Prosjekt 1955x

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Prosjekt 1955x

Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 109 totalt)
  • Författare

Wow!

2x 92B -53 (Svart)
      95 -61 (Pärlgrå)
      99 -69 Custom (Vit)
      900 TurboS Cabriolet -91 (Platinagråmetallic)
      9000 CDE -94 (Platinagråmetallic)
      9-5 Anniversary Edition, -07 (Ice Blue Metallic)
      9-3 Griffin -12 (Carbon Grey Metallic)

oktober 9, 2014 kl. 19:34 #153205

Helt rätt!! Håller med om räserfärgen silver! Tänka dom olika Auto unionens 30 talare mfl. Hade själv planer på en tidig 99 i silver med 60-tals stuk…
        Underbart, följer tråden vidare med stort intresse.

oktober 9, 2014 kl. 20:57 #152975

Det kommer att bli såååå flott! Soft custom.
          Man får ju en aning om hur det blir i kvällsljus på den här bilden av J-Å’s möte med ett hus på Mille Miglia, fast den är solidgrå. Metallic lyfter ett par snäpp till!

oktober 13, 2014 kl. 07:24 #148858

Så fint!! Perfekt val. Tror att chokladfälgarna passar riktigt bra till!

oktober 13, 2014 kl. 08:22 #157021

Morro at folk liker sølvfargen:)

Først skulle jeg ha noe som var garasjelakk og ok. Men jo mere jeg ser og jobber med lakken jo mere usikker og pirkete blir jeg – ser bra ut i noen vinkler og andre ser jeg små porer i lakken som gjør at gjenskinnet blir veldig blurete – hvor langt skal jeg gå…. vet ikke hvordan den vil se ut som en helthet – og ute…. Se bilde – vanskelig å ta bilde fordi alle bilder JUGER – men dere ser sikkert hva jeg tenker på – se rundt lysrefleksjonen – der ser man småhull – rett og slett for at jeg ikke har slipt nok….. men er redd for å gå igjennom til grunning…..

Ikke si pirk – det er vanskelig å se på bilde kanskje. Men er usikker på om jeg tør å slipe mere….. Mange lag lakk – men har ikke styrke lenger dersom jeg må lakkere igjen 🙁

Ellers så ser bilen bra ut fra noen fot eller en meters avstand, men det er masse smågreier, men må nok bare slåp meg til ro med at dette er min første ordentlige lakk jobb – hadde en før med ei boble men den teller ikke 😀

Her er en fin en – sjekk denne lille rosa fra denne vinkelen. Har en slik på bilen som irriterer masse!

Og her er den fra den andre vinkelen!!!!!

Totalt UMULIG å se!!!! blir galere og galere i garasjen – lakk er no orntli dritt.

Fikk inn radiator i går – ny innmat 😎 Skal ikke gå varm i oppoverbakkene denna nei!

Så valget – ETTER ekstremt mye frem og tilbake i hodet mitt – falt på 175/60 – 15. Litt smalere enn på 93en, og litt høyere – men lavt nok 😈

oktober 13, 2014 kl. 09:52 #148318

Det är den färgen du ska köra på fälgarna alltså? Cool kombo! :race

96 V4 1975 ”Bollen”

oktober 14, 2014 kl. 11:47 #147592

@Henning wrote:

Vacker!

november 7, 2014 kl. 20:34 #199436

Utenom det så har jeg begynt så vidt på setene, har fått beskjed at Tanja er klar til å begynne å sy, så da må jeg få på nye puter, det gamle er rett og slett borte! bortsett fra en halveis sete, og en rems av ett seterygg. Plukka opp 50mm og 80mm tykke plater på Skumplast senteret i Oslo, så er det bare å tegne, skjære og lime. Hadde akkurat nok å gå på så jeg kan delvis kopiere.

Nå gjenstår sliping – jepp – sliping av putene 😆 Har funnet ut at vinkelsliper og slitt flapdisk fungerer utmerket å runde kanter på denne type skumgummi, da ser det pener ut, og få litt bedre passform, forøvrig helt jævlig å holde på med da spruter småpartikler overalt….. Deretter blir det å lime på stoff slik at man faktisk klarer å tre på nye setetrekk – skumgummi og leatherette glir ikke så veldig bra sammen……

Sete bak er ok, men jeg må kappe til 4 nye sidepaneler.

