Prosjekt 1955x

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Prosjekt 1955x

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 109 totalt)
  • Författare

Ja, bara kör där du är. Eller lägg lite. Blir det enormt många bilder på studs i samma tråd är det lite jobbigt att navigera.

augusti 8, 2014 kl. 08:48 #177601

BILDER :DR :AP :CH :wrench :race :weld :weld2

Helt fantastisk tråd på GSV!!!!

augusti 8, 2014 kl. 10:22 #177607

Fortsätt där du är idag tycker jag. Lägg ner tiden på bilen istället. Tråden på GSV kan ju alla läsa om man vill fördjupa sig.

Jag skulle vilja veta hur du tycker att bitarna från Vietnam blev om de har hunnit komma på plats. Kollar man på nätet får Harrington väldigt skiftande omdömen. Allt från perfekt till mer eller mindre sopor.

K-G

Saab 99 1969, 1970
          Saab 90 1985
          Saab 9000 Aero 1996
          Opel Manta A 1972

augusti 8, 2014 kl. 10:57 #177610

@kg70 wrote:

Fortsätt där du är idag tycker jag. Lägg ner tiden på bilen istället. Tråden på GSV kan ju alla läsa om man vill fördjupa sig.

Jag skulle vilja veta hur du tycker att bitarna från Vietnam blev om de har hunnit komma på plats. Kollar man på nätet får Harrington väldigt skiftande omdömen. Allt från perfekt till mer eller mindre sopor.

K-G

Helt enig – lurt å bruke tiden riktig:) vi hopper frem 🙂

Nei harrington Group er først og fremt meget profesjonelle, svarer raskt, sender super raskt!! 2 døgn fra Vietnam til Oslo er rått!

dette er første gang jeg hører noe negativt om de, alle jeg har snakket med er fornøyde. Alt fra porsche 914, Saab og jaguar. Men klart – dette er håndarbeid så man kan sikkert finne noen småfeil som Chip Foose hadde stønnet av:) mine 4 krom horn er av super kvalitet- det samme er bukkhornene over. Grillen er flott, men har noen små rynker rund midtpartiet der det er en liten forhøyning. Kan sende masse detajebilder senere. MEN prisen da! Skulle jeg ha krommet alt her hadde det kostet 4 ganger så mye – dessuten syntes jeg rostfritt er bedre, man kan rette ut bulker og polere opp igjen:)

Sent from my iPhone using Tapatalk

augusti 8, 2014 kl. 12:56 #177615

Ja, rostfritt har stora fördelar jämfört med kromat stål och omkromning är som du säger fruktansvärt kostsamt. Jag funderar själv på att köpa Harringtons stötfångare till min Opel Manta. Läser man omdömen i forum så ser man att problemen till viss del verkar vara märkesrelaterade och framförallt har med montering och passform att göra. Dina delar ser väldigt fina ut. Hoppas de kommer på plats utan problem.

K-G

Saab 99 1969, 1970
              Saab 90 1985
              Saab 9000 Aero 1996
              Opel Manta A 1972

augusti 9, 2014 kl. 05:37 #177635

Vi er flere i Norge som har kjøpt sett til 93 og er meget fornøyde.
                Jeg sendte over en gammel original bakfanger til Harrington, som de lagde maler av.
                Jeg fikk så tilsendt ett ferdig sett, og de begynte ikke å markedsføre 93 fanger bak før de fikk bilder av fangeren montert på bil.

@kg70 wrote:

Ja, rostfritt har stora fördelar jämfört med kromat stål och omkromning är som du säger fruktansvärt kostsamt. Jag funderar själv på att köpa Harringtons stötfångare till min Opel Manta. Läser man omdömen i forum så ser man att problemen till viss del verkar vara märkesrelaterade och framförallt har med montering och passform att göra. Dina delar ser väldigt fina ut. Hoppas de kommer på plats utan problem.

K-G

Been a Saab owner since 1987.
                I have owned at least 50 Saabs, mainly older Saabs.

1960 93F
                1967 96 Monte Carlo 850
                1975 96 V4
                1989 900i 8V 5 dørs
                1992 900S 5 dørs
                2008 9-3 SC Aero ttid
                2009 9-3 SC tid

augusti 10, 2014 kl. 20:21 #177692

Da fortsetter jeg her. Det stykket arbeid som er imellom forrige innlegg og dette kan finnes på GSV.no tråden i Norge dersom noen ønsker dette.

Så har jeg for første gang blitt nostalgisk – kjempenostalgosk faktisk. Har brukt sikkert mer enn 3 timer i dag på å vaske, sandblåse og få liv i den orginale bremse væske beholderen. Makan som den så ut!!!

Men her er den jaggu ren ned til stålet

Kunne fint kjøpt ny – men på en eller annen grunn ville jeg ha denne…..

Så måtte vi ty til mere uorginalt igjen da…… 😳 😳 NÅR jeg mener jeg har en bedre ide – kjører vi på med det. Holder til begge håndbrekk vajerne. I rustfritt selvfølgelig 🙂

Så var det ut med brekket igjen, fikse farge, samt sette på flunkanes nye kabler – SKAL JEG ENDELIG FÅ EN SAAB SOM HAR HÅNDBREKK SOM FUNGERER??????

