 ska…
                              Att montera stereo har sitt pris…

                              IMG_20181007_093633

                              Fler bilder som visar ambitionsnivån hos någon tidigare….

                              IMG_20181007_093646

                              Vänta här…. Vad är detta för fukt, är det?

                              IMG_20181007_093709

                              Jodå! En läckande kopplingcylinder!

                              IMG_20181007_093717

                              Angående nivån på projektet så får dettill en början bli funktions, exteriör puts samt att återställa trivseln invändigt. Allt annat får bli rullande över tid.

                                oktober 7, 2018 kl. 10:34 #450158

                                Påstår du att det skulle vara något fel med silvertejp? ? Lappade ihop hela Bimsans värmedistribution med sån – som alla V4:a-ägare vet har det en tendens att upplösas i intet…?

                                96 V4 1975 ”Bollen”

                                  oktober 7, 2018 kl. 12:13 #450162

                                  Nja tejpen är original, det är alla skruvar som saknas som jag tänker på.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 165 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.