Prosjekt 1955x
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Prosjekt 1955x
- Detta ämne har 108 svar, 26 deltagare, och uppdaterades senast 2024-03-08 10:25 av
Mr_SunBear.
-
FörfattareInlägg
-
@Dicst wrote:
Hehe. Du, av alla saker jag skruvat loss från mina bilar är det skruven till dörrgångjärnen som suttit hårdast. Nära att ge upp flera gånger, men en bitshållare med stoooor mejselbit och fäste till mutterdragaren löste problemet till slut.
Mutterdragare var selvfølgelig et godt tips. Men jeg prøvde et verktøy der du slår hammerslag på skrutrekkeren – verktøyet knakk:)
Men som det satt ja:)
september 22, 2014 kl. 11:07 #168203@Dicst wrote:
Hehe. Du, av alla saker jag skruvat loss från mina bilar är det skruven till dörrgångjärnen som suttit hårdast. Nära att ge upp flera gånger, men en bitshållare med stoooor mejselbit och fäste till mutterdragaren löste problemet till slut.
Ja, de skruvarna är från helvetet… :WH
96 V4 1975 ”Bollen”
Oppdatere tråden her inne litt.
Så i dag begynte jeg en relativt kjedelig økt med noe morro – totalt unødvendig nå, men morro. Viktig å krydre litt i all pussinga….
Ser jo fint ut da:)

Sandblåst og prima dørfester, endelig – som de satt…..

Så har jeg begynt sliping der det er spor av rust.

ble mye sandblåsing samt sliping. Måtte også frem med sveise apparatet igjen! men så lenge siden jeg hadde gjort ferdig gulvet at det var en fryd å sveise litt igjen:)

Må nok litt sparkel til her, men tør ikke slipe mere – tynt nok som det er allerede:)

Det begynte å bli mørkt innen jeg gjorde meg ferdig, men tror og håper jeg har fått med meg alt nå.

Avslutter med en selfie da jeg gikk med denne fordømra maska i 10 timer inni garasjen da det var 22 grader ute og solen skinte!!!!! Men stor kos i garasjen som vanlig:)

Nja, Mandagen og tirsdagen har gått med på å pusse, og pusse og pusssssse. Det blir korte økter da armen min blir gele aktig etter 2-3 timer. Dessuten er jeg ikke så glad i å ha på maske så da orker jeg ikke mye, men kan ikke stoppe nå.

Blir liksom 4 kilo på og 3 kilo av 😆

Spennende og skummelt på en gang denne lakkeringsprosessen. Lager ikke chip foose bil så trenger íkke den kvaliteten – men jeg må klare å se på den uten å bli flau.
MEN fikk plukket opp panser, skjermer og bagasjelokk idag – fint sandblåst.

Ellers så er jeg sykt overrasket og glad for at delene er i så bra stand!!!! man veit jo aldri når det er gammal morro under. Panser har kun en liten bulk foran, liten sveis på en front skjermen og litt bak på den ene bakskjermen.

Så litte sveis og kapp men alt i alt meget fornøyd med dette 60 år gamle stålet 😀

All honør til de som velger billakkering som yrke……. det hadde ikke jeg klart 😯
oktober 4, 2014 kl. 08:39 #157016Økt… Hade aldrig hört detta ord på svenska innan en kvinna med mycket bred, lokal dialekt förklarade det för mig, och vips använder jag det så ofta jag kan, synnerligen användbart litet ord.
96 V4 1975 ”Bollen”
Topp med følgere:)
da fortsetter vi litt – har ENDA ikke fått kommet på samma oppdatering her som i Norge – får skylde på nedetid på serverne på Saabklubben….. Vi må kanskje få ØKT 😉 fremgangen…
Men har plukket opp disse to framstolene, husker kanskje hvordan de så ut for noen uker siden??
Ser man tilbake i tid så de slik ut:

Og nå etter en tur på Betty Ford klinikken ser de slik ut 😎

Stor stas:)
Dessuten har innertaket kommet, ferdig sydd hos verdens mest geniale, hyggelige og ryddige mann. Mats fra Anderssons Bilsadelmakeri. Med alle nødvendige deler:) Ser ut som 100% orginalt – men det er nytt! og det jeg dro av bilen var blitt til støv…. Anbefales – han syr til 93 og 96 også.

