Projekt 900:S '91 SÅLD!
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Projekt 900:S '91 SÅLD!
- Detta ämne har 164 svar, 17 deltagare, och uppdaterades senast 2019-05-20 19:19 av
Andreas Hermansson.
-
FörfattareInlägg
-
mars 10, 2019 kl. 07:34 #456611Det lagret hade verkligen gjort sitt på rattaxeln. Sitter alla vakuumslangar fast på vredet på instrumentpanelen? Eller om ngn hoppat loss el sprucken slang.
Björn
Västerås
Garaget: www.garaget.org/Mr_SunBear
Instagram: www.instagram.com/mr_sunbears_garage
Projekttråd STCS http://forum.saabturboclub.com/showthread.php/148978-Mr_SunBear-s-Garage-Bilarna-och-projekten
mars 10, 2019 kl. 13:05 #456625Allt verkar sitta som det ska och ser inga skador på slangarna. Jag hör inget läck heller och splället under högtalargallert öppnar och stänger som det ska. Någon tidigare har ju bytt värmeelementet och som det beskrivs tidigare i tråden så var det si å så med slangar och bottendelen av huset m.m. Men det är ju ett stort hål in i balken där luften går in. Bilen är utan AC så det är inget friskläge som strular heller. Nej, jag blir inte klok på detta.
Jo, rattaxeln var helt färdig!
mars 11, 2019 kl. 21:49 #456706Ang. värmen…
Nu när bilen är besiktigad har jag kört lite längre turer.
När jag står still så kommer det svag värme ur vänstra ”ovansidan” men när fartvinden jobbar så svalnar det av.
Jag har en teori jag vill testa med er.
Värmeelementet är bytt mot något som nästan passar bra. Alltså inte Saab original. Kan det vara så att kvalitén är så ojämna att det inte blir det bastuvärmen man är van att gamla Saabar har och att ena sidan kyls av mer än andra….? Det är ju ett brett hål in i balken…
Det går inte att känna någon skillnad på höger och vänsters tryck så troligen är allting lika tätt eller otätt om man så vill.-
Det här svaret redigerades för 7 år, 3 månader sedan av
Andreas Hermansson.
mars 11, 2019 kl. 21:51 #456708Gott med avklarad besiktning! Grattis.
Björn
Västerås
Garaget: www.garaget.org/Mr_SunBear
Instagram: www.instagram.com/mr_sunbears_garage
Projekttråd STCS http://forum.saabturboclub.com/showthread.php/148978-Mr_SunBear-s-Garage-Bilarna-och-projekten
mars 12, 2019 kl. 19:31 #456724Ikväll rotade jag runt under panelen.
Jag tältade om underdelen på huset, kollade alla spjäll, och allt fungerar som det ska. Elementet ser riktigt ut, jämnvarmt osv. Jag hoppas att värmen läckt ut när fartvinden ökat men jag är tveksam…
Passade även på att byta gummigenomföringen för värmekranen som var sönderskuren eller sönderbruten.Attachments:
mars 13, 2019 kl. 20:33 #456745Jaha… Idag har jag spolat ur värmeelementet osv men det blir bara varmt till hälften, diagonalt på något vis.
Rören är glödheta. Det kommer varmluft längst ner, dvs i den lösa luftkanalen fram. Kännar man på kanten som ligger mot balken är plast huset svalt där. Jag tror inte elementet håller måttet helt enkelt….?Anonymmars 17, 2019 kl. 19:31 #456871Hur sitter slangarna monterat på värmekranen –
är detta en OG 900 med eller utan ”ventil” ??
mars 17, 2019 kl. 20:04 #456875Jag har fått värme i bilen!!
Ni som har sätt dessa värmeelement ser nog vad felet är.Jo, så är det!
Det är ju som ett kyl. Det är alldeles för tunna å få kanaler för att funka som orginalelementet gör. Nu sitter ett original i och jag värme som i en bastu!Attachments:
mars 21, 2019 kl. 06:22 #456955Tar mig lite tid då å då.
Igår kväll blev det ny nrplåt bak, den gamla klarade precis bes…Synd att dom nya är så fula, tyckte dom var snyggare och mer retro utan EU-symbol…
Attachments:
mars 21, 2019 kl. 15:12 #456964Om man är lite fiffig går det att klippa bort EU symbolen, bocka till kanten så den ser ut som andra sidan och lacka yttersta biten svart.
har sett det göras med snyggt resultat.
såklart blir det olagligt då.Jo… Tanken har funnits… Men jag får hålla mig på rätt sida om lagen. Det är inte bara jag som kör bilen. Som för övrigt går riktigt bra nu!
mars 21, 2019 kl. 15:35 #456965Tyvärr är ju dagens typsnitt på regskyltarna rent av horribelt.Var väl som bäst kring tidigt 80-tal om man räknar bort de gamla skyltarna med länsbokstav.
Kanske det de borde föra in istället.
Saab 96 TT ´64, "Sportbulan"
Saab 96 TT ´65 "PruttIngvar"
Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
Saab 900i ´88 "Prins Charles"
Saab 9-3 SC, 2.0t ´09Skämsbil:
Renault Zoe ´22Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 3 månader sedan av
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.








