Nu endast – Cherry Aero -88

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Nu endast – Cherry Aero -88

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Nu endast – Cherry Aero -88

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 77 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • juni 16, 2013 at 10:04 #195857

      Lyktorna bak finns troligen på saab – men det är endast yttre komplett med USA glas som finns. INre samma sak troligen, dom finns, men bara som kompletta insatser. Och en uppsättning komplett baktill smäller iväg på över 8000:-. LIte polerpasta är ju billigare än det….. 🙄

        juni 16, 2013 at 11:46 #195858

        @Turbocab wrote:

        Lyktorna bak finns troligen på saab – men det är endast yttre komplett med USA glas som finns. INre samma sak troligen, dom finns, men bara som kompletta insatser. Och en uppsättning komplett baktill smäller iväg på över 8000:-. LIte polerpasta är ju billigare än det….. 🙄

        Haha ja de blir ju inget köp av sådana iaf!:O 8000kr de är lite i överkant kan jag känna 😆
        Medlet jag använde “Concept Vista” och skulle jag rekommendera! Jag har använt de till, lycktorna bak, stänkskydden, kofångare, lister och gummivingar och de har fungerat utmärkt till de iaf!:D

          juni 17, 2013 at 12:59 #195866

          Ok 8k lät ju som lite att ta i… :S

          Concept VIsta ska jag försöka få tag på. Hittar man det var som helst eller måste det beställas på nätet tror du? Tack för att du kollade, i får se hur det blir!

            juni 17, 2013 at 14:20 #195867

            @arcsmile wrote:

            Ok 8k lät ju som lite att ta i… :S

            Concept VIsta ska jag försöka få tag på. Hittar man det var som helst eller måste det beställas på nätet tror du? Tack för att du kollade, i får se hur det blir!

            Jag köpte mina flaskor på prorecond.se! Fungerade jätte bra att köpa där, titta dock på deras hemsida och flaskan såg inte likadan ut som min men de ät säkert bara ny design:)
            Köpte två flaskor men va högs onödigt har använt det till alla plastdetaljer och lampor på en bil och mer än halva flaskan är kvar!

              juni 19, 2013 at 19:49 #195906

              Har fått gjort en ordentlig tvätt och de gjorde gött! Blev väldigt mycket bättre, sen så är luftutsläppskåpor fixade så de ska bara på bilden också!

              Annars inte jätte mycket att rapportera förutom att jag Älskar Turbon!
              Hade en jätte trevlig eftermiddag ute på kusten igår och modernatur visade sig från sin allra bästa sida! Underbart väder och fantastiska små vägar att glida runt på 😀
              Bara att dra bak takluckan och ner lite med fönsterna och bara njuta! Lite bilder som togs på en liten båt hamn :smile

              Lite godsaker att njuta av i solnedgången;)

                december 1, 2013 at 19:30 #197009

                Här var de inte uppdaterat på ett tag! Så nu får jag skärpa mig lite..
                Har hänt en del sedan senaste uppdatering!

                Den gröna fick jag för mig att sälja men som tur va så ångrade jag mig i sista stund så den finns fortfarande kvar och rullar på fint! 😀
                Turbon fick jag en otrevlig överraskning för ett tag sen när jag kom ut till bilen och skulle åka till jobbet, när jag tryckte in kopplingen innan start så “fanns inte kopplingen där”. Visade sig vara slavcylindern som hade gett sig. Inga problem tänkte jag, bara att byta och samtidigt och passa på att byta Urtrampningslagret, tryckplattan och lamellen. Sen så började omständiga….
                Rivde ned allt och monterade de nya, inga konstigheter direkt. Började lufta och till en början inga problem men sen när jag bad min lille bror att pumpa lite så såg jag en minimal stråle från kopplingsslagen på gummi delen….. Jaja beställde en ny på speedparts men stålomspunnenslang istället för gummi, nackdelen var att de var beställningstid men de gjorde inget hade inte jätte bråttom. Fick slangen och monterade den, gick rätt smidigt inte perfekt passform direkt men de gick.
                Började med luftningen och blev skit bra, shit vilken skillnad på känslan! Monterade ic och allt krimskrams och startade bilen, gick igång som den skulle och lät den bli lite varm innan jag åkte ut och testade den! När jag skulle åka iväg så tryckte jag ner kopplingen för att lägga i växeln, men va nu?? Kopplingen försvann när jag tryckte ned den!!!! Sprang ut och kollade under bilen och de bara rinner olja under! Gaaaah stängde av bilen och stängde igen huven och bestämde att nu blir de inget vettigt gjort i mitt lilla vredesutbrott. Några dagar senare så fick jag börja plocka ned allt igen och när jag kunde se bättre såg jag att de läckte ur slaven, åh vad tråkigt….
                Plockade ned kopplingspaketet igen och inspekterade slaven, en o-ring i slaven var av….. På en ny slav, fick en repsats för besväret och idag var allt ihop igen!
                Bilen går jätte bra och den ny kopplingen är skit go! Perfekt att ställa in bilen när allt fungerar! Så nu är bilen inne i garaget för vintern så nu kan de roliga meckandet börja! När de inte är måste:)
                Inga bilder men de kommer när de börjar hända grejer:)

