Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009

Forum Övrigt Projekt / Min bil Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009

Detta ämne innehåller 101 svar, har 11 deltagare, och uppdaterades senast av 2019-03-18 09:02.

Visar 12 inlägg - 91 till 102 (av 102 totalt)
  • Författare

Mathias
    Deltagare

Hej!

Snyggt värre 😊!

Vad hände/händer med Silverpilen?

Mvh

Mathias

Mr_SunBear
    Deltagare

Hej!
    Snyggt värre 😊! Vad hände/händer med Silverpilen?
    Mvh
    Mathias

Den är avveklad, den började bli gammal och ”vi” var nog färdiga med varandra sas. Jag plockade ur allt Hirsch och motor, IC, DP samt lite annat. Rättare sagt en mekaniker demonterade Motorn, DP, IC plus lite annat. Som tack för besväret fick han överta bilen. Hirschdelarna såldes till en kille i Beligien. Motorn håller på att renoveras, bilderna ovan är den.. DP och IC sitter på Griffin.

Men silverpilen lever vidare idag, nya ägaren plockade ihop en motor och den är i trafik igen. 🙂

Mathias
    Deltagare

Hej!

”Old Saabs never die….”

Mvh

Mathias

Mr_SunBear
    Deltagare

Liten uppdatering. Motorn från ”Silverpilen” är under översyn och tillfixning en bit Norrut från mig geografiskt. Känns tryggt och bra och ska bli kul o se det färdiga resultatet framöver. Har fått ett smakprov på hur det ter sig så långt iaf. 🙂

20190217_180902

20190217_180914

Efter att Griffin fick sig en sanering av rost i hjulhus trösklar mm så skulle vissa delar på bilen lackas om. Men efter en del diskussion med herrn som skulle utföra lackjobbet och att bilen ändå är 10 år gammal så blev det som det blev… ..det spårade ur lite… 😛
    Det är inte lätt att hitta en firma som vill åta sig en hellack idag då det är betydligt mer lukrativt att ta försäkringsjobb och lacka om en dörr eller front. Dealen är att de jobbar på bilen när de har luckor i deras scheman och därav blir det lite längre leveranstid. Men det är ingen panik för min del. Ska bli spännande att se det färdiga resultatet även här.

IMG_8617

IMG_8618

IMG_8619

IMG_8620

IMG_8621

Det tog många timmar att riva ned och demontera bilen så långt jag nu kunde innan jag skulle köra iväg bilen till lack. Å det lär ta minst dubbelt så lång tid att plocka ihop den igen. Men det ska bli ett nöje. Här är ett par bilder på hur bilen såg ut innan det bar iväg till lack.

IMG_8306

IMG_8308

IMG_8310

IMG_8302

Det var allt för denna gång.

• Det här svaret redigerades 1 vecka, 3 dagar sedan av .
    • Det här svaret redigerades 1 vecka, 3 dagar sedan av .
    Bilagor:

Hatten av!!

Mr_SunBear
    Deltagare

Hatten av!!

Jodå bock o tack. Det pysslas ju en del. SKulle hämtat hem den gröne från vintergaraget utanför stan men det blev vinter igen. Så det får bli lite längre fram.

Mathias
    Deltagare

Hej Björn!

Det här blir bra det där, som vanligt när du är i farten!
    Grundligt och genomtänkt!

Hinner du klart till sommarens träffar eller är det den gröna som gäller då?

Mvh

Mathias

Mr_SunBear
    Deltagare

Fick lite oväntat en ”teaser” på Griffin idag, ser lovande ut. 🙂

IMG_8672

• Det här svaret redigerades 6 dagar, 13 timmar sedan av .
    Bilagor:

Mr_SunBear
    Deltagare

Idag dök teaser 2 upp.. 🙂

IMG_8698

IMG_8699

IMG_8700

Bilagor:

M.Broberg
    Deltagare

Asså man blir ju sugen på o lacka om bilen när man ser det där 😀

har en bakskärm som behöver kärlek.. och framskärmar. och huv. Och front Och bakkofångare.

• Det här svaret redigerades 3 dagar, 1 timme sedan av .

Mr_SunBear
    Deltagare

Asså man blir ju sugen på o lacka om bilen när man ser det där 😀
    har en bakskärm som behöver kärlek.. och framskärmar. och huv. Och front Och bakkofångare.

”bara” att gå ”all in” det hör jag det. 😀

M.Broberg
    Deltagare

har 140 mil till lackeraren nuförtiden, det gör ju saken lite jobbigare 😛

Visar 12 inlägg - 91 till 102 (av 102 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.