Så fikk tak i ett stoff som ser lekt ut på en måte det som var under setene orginalt – ikke at jeg nødvendigvis følger orginalt, men i dette tilfelle ser det kult ut – og selvfølgelig viktig at det ser bra ut under stolene 😕 men pytt – skal man gjørra noe skikkelig kan man like greit gå hele veien.

Har også limt på litt over kantene der det er mest press på når man monterer nye trekkene – så da kan vi jo nesten kjøre en tur! mangler bare motor, girkasse, ruter, pakninger, elektronikk, dashbord, interiør, bremser, ratt, spiel, tepper, dører, panser, lykter, horn,

Jeg har vært snekker igjen, hadde en 12mm finer plate som stod i veien da jeg rydda plass til Cabben i går kveld. Da ble det kappet opp til 2 biter – blir noen runder klarlakk på disse, men må sette på noen hengsler og borre noen hull først. Nå er de ihvertfall ikke i veien.

Så måtte jeg flytte litt på X`en så nå står den på alle 4 smålandsfelgene med nye dekk – og jodda! blir lavt dette 😎 Går enda å stille lavere….. men venter til all vekt er på før jeg vurderer det…….

november 7, 2014 kl. 23:47 #199448

Sista bilden – den börjar se ut som ett flygplan! :AP

96 V4 1975 ”Bollen”

november 8, 2014 kl. 10:35 #199452

”GÖRSNYGGT!”

november 8, 2014 kl. 21:42 #199464

@Martin wrote:

”GÖRSNYGGT!”

Takk – hyggelig at det finnes flere med samme smak :AP

@Janne Hagnell wrote:

Sista bilden – den börjar se ut som ett flygplan! :AP

Ja en på forumet i norge syntes også det var fargen til flygplanet, kom med en god ide om å hente inn det blåe og gule som på flyet . som hadde vært kult, men på et annet prosjekt 😎

Seter ferdig – moccabrun leatherette.

Forøvrig en meget fin og myk skai, plager meg ikke et sekund at det ikke er ekte ku, for dette ser rimelig likt ut, og så slapp vi å drepe Dagros for setene mine. Tipp topp (dreper sikkert nok kuer med all totaktsrøyken etterhvert – denna skal nok gå på 4% 😀 )

Her er forøvrig 2 bilder fra Onsdagens sete oppussing……. Tror dere jeg måtte gjøre noe her eller er jeg for nøye 😉

12mm kryssfiner fungerer brillefint.

Dessuten har jeg laget nye motorfeste puter, det finnes ingen orginale deler lengre her, og siden det ikke var noe liknende å skaffe (tro meg har lett mange steder, og de store stedene..)

så har jeg klart å finne noen med liknende hardhet, men de var 10mm for høye 🙁 MEN da var det bare å sette seg på tegnebordet, og vips 💡 kunne bygge meg ned 10mm så på med Mcywermusikken igjen!!

Rustfrei! selvfølgelig – og nei – har ingen problemer med rustfritt mot stål – dessuten blir nok begge lakkert.

Klinte til med 3mm godstykkelse, forrige var rundt 1.75mm – men tar ingen sjanser med nyrenovert kjempemotor på 28 hester……..

Så da ser det slik ut. Det betyr at jeg er ca klar for å sette motor inn den dagen jeg får hentet den 😎 og som jeg gleder meg….. Som en unge.

Og nå er baksete ferdig også!

november 9, 2014 kl. 00:10 #199465

Flott! 😎

96 V4 1975 ”Bollen”

november 9, 2014 kl. 07:19 #199467

Så da ser det slik ut. Det betyr at jeg er ca klar for å sette motor inn den dagen jeg får hentet den 😎 og som jeg gleder meg….. Som en unge.

:duck Hente enda en? :mrgreen:

Been a Saab owner since 1987.
                              I have owned at least 50 Saabs, mainly older Saabs.

1960 93F
                              1967 96 Monte Carlo 850
                              1975 96 V4
                              1989 900i 8V 5 dørs
                              1992 900S 5 dørs
                              2008 9-3 SC Aero ttid
                              2009 9-3 SC tid

november 9, 2014 kl. 08:14 #199469

Blir som å se på en serie i reprise for deg dette Morten:) du ligger et par episoder foran….. Denne serien har alltid premiere i Norge før Sverige…..

november 9, 2014 kl. 10:23 #199474

Jäklar så fint de blir, verkligen en smakfylld renovering de här och snabbt går de med!! :AP :AP

Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 109 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.