Le primer!
Men begynte uken rolig ed å lage tegninger påm ny bensintank – syntes bilen fortjener ny tank – eller hva sier dere 😀

Den blir nå i aluminium.
Fikk også hjelp i form av motivasjon og smil fra yngstemann – slikt hjelper når alt går trått i garasjen.

Så er det liksom ikke BARE å planlegge litt grunning før vinteren – det baller liksom litt på seg så sveising av de tingene som må sveises var bare å gjøre ferdig.

Det var bra etter sandblås disse delene, men det var spesielt 2 skjermer og innvendig bagasjolokk som var dårlig.

Så etter en hel uke i garasjen – etter arbeidstid selvfølgelig ble det på fredag kveld brukt de siste kreftene på vasking og rydding. Småsjuk i kroppen gjorde det ikke noe enklere. Men primer skulle på i helgen – ingen tid for å slappe av nå – kulde kommer fort – men for et fint vær å lakke i går da! neste 20 grader!!

angrer jo nesten på at jeg ikke lakkerte bilen svart nå som jeg ser grunningen på………. MEN NEI – svart er for proffene – og jeg er milevis unne det nivået. Grå skal den bli 😎

Mange lurer kanskje på hvorfor jeg bruker svart epoxy primer?? Jeg er av den oppfatning av at det kan ha innvirkning på fargen til slutt – at muuuligens noe av grunningen vil påvirke sluttresultatet – og dersom vissomatte det kan stemme vil jeg heller ha den mørke versjonen av gråfargen jeg har valgt – ikke den lyse. Muligens dette bare er piss – men har sett det før – gjennomslag av grunning – mulig de har brukt for tynne strøk lakk eller for få men tenkte det kan jo ikke skade:)
oktober 4, 2014 kl. 23:10 #155945Såg på något av alla bilprogram på Discovery Channel och där lade de en vinröd grund innan de lackade grått för att få ett lite rött skimmer i slutlacken. Då helt fel ute kan du ju inte vara!!
Jag har inte uppmärksammat den här tråden tidigare men när jag började läsa kunde jag inte sluta så nu har jag läst igenom allt utom den norska sidan.
Snyggt jobbat!!! Vilken fart du har och fint blir det. Roligt att du vill dela med dig. Kul att se och mycket inspirerande!
Med vänlig hälsning. Erik.
@E Larsson wrote:
Jag har inte uppmärksammat den här tråden tidigare men när jag började läsa kunde jag inte sluta så nu har jag läst igenom allt utom den norska sidan.
Snyggt jobbat!!! Vilken fart du har och fint blir det. Roligt att du vill dela med dig. Kul att se och mycket inspirerande!
Med vänlig hälsning. Erik.
Takk takk Erik, morsomt at noen leser og tycker om tråden 🙂
Må vel legge inn litt til, begynner å nærme oss den norske tråden nå endelig.
Le grå BIL!

Har pussa ned bilen etter 2 lag med lakk.

Og bagasjelokket

Og så har jeg sparkla antagligvis for siste gang på panseret.

OG SÅ har jeg stått en god stund og fundert på hvorfor jeg er så inne H&#%$&# rotete. Har oppdaget at jeg ikke bruker søplekasse, ikke setter tilbake ting jeg har brukt, og er en generell gris i verkstedet. Så da var det bare å dokumentere dette så jeg kan se på dette bilde fremover mens jeg planlegger en dag som passer til rydding.

sandblåste og pulverlakkert sjokoladefelger – uansett hva man syntes om fargen er nylakkerte felger koselig kveldsmat.

oktober 9, 2014 kl. 17:52 #177659Sååååååååååååå jäkla snyggt jobb!!!
Jäklar vad den färgen gör sig på formerna!
@Christian Haugsöen wrote:
Sååååååååååååå jäkla snyggt jobb!!!
Jäklar vad den färgen gör sig på formerna!
Ja heldig med den – fikk insprasjon fra Mercedes og Porscher fra 50/60 tallet 😎
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.