Prosjekt 1955x

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Prosjekt 1955x

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 109 totalt)
  • Författare

Det har ikke stoppet opp på prosjektet, men det var såpass lite aktivitet her på denne tråden så la den mer eller mindre død, for de som er spesielt interressert å se hvordan det er gått videre med Saaben må på andre siden av grensen 😯

http://gsv.no/forum/viewtopic.php?f=21&t=986&start=190

augusti 5, 2014 kl. 17:02 #177529

Synd, jag gillade dina uppdateringar! Som jag sagt tidigare är jag impad av ditt plåtarbete. Kom tillbaka!

augusti 5, 2014 kl. 17:15 #177532

Det blir ju greit detta! Vill också ha en urgurka!

96 V4 1975 ”Bollen”

augusti 5, 2014 kl. 17:23 #177533

..och nu råkade jag läsa HELA din tråd på GSV. Satan i h-ete vilket grymt jobb!! Hade du lagt upp mer uppdateringar hade din tråd blivit lååång här, det är jag rätt övertygad om. MYCKET impad av ditt jobb!!

augusti 5, 2014 kl. 21:19 #177538

@emul wrote:

..och nu råkade jag läsa HELA din tråd på GSV. Satan i h-ete vilket grymt jobb!! Hade du lagt upp mer uppdateringar hade din tråd blivit lååång här, det är jag rätt övertygad om. MYCKET impad av ditt jobb!!

Takker Emul – det har gått noen timer….. Men morro er det – mulig jeg forventet mer action her enn man burde, men det skjedde liksom ingenting – ikke at det skjer mye på GSV heller 😀

H

augusti 6, 2014 kl. 14:30 #177547

@Henning wrote:

@emul wrote:

Takker Emul – det har gått noen timer….. Men morro er det – mulig jeg forventet mer action her enn man burde, men det skjedde liksom ingenting – ikke at det skjer mye på GSV heller 😀

H

Följer detta prosjektet på GSV med stort intresse… har varit och sett denna bilen live och kan intyga att detta är toop notch arbete… och stor inpiration för mig 🙂

Flera glada hejarop från SSK kan kanske få Henning att hålla liv i tråden…

(…men jag är helt enig med Henning att många prosjektrådar ”förtjänar” kanske lite mer action. Det många inte tänker på är att – utöver mycket arbete med Saaben så tar det en del tid att hålla oss andra Saabtokar uppdaterade… bara en lite kommentar så här från sidolinjen…)

augusti 6, 2014 kl. 21:27 #176048

Jag följer de flesta renoveringstrådar och saknar denna. Däremot brukar jag inte kommentera om jag inte tycker jag har något att tillföra. Det finns massor av trådar i diverse forum som är fulla av dravel. Jag får kanske tänka om lite. Det är klart att man vill ha lite respons om man lägger ner en massa tid på att beskriva sin renovering.

Jag kollade genom tråden på GSV och ja, man blir full av beundran.

K-G

Saab 99 1969, 1970
                  Saab 90 1985
                  Saab 9000 Aero 1996
                  Opel Manta A 1972

augusti 7, 2014 kl. 07:16 #177556

Ja, det är lite trist när man känner sig glad och nöjd med sin arbetsinsats och redovisar densamma utförligt med bilder och allt å så – knäpptyst. Att folk ändå har läst och tryckt på sina mentala gilla-knappar har man ju ingen aning om. Försöker själv allt mer att komma med glada tillrop just av den anledningen. 92-projekt är värt flera stycken:
                    :AP :AP :AP :AP :AP

96 V4 1975 ”Bollen”

augusti 7, 2014 kl. 08:20 #176305

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: Antal visningar över 2000 är toppen bra indikation på uppskattning .

augusti 7, 2014 kl. 08:29 #177560

@saabfjollen wrote:

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: Antal visningar över 2000 är toppen bra indikation på uppskattning .

Vil jo bare si at antall visninger ikke er målet mitt – jeg vil ha reaksjoner på godt og ikke minst vondt. At folk kan komme med innputt med hva man kan gjøre, bruke, tips, svare på de spørsmål man har. Evnt komme med forslag som jeg kan velge å gjøre eller vrake:)

Som Peter sier – det tar ho litt tid, så morro å vite om det blir lest eller ei:)

Kan sikkert legge ut litt dersom det er ønske igjen. Setter pris på ekte svensk Saab kunnskap:)

Sent from my iPhone using Tapatalk

augusti 7, 2014 kl. 09:25 #177566

Ja, snälla!! Vi vill mer än gärna se dina lösningar. Djupt impad som sagt..

augusti 7, 2014 kl. 16:50 #177581

Henning: Du har lagt ner ofantlig möe tid på rostlagning på detta fina kulturarv. Har läst igenom den norska projekttråden och kan ju säga att jag inte har förstått allt som du har skrivit. Men all heder till dig som har fortsatt och kapat,slipat, blästrat, svetsat och målat. Ser fram emot att få se mer uppdateringar från dig.

Mvh

augusti 7, 2014 kl. 19:53 #177586

Mera, mera!!! Helt underbar renovering detta!!!

augusti 7, 2014 kl. 20:40 #177588

Ja Peter starten noe her 😆 Ingen problem å legge ut oppdateringer her siden det alikevel er så mage tyste som følger med.

Men da er spørsmålet – skal jeg fortsette der jeg sluttet eller fra dags dato?

Emul – du har mange meninger – hva syntes du?

augusti 7, 2014 kl. 21:37 #177590

@Henning wrote:

Ja Peter starten noe her 😆 Ingen problem å legge ut oppdateringer her siden det alikevel er så mage tyste som følger med.

Men da er spørsmålet – skal jeg fortsette der jeg sluttet eller fra dags dato?

Emul – du har mange meninger – hva syntes du?

Jag tycker att du kan börja där du är idag. Då du har länkat till en sida där man kan följa upp vad som har hänt med bilen sen du slutade att uppdatera här. =)

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 109 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.