Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009

Forum Övrigt Projekt / Min bil Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009

• Detta ämne är tomt.
Visar 8 inlägg - 271 till 278 (av 278 totalt)
  • Författare
    M.Broberg
    Deltagare

guld är en klassiker

fast jag gillar min färg bättre 😉

Mr_SunBear
    Deltagare

Guld silver svart funkar till allt. 🙂 Sedan är din färg fiffig om än mer krävande gällande puts o stuns för att se prydligt ut. Men jag gillar den kulören på block mm. Rött fungerar med men den färgen kan ge fel fokus på vad man vill visa upp. (Skulle aldrig själv måla ok i ljusa kulörer som kräver att det tvättas för att det ser snabbt risigt ut pga smuts o damm) På en premium sportbil visst men de brukar skötas där efter med.

M.Broberg
    Deltagare

efter att ha kört den färgen jag har på blocket så TROR Jag att den kommer göra sig bra som skitig med. vissa färger ser bara rent dassiga ut skitiga men denna kan funka.. lite mattare och lite mörkare liksom.

men jag håller med. sen är ju guld åt org hållet med och det är trevligt.

Mathias
    Deltagare

Hej!

Snyggt jobbat!

Den guldaktiga kulören, fanns den orginal?
    Hade något liknande på min men jag skulle beskriva den som militärgrön eller oliv grön.

Mvh

Mathias

Mr_SunBear
    Deltagare

Hej!
    Snyggt jobbat!
    Den guldaktiga kulören, fanns den orginal? Hade något liknande på min men jag skulle beskriva den som militärgrön eller oliv grön.
    Mvh
    Mathias

Bock o tack. 🙂 Nja guld o guld de flesta ok är väl gulkromaterade så de är ljusare i färgen och grövre struktur i ytan än vad dessa är sas säga.

Som avslutning på det hela så passade jag även på att fixa till bromsrören lite. De hann inte bli klara igår, tydligen behöver färg tid att torka. De hade med spår av ålder kan man milt uttrycka sig. Det fick bli RAL3020 ”traffic-red” som krona på verket. Samma kulör som är på ramen på DT moppen. Först renslipade från färg med Dremel och sedan fick de ett par lager rött på sig. Så nu är det hela klart.

51

52

53

54

55

56

Bilagor:
    2 användare tackade författaren för det här inlägget.
    Saab_ahed
    Deltagare

Snyggare 900og original bromsok har jag nog aldrig sett 🙂

wallero
    Deltagare

Snyggare 900og original bromsok har jag nog aldrig sett 🙂

Ja renoverar bromsok med å de blästras å pulverlackas guld ..blir likafina som de på bilden…btw jävligt fint jobb…

Bilagor:
    Mr_SunBear
    Deltagare

Tackar jo de blev stiliga, det tycker jag med. Sedan känns det ju rätt bra med att återanvända/renovera delarna med då det inte fanns några skador på dem förutom rost o smuts. Blästring med pulverlack gick på ungf 400:- och packningar, kolv, tätningar och styrpinnarna gick på 810:- så det är ju inga farliga pengar vi pratar om att fixa till bromsarna rejält.

Visar 8 inlägg - 271 till 278 (av 278 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.