Nu endast – Cherry Aero -88

Forum Övrigt Projekt / Min bil Nu endast – Cherry Aero -88

Detta ämne innehåller 76 svar, har 16 deltagare, och uppdaterades senast av 2017-07-28 05:43.

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 77 totalt)
  • Författare

erra
    Deltagare

Ja en lite träff hade varit kul 🙂

Christian.S
    Deltagare

@erra wrote:

Ja en lite träff hade varit kul 🙂

Tror de är saabträff nu på söndag vid museet, 1/6:)
    Någon mer som ska dit?:)

M.Broberg
    Deltagare

@fidde-92 wrote:

Troligtvis dyker jag upp med min far i hans vinröde 🙂

Christian.S
    Deltagare

@M.Broberg wrote:

@fidde-92 wrote:

Troligtvis dyker jag upp med min far i hans vinröde 🙂

Sedär ja! Hoppas att vi har vädret med oss bara:)

erra
    Deltagare

Jasså är det träff då det hade jag missat!

exlssn
    Deltagare

@fidde-92 wrote:

Dämparna är monroe reflex och fjädrarna är kilen sportfjädrar. Kommer nog lira bra tror jag!

Sitter detta på bilen nu? Isåfall hur blev det med tanke på komfort, stötighet och så? Gärna en recension 🙂

http://www.garaget.org/shinyhead
    Mina motorbilder--> https://get.google.com/albumarchive/107836393426305227778
    I garaget: og900S -91, og900 -91 TurboS Cabriolet & 9-3SC 1.8t -08

antonn
    Deltagare

@shinyhead wrote:

@fidde-92 wrote:

Dämparna är monroe reflex och fjädrarna är kilen sportfjädrar. Kommer nog lira bra tror jag!

Sitter detta på bilen nu? Isåfall hur blev det med tanke på komfort, stötighet och så? Gärna en recension 🙂

Jag har samma uppsättning på min svarta och tycker det fungerar bra, väghållningsmässigt så ligger bilen riktigt bra på vägen, man kan köra nästan hur fort som helst utan att det känns ostabilt.
    Kan ju nämna att jag inte bytte en bussning i den bilen, bara monroe dämpare och kilen fjädrar, så det finns potential till förbättring.
    Man tar sig upp för trottoarer osv utan att det skrapar i, dock så saknade den bilen hasplåten, vet inte om det blir någon skillnad med den på.
    Det enda som är negativt är att det kan bli ganska stötigt ibland om man kör på dålig väg men det säger ju sig självt om man sänker bilen :wacko

/Anton

Christian.S
    Deltagare

Kul att du kunde lämna en recension för jag har bara kört bilen någon mil så jag kan inte ge en rättvis bedömning:)

Men dom milen jag kört har jag upplevt bilen som väldigt stabil men inte allt för stötig, helt grymma är dom jämfört men de som satt på, i 30 år och 35000mil; )

Christian.S
    Deltagare

Hallå alla inbitna Saabfantaster!
    Tiden går väldigt fort och om någon dag var de tre år sedan jag uppdaterade här i min väldigt lilla tråd…
    Vad har hänt då, jo, jag har nu endast en og900. Det är min Aero -88 som jag har som endast har sommarbil. Den har de ju inte grejats med alls så mycket som den förtjänar men nu i år har det blivit lite bättring iaf:)
    Den har fått ett helt ny koppling med ny tryckplatta, lamell, urtrampningslager, slav + huvudcylinder och röret där i mellan!
    Nu när allt är ihop fungerar det perfekt och jädrar vad gött det är att glida med sin Aero såhär på tidiga sommarkvällar!

Bilen har även polerats för att vara så fin den kan vara, med tanke på ålder och mil mm. Men en bild säger mer än 1000ord så här är några bilder:

20170530_172149

20170530_194727

20170530_194749

20170530_194753

20170530_194756

20170530_194804

Helt okej för snart 30år gammal bil och 25000mil!
    Nu ser jag fram emot Svenskbilsträffen och Saabcarmuseum träffen:)

Bilagor:

Lilln
    Deltagare

👍👍👍

lsoderlund
    Deltagare

Stiligt, riktigt fin bil det där.

http://saab99tt.blogspot.se/

Saab 99, Saab 900 och förhoppningsvis snart en TT

Ser ju väldigt fin ut! Fanns cherryröd att få på Aero endast 88 eller fanns den 89 oxå….?

Christian.S
    Deltagare

Tack för alla kommentarer:)
    Bilen är dock bara i bruksskick och det är faktiskt väldigt skönt att den har lite märken och revor här och var, för då vågar man använda bilen:)

Ang Cherry färgen så är jag osäker faktiskt! Kanske någon annan som vet?:)

Christian.S
    Deltagare

Hallå alla semesterfirare!
    Inget gjort nu på semestern med bilen, men när man äntligen fick en stund över och läste senaste tidningen från ”Klassiker” så fick man en trevlig överraskning! Ser fin ut på bild!
    Glad semester och hoppas vi ses på vägarna!

Bilagor:

Jo, jag såg allt det! Kul!
    Kul med lite Saab i en annars Volvofylld tidning…

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 77 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng