Projekt 900:S '91 SÅLD!
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Projekt 900:S '91 SÅLD!
- Detta ämne har 164 svar, 17 deltagare, och uppdaterades senast 2019-05-20 19:19 av
Andreas Hermansson.
-
FörfattareInlägg
-
Anonymoktober 7, 2018 kl. 13:09 #450164
Vänta här…. Vad är detta för fukt, är det?
Jodå! En läckande kopplingcylinder!Om den inte är skadat –
så fixar 89 93 156 det om jag inte misstar mig ?oktober 7, 2018 kl. 14:40 #450166Åha. Bytte hårddisk i Annas iMac. Fick typ 10 skruvar över men den funkade bra ändå.?
Segt med kopplingen.?96 V4 1975 ”Bollen”
oktober 7, 2018 kl. 20:40 #450172Trevligt med denna entusiasm över en sliten 900. Men jag blev som ett barn på julafton när jag körde den så alla har fatta galoppen.
Jag pillade lite till idag…
Ibland ska somliga nog låta bli att greja med bil…Ajaj, här blir det otätt.
Filtret har sett sina bästa dagar….
Attachments:
Ordningen på vakumslangarna är återställd. Men här blev det stopp… Jag kan inte i huvudet vart nr5 ska…
http://www.garaget.org/shinyhead
Mina motorbilder--> https://get.google.com/albumarchive/107836393426305227778
I garaget: og900S -91, og900 -91 TurboS Cabriolet & 9-3SC 1.8t -08
oktober 9, 2018 kl. 20:17 #450263Super!
Tack, vilken blunder att jag inte såg det, eller så är nippeln avbruten….
oktober 11, 2018 kl. 21:30 #450381Nippeln va hel så nu pyser allt som det ska!
Tack för hjälpen!Sen em/tidig kväll fick bestå av lite trivselservice. Stod i garaget efter en avfettningstvätt å tänkte va tråkigt att serva bilen. Men efter några minuter trivdes jag.
Det blev byte av oring till fördelaren, den gamla läkte en hel del.Arbetet gick vidare…
Finn fyra fel!Josåatte, nu är ordningen återställd med NGK.
Dom gamla stiften ser lite olika ut men det kan kanske bero på att de satt löst….?

Lite skillnad blir det när man drar på med högtryck.
Och allra helst på bagageluckan….
Snopet va!
Köpte mig en 900S, som inte va någon S, och nu är det inte ens en 900:a!?Attachments:
oktober 12, 2018 kl. 05:49 #450400Siffrorna är räddade!
Ligger numera på panelskalet ihop med S:märket….
Blir till att fixa ny emblemtejp.-
Det här svaret redigerades för 7 år, 8 månader sedan av
Andreas Hermansson.
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 8 månader sedan av
Andreas Hermansson.
Attachments:
oktober 12, 2018 kl. 22:22 #450430Efter div missöden vid tvättningen som tex, bortspolade emblem men skit som sitter kvar så satsade jag på att göra rent så att jag kunde byta kupeluftfilter.
Snyggt lock va?
Här va det oxå tätt….
Det får bli en efterbild innan ett annat lock monteras.-
Det här svaret redigerades för 7 år, 8 månader sedan av
Andreas Hermansson.
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 8 månader sedan av
Andreas Hermansson.
Attachments:
Anonymoktober 12, 2018 kl. 22:50 #450435Snyggt lock va?
Tur att vi har shoppen ?
https://saabklubben-reservdelar.se/900-79-94/varme-och-ventilation/spjallhus/tacklock/Anonymoktober 13, 2018 kl. 09:48 #450437Jag får be att få återkomma i ämnet chassinummer, Regin!
Hrm hrm –
hur gick det nu med detta ?
oktober 13, 2018 kl. 15:48 #450449Jag får be att få återkomma i ämnet chassinummer, Regin!
Hrm hrm – hur gick det nu med detta ?
Ojoj…
9691
Är det någon ledtråd?Anonymoktober 13, 2018 kl. 19:05 #450455Ojoj… 9691 Är det någon ledtråd?
Inte riktigt …..
Dom sista 7 siffrorna i chassi nr –
där e det den första av dem som talar om vart bilen e byggd.Kan vara 1 – 2 – 3 – 5 el 7’a
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

























