Projekt 900:S '91 På "G"!?

Forum Övrigt Projekt / Min bil Projekt 900:S '91 På "G"!?

Detta ämne innehåller 142 svar, har 15 deltagare, och uppdaterades senast av 2019-04-03 22:05.

Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 143 totalt)
  • Författare

Testade att få till lite ljud….
    Jag har en sponsrad Panasonic blandare med AUX och cdväxlare. Samt ett ”sprakomatic” steg från tiden. Men ljudet är lite tamt i den huvudenheten. Så det blev en modernare. Sedan fanns det inga högtalare bak så jag skulle prova några ”6x9or” jag fick låna av lillebror. Där var diskanten borta. Det blev såhär så länge…

IMG_20190322_220255

Fortsatte häromkvällen med att fixa lister till stötfångaren fram. Nu ska det bara poleras…

IMG_20190322_162228

Bilagor:

Mr_SunBear
    Deltagare

Är det original lister du satt dit? Ser bra ut iaf.

Ja det är original lister. Lite black bara. Men det ordnar sig nog med lite polerade…
    Egentligen är det JÄTTEFULT med svart plast. Grålackade hade varit snyggt mot det vita eller lacka dom vita utom fältet som linjerar med sidolisterna.

Nu är det våååår!

IMG_20190326_083700

Bilagor:

Mathias
    Deltagare

Hej!

Snyggt, det är nåt visst med vita bilar 👍!

Förstår känslan och vill se fler bilder likt din 😁 därför skapade jag tråden nedan 😊!

Bildtråd; Har ni plockat ut Saaben för säsongen?

Mvh

Mathias

Har fixat lite till, bl.a. Främre nrplåt. Det krävdes lite riktning av hållaren m.m.

IMG_20190326_224614

Sedan fick jag dit ett av emblem en som lossnat.

IMG_20190326_224556

Jag han även med förarbete samt lackning av S-emblemet.

IMG_20190326_224609

Det har blivit en del fixning av div. annat oxå. Bl.a. Knäskuddsmontering och reperatiln av mittkonsolen samt byta av dumpventil.

Bilagor:

Nu är ordni gen på höger sida av bagageluckan återställd!
    Blev rätt bra med tanke på att det ena är ”renoverat”….

IMG_20190327_221857

Jag gav mig även på att byta krängningshämmargummina. Jag har haft rejäla oljud fram på båda sidor och det fanns inga fel på kullederna vid besiktningen.
    Det var lite trix att få i dom lila ”gummi a” så nu återstår att se om det blivit tystare….

IMG_20190327_221929

Som synes så är det stora hål med konstig form i dom gamla.

Bilagor:

Idag blev det en långtur i nytvättad bil…

IMG_20190328_131404

Bilagor:

Mr_SunBear
    Deltagare

Tjusigt!

Janne Hagnell
    Moderator

Sweet! Vårkänslor!

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Man tackar!
    Kul att den gör sig på bild iaf….
    Det blev stor skillnad med nya ”gummi” fram.
    Kom ju på att även 16valve emblemet är borta… Man kan skönja att det suttit där.
    Måste säga attdet är ett fantastiskt klös i en så pass gammal bil. Hon går ju som en raket! Men Jag måste nog uppgradera bromsarna på något sätt… 🤔

turbocab
    Deltagare

En frisk S känns väldigt rapp och pigg! Det blir mer insprutar känsla i dom utan IC och APC mm, det kommer direkt så att säga. Kanske har någon ställt upp GLT också, då blir det verkligen en skön vagn. 🙂 Vita Saabar har alltid vart snygga. Undrar hur din skulle sett ut med lite mer ”Aero” känsla, dvs Odoardå grå kofångare/sidokjolar? Det hade nog funkat. Jag tycker inte du ska försöka hitta ett helt Aerokit, en djäkla mass skenor och plast och skit som bara skapar rost. Utan Aero är lite mer cleant, men med grått hade nog bilen sett ännu vassare ut? Min gamla cab var ju vit utan Aero men med grå plast runt om.

En frisk S känns väldigt rapp och pigg! Det blir mer insprutar känsla i dom utan IC och APC mm, det kommer direkt så att säga. Kanske har någon ställt upp GLT också, då blir det verkligen en skön vagn. 🙂 Vita Saabar har alltid vart snygga. Undrar hur din skulle sett ut med lite mer ”Aero” känsla, dvs Odoardå grå kofångare/sidokjolar? Det hade nog funkat. Jag tycker inte du ska försöka hitta ett helt Aerokit, en djäkla mass skenor och plast och skit som bara skapar rost. Utan Aero är lite mer cleant, men med grått hade nog bilen sett ännu vassare ut? Min gamla cab var ju vit utan Aero men med grå plast runt om.

Jag har inte haft någon körbar fulltryckare… Men både i8, i16, 2.1 å så en tidigare S. Så jag kan inte jämföra med en ”turbo”. Jag tror inte att någon pillat med GLT så det är ju något jag kan pilla med….
    Ja, jag hade, som jag skrev tidigare velat lacka plasten grå. Men det finns annat som går före. Jag monterade kjolar på frugans cab när den gjordes iordning för 15 år sedan. Det va ju en del jobb.

jonathan p
    Deltagare

Fulländat utseende 👌 en vit coupe me superaero kan aldrig vara fel och blir aldrig omodern. Som en klassisk Nike gympasko i vitt, Classic Sportlisch 😄

Mathias
    Deltagare

Hej!

Mysigt fin, vit är 👍.

Ett par mörka kåpor till ventilutsläppen bak skulle lyfta ännu ett snäpp!

Ps.

Det ligger ett kjolpaket ute på pryltoget om du skulle få för dig att balla ur!

Den blir väldigt lik ”Peter T16” då, den är brutal!

Mvh

Mathias

Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 143 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.