                  december 1, 2013 at 22:45 #197019

                  Speedparts (Scantech/Proparts) slavcylindrar är skräp, som du har märkt, förhoppningsvis funkar de efter man har bytt ut alla tätningar men direkt ur kartong brukar de inte funka länge

                    december 2, 2013 at 05:51 #197025

                    @joH900 wrote:

                    Speedparts (Scantech/Proparts) slavcylindrar är skräp, som du har märkt, förhoppningsvis funkar de efter man har bytt ut alla tätningar men direkt ur kartong brukar de inte funka länge

                    Ja de märkte jag, vi får hoppas de:) annars börjar jag ju kläm på hur de fungerar….

                      januari 20, 2014 at 21:18 #197385

                      Nu var de ett bra tag sen jag uppdaterade här, pga av sjukdomar i familjen med sjukhusbesök mm. Sen på de en dödsolycka på jobbet så motivationen har inte funnits där alls.
                      Den stora nyheten är att den Gröna 900an är SÅLD! Ångrade ju mig och tog bort annonsen men sen så blev jag kontaktad av en som ville köpa så de fick han. Faktiskt ångrar jag mig inte alls utan skönt att bara behöva pilla med en bil.

                      Börjat pilla idag på Turbon, blir fronten först!

                      Inte så speciellt fräsch front men de ska de bli ändring på!

                      Någon som är sugen på ett par blinkers 😆

                      Så nu är lite nere iaf, har även demonterat torkarmotorerna dels pga dålig funktion, sen så vill jag ej repa de nya lycktorna med dom och sen så tycker jag dom är fula.
                      Tanken med detta ryck är att fixa till kylarbalken som är lite ytrost på, inte hitta något jätte allvarligt än iaf och att snygga till kofångaren
                      Sen så har jag ju införskaffat helt nya Us-blinkers + Ny hella lyckta vänster och en i absolut nyskick! Som skall åka på. Kromgrillen är i hyfsat skick men om jag hittar en ny så ska de bli en sådan också! Nya skyltar ska naturligtvis på också, nya Utan EU skiten

                      Har lite grejer som jag behöver som ni kan se i en köpes annons, så titta gärna på de så jag kan få köpa lite grejer :smile
                      Är de någon som behöver extraljusen som jag demonterade? Ska inte ha dom så om någon vill ha dom är de bara att hojta till!

                        januari 24, 2014 at 19:13 #197394

                        Inte jätte mycket hänt sen sist men sakta men säkert framåt!
                        Tänkte beställa lite grejer från “PartsforSaab” någon som har erfarenhet av dom?
                        Ska bla ha nya kromlister till kofångarna och undrar hur denna: http://www.partsforsaabs.com/product_info.php?products_id=1341 funkar på bilen?
                        Original är 14mm bred och denna är 11, ser de dumt ut? Behöver nämligen lister då jag saknar några helt.
                        Sen så verkar de som de sätts den fast med någon tejp, funkar den?
                        Om någon vet så kan ni ju hojta till!! 🙂

                        Sen så har jag börjat tänkta lite på fälgar, om man ska ta några med rätt bultmönster tycker jag inte de finns några fina..
                        Ett par 16″ Aero hade varit kalas snyggt!
                        Måste ju borras om då, hur funkar de?:)
                        Hoppas att någon har lite svar så jag slipper grubbla;)

                          januari 24, 2014 at 19:39 #197396

                          jag hade omborrade fälgar, då var det uppborrade hål och sen pressade stålhylsor. tydligen ett “överseriöