Saab 900 4d '86

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900 4d '86

Detta ämne innehåller 224 svar, har 13 deltagare, och uppdaterades senast av 2018-07-10 10:22.

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 225 totalt)
  • Författare

Jamensedär!
    Jag misstänkte allt detta, jag brukar ju alltid ta bort dom men här är ju en ”orginalbil”. Sen är det ju inte lika snyggt utan på sedan.

Nu har jag bilder på vad jag menar med ”vakumslangar”.

20171211_213703-1
    Här kommer två skangar från insugningsslangen.

20171211_213721
    Här är den ena ansluten.

20171211_213747
    Här hänger den andra…

Ett extremt smutsigt filter satt under locket!!!

20171211_214056

Bilagor:

Jo tips ang vakumslangen mottages tacksamt!
    Nu har jag lyckats att få loss antennfoten utan att förstöra mer än dess mutter. Packningen är sprucken och släpper in vatten därför måste den isär.

20171214_214055

Jag beställde även luftfilter….

20171214_214127
    …som passar sådär…
    Det visar sig vara till og9-5 bensin.

Detta filter är det jag beställt.

20171214_214148
    Man menar på fullaste allvar att det låga filtret till höger är ersättningsbart för der vänstra. Det kommer ju att ”rulla runt” i burken då det inte når upp till locket.
    Kollar man på spc för dessa bilar så är det två olika filter var man än söker på detta. Undrar hur många man sålt som 99/900 filter av 9-5 filtren. Dessutom har man rivit bort dekalen på kartongen som säger 9-5. Men jag kunde fortfarande se 9- och en halv femma..

Bilagor:

Janne Hagnell
    Moderator

Det är ju lurendrejeri!🙁
    Borde kanske byta luftfilter i Bollen – det ser nog typ ut som ditt gamla…🙄

Efter att ha försökt förmå min leverantör att förstå allvaret i detta med filtret vänder jag mig till er och undrar om ni förstår.

DSC_0487
    Såhär ser det ut med det filter leverantören säger är samma som 99/900 men är till 9-5 bensin.

DSC_0486
    Såhär ser det ut med det filter jag beställt som jag lånat ur en av mina andra bilar.
    Jag påstår inte att man luras men att man faktiskt säger i min mejlkonversation att 9-5 filtret kan ersätta 99/900 filtret stämmer ju inte.
    Om man nu säljer detta filter som ett likvärdigt och det är någon med en turbobil som inte uppmärksammar detta sedan kör och får turbohaveri pga att skräp slagit sönder turbinen vore ju tråkigt.
    Jag har antagit i min konversation att man tagit fel på hyllan och att det jag ska ha är restnoterar. Alltså har man chansen att säga atr det bara blivit fel utan att bli anklagad för något annat….
    Fortsättning följer….

Bilagor:

M.Broberg
    Deltagare

meh.,..

vad har du för leverantör egentligen?

Min fru, son å M.Broberg förstår iaf!
    Jag tänker att leverantören får en chans att rätta till ”missförståndet” innan jag nämner denna lev vid namn.
    Det är ändå en firma jag handlar mycket av.
    Jag tycker faktiskt att jag på ett pedagogiskt sätt förklarar dilemmat för dom, jag har även en artig ton i mina mejl…

Janne Hagnell
    Moderator

Ja, jag kanske utgår från att folk är onda by default. Min fru påstår att jag är bitter…🙄

saabaero
    Deltagare

Min fru, son å M.Broberg förstår iaf! Jag tänker att leverantören får en chans att rätta till ”missförståndet” innan jag nämner denna lev vid namn. Det är ändå en firma jag handlar mycket av. Jag tycker faktiskt att jag på ett pedagogiskt sätt förklarar dilemmat för dom, jag har även en artig ton i mina mejl…

Får en känsla av Skruvat

Det är inte skruvat!
    Men låt oss låta bli att gissa tills jag fått svar efter helgen.
    Efter det kan vi anordna en tävlig där rätt svar ger en vinst av ett luftfilter till 9-5 som även ska passa 99/900…inte…. Allt till självkostnadspris….
    😉

• Det här svaret redigerades 6 månader, 3 veckor sedan av .

Har fixat lite rost på framskärmen. Får vara så tills vidare.

Arbete pågår.
    DSC_0488

Lackat!
    DSC_0491

Bilagor:

Har fått ihop chromegrillen nu. Det fick även bli ett bättre emblem då det gamla var illa åtgånget.

DSC_0493

Nya skruvar blev det oxå.

Bilagor:

Janne Hagnell
    Moderator

Det var väl annars tidiga långnos-900 (87-) som hade problem med att färgen på grillsargen försvann och skämde bilen?

Ingen aning, jag tycker att det varit dåligt sedan 1975 års grillar….
    Sen var orginalgrillen sönderdragen vid skruvfästena oxå.

M.Broberg
    Deltagare

Stiligt! kromgrill gör mycket!

Janne, tänker du på dom grådassiga grillarna? det fanns ju en ”Snik” grill som var helt hemskt ful.

Synd på kofångaren där!

jag hade en perfekt kofångare.. den kapade jag ett stort hål i för kylning 🙂 helvete vad jag ångrar det..

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 225 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.