Projekt 900:S '91 SÅLD!
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Projekt 900:S '91 SÅLD!
- Detta ämne har 164 svar, 17 deltagare, och uppdaterades senast 2019-05-20 19:19 av
Andreas Hermansson.
-
FörfattareInlägg
-
oktober 3, 2018 kl. 21:50 #449970Ja, nu kunde jag inte hålla mig längre! Nya projektet hämtat!
Men var är S’et?
Enligt rycktet ska det ligga i ett badrumsskåp….? ?-
Detta ämne redigerades för 7 år, 8 månader sedan av
Andreas Hermansson.
-
Detta ämne redigerades för 7 år, 7 månader sedan av
Andreas Hermansson.
-
Detta ämne redigerades för 7 år, 5 månader sedan av
Andreas Hermansson.
-
Detta ämne redigerades för 7 år, 1 månad sedan av
Andreas Hermansson.
-
Detta ämne redigerades för 7 år sedan av
Andreas Hermansson.
oktober 4, 2018 kl. 00:00 #449976Gud så roligt 🙂 ska bli spännande att följa.
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
oktober 4, 2018 kl. 17:24 #449987Hittade ett S i handskfacket…. Undrar vad det är för S i badrumsskåpet…ett s-märke kanske.
Är det någon som är intresserade av hjulen. 205/50×16 SuperAero med godkända däck.
Tömde bilen på föregående ägares grejer (han har inte hunnit än) det blev två stora kassar med bråte och massor med grejer till ”återvinningen”…. ?oktober 4, 2018 kl. 20:41 #450020Härligt!??????
Men utan S är det väl en förgasarbil med trubbnosfront, eller??
Hur ser planerna ut?96 V4 1975 ”Bollen”
Anonymoktober 4, 2018 kl. 20:54 #450021Hittade ett S i handskfacket…. Undrar vad det är för S i badrumsskåpet…
S för ”sauna” kanske (bastu) ?
Vart är den ”född” –
vad är första siffran av dom sista i chassinr ? ??
oktober 5, 2018 kl. 00:23 #450053Jag får be att få återkomma i ämnet chassinummer, Regin!
Fick bli en nödlösning av en vakumanslutning. Jag hittade inte denna variant på hyllan. Har däremot en beg på en motor.
Här följer även en del fyndskicksbilder.
Stolarna ska säljaren ha tillbaka…
Jag sitter inte bra i dom ändå.Finns en del att önska.
Saabs flyghistoria är fritt tolkat…. ?
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 8 månader sedan av
Andreas Hermansson.
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 8 månader sedan av
Andreas Hermansson.
Attachments:
oktober 5, 2018 kl. 08:50 #450065Fuzzy dicen skänker du väl till mig? Eller ville förre ägaren ha dem med??
96 V4 1975 ”Bollen”
oktober 5, 2018 kl. 09:20 #450066Dom ska in i en Berlingo….
Med dom å alla doft prylar samt hängande innertak så såg jag ingenting när jag körde….Härligt! Älskar Cirrusvit (för den är väl det?!)
Roligare bil än Cd:n kanske, men den behöver lite puts 🙂Hör av dig om du behöver grejer, plockar ner en 900 S 1991 med endast 17000mil i vinter.
Tyvärr aldrig tvättad under vilket resulterat i flintagolv samt hål i alla balkar…
Men den funkar kanon, med ABS och allt 🙂MVH Nils
Härligt, ytterligare ett og900-projekt! 🙂
Ska bli kul att följa, hoppas på stordåd 😉Är ev. intresserad av fälgarna, hur är skicket och vart finns dom?
Mvh
Andreas9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2
oktober 5, 2018 kl. 11:15 #450073Dom ska in i en Berlingo…. Med dom å alla doft prylar samt hängande innertak så såg jag ingenting när jag körde….
???
96 V4 1975 ”Bollen”
oktober 5, 2018 kl. 11:38 #450075Det är Cirrusvit! Ja den är clean på något sätt.
Mycket roligare att köra än CD’n!!
Jag har precis slaktat en 90 års s och en 2.1 är på väg ner i molekyler, allt sparas…. ?
Så jag hoppas jag klarar mig. Sen vore det kul med bättre dörrar och bagagelucka…. I vitt….
Däremot så skulle jag kunna tänka mig att byta till en 90 års S för att man sitter lite lägre med dom gamla stolarna. Eller har någon tips på hur man löser det….?Usch den där rosten är trög att hålla på med!?
oktober 7, 2018 kl. 09:52 #450148Söndagsmorgonnöje!
Ordningen på vakumslangarna är återställd.
Men här blev det stopp…
Jag kan inte i huvudet vart nr5 ska…
Att montera stereo har sitt pris…Fler bilder som visar ambitionsnivån hos någon tidigare….
Vänta här…. Vad är detta för fukt, är det?
Jodå! En läckande kopplingcylinder!
Angående nivån på projektet så får dettill en början bli funktions, exteriör puts samt att återställa trivseln invändigt. Allt annat får bli rullande över tid.
Attachments:
oktober 7, 2018 kl. 10:34 #450158Påstår du att det skulle vara något fel med silvertejp? ? Lappade ihop hela Bimsans värmedistribution med sån – som alla V4:a-ägare vet har det en tendens att upplösas i intet…?
96 V4 1975 ”Bollen”
oktober 7, 2018 kl. 12:13 #450162Nja tejpen är original, det är alla skruvar som saknas som jag tänker på.
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 8 månader sedan av
Andreas Hermansson.
-
Detta ämne redigerades för 7 år, 8 månader sedan av
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
