Fungerer brillefint nå ihvertfall – blir jo spennende å se på godkjenningen……

SÅ TIL DET JEG HAR VENTET PÅ LEEENGE!!! – etter all den kappinga – sveisinga, i kulda – møkkete og fælt!!! Hjul! TESTING AV 5.5 tommere – prosessen starter!! ultramorra – nesten like morro som luftfjæring 😉

……….ikke bry dere om dekkene, de er utslitte og kom med på lasset da jeg kjøpte felgene…… Men blir alikevel litt liknende på de nye.

Dæven så stiv denna bilen er 😯 blir en fryd å kjøre gokart med 28 hester 😈

Har snikholdt en bakskjerm oppe – blir mulig enklere enn forventet…. Men man skal aldri være for sikker – har lårt før – skal trippelsjekke denne gangegn.

Hva med 175/60 x 15???? hvordan er den på 5.5 tommere?? noen som har bilde?? kan det bli fint med 165dekk???? for å spare plass for eksempel? på 93B har jeg 185!!! det er rett og slett litt for stort – ser fint ut – men er litt for brede for skjermene…

augusti 10, 2014 kl. 20:23 #177694

Det er en fryd å jobbe i garasjen om dagen – det er liksom aldri noe kjedelig tidspunkt – ALLTID noe å gjøre 😀

Så startet dagen rolig med å ringe Oslo Radiatorservice – må jo ikke glemme radiatoren her. Den er for tiden dobbel så tung da alt inne har blitt til rød jord. Og siden 92 har vært kjent for å bli overopphetet ved minste bakke setter jeg inn nye ribber i den. OG HER KJØRER JEG IKKE NOSTALGI!!! skal man ha identisk som orginalt koster det tett opptil 20 000!!!!! nærmere 4 tusen for nye type register. Dyrt uansett egentlig 🙁 men her kan man ikke spare.

Så demontert og klar for reise.

Og så har jeg fått laget med 2 bolter så jeg kan få festet det siste foran – demperne. Litt unødvendig kanskje men forrige bolter var skit – og da de er i tommer – hater tommer for øvrig – dreide jeg ned en M12 til 11mm deretter M10 på enden. Sitter på bilen og vi er begge fornøyde – bilen og jeg….

Så fikk min lille oljekar til bremsevæska noen strøk med lakk, det gjorde forøvrig røret også. OG siden liver er i farger trenger jeg noe sprell i motor rommet også. Bilen er jo nesten svart hvitt ellers så noen grusomme tvister trenger vi – kan føle orginalfolket vri seg i smerte nå….. 😉

Nærmeste Ferrari jeg noensinne kommer.

Og så må jeg vise smed kunnskapene mine – ikke akkurat like dyktig som de, men varme og tung hammer virker det. Men det er en grunn for å vise dette bilde for det skjer morsomme ting lengre ned.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Prøvemontering av KROM!!!! eller polert rustfritt da….

produsenten i Vietnam maser som bare det for en prøvemontering så de kan legge det ut på markedet – ikke akkurat det jeg skal gjøre nå – men jobben må gjøres uansett før lakk etc.. og så er det morsom da:) ser jo ut som bil igjen!!

augusti 10, 2014 kl. 20:32 #176451

Kromer ser ju ut att passa väl! Satan vad grym den ser ut plåtren och med den där lacken..damn!

EDIT: ..och den där röda oljeburken är inte dum den heller..

augusti 10, 2014 kl. 20:37 #176449

Ojoj, ruskigt härligt grin!

augusti 10, 2014 kl. 20:41 #176446

@Christian Haugsöen wrote:

Ojoj, ruskigt härligt grin!

Ja….. noen bemerket at den så veldig lik ut som Bender fra Futurama….. 😀

augusti 11, 2014 kl. 09:04 #176461

Alltid lika roligt att få liv i de gamla prylarna, som bromsburken här! Det mesta går ju att byta ut men det är på nå’t vis inte lika kul. 🙄

96 V4 1975 ”Bollen”

augusti 11, 2014 kl. 09:30 #176098

@Janne Hagnell wrote:

Alltid lika roligt att få liv i de gamla prylarna, som bromsburken här! Det mesta går ju att byta ut men det är på nå’t vis inte lika kul. 🙄

Ja beholder det meste – MEN byter ut 6v med 12v, inn med elektrisk vifte og elektrisk vannpumpe. Kokende bil i veikanten er ikke sjarmerende:)

Sent from my iPhone using Tapatalk

augusti 11, 2014 kl. 10:38 #174674

Små moderniseringar som gör bilen mer driftsäker är bara bra tycker jag iaf,

Ser ut som bilen kommer bli mycket fin (coolt stuk också) Bra jobbat :AP

augusti 11, 2014 kl. 11:32 #52863

@puttputt91 wrote:

Små moderniseringar som gör bilen mer driftsäker är bara bra tycker jag iaf,

Ser ut som bilen kommer bli mycket fin (coolt stuk också) Bra jobbat :AP

Word! Tidsenlig kokning är inget man vill behålla…
                                  På en träff hörde jag faktiskt en 92:a-ägare säga att han styrde motortempen med värmereglaget. Och rallybilarna hade väl lett om inluften så den sprutade ut i hjulhuset, så det gick att ha full värme på utan att avlida…?

96 V4 1975 ”Bollen”

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 109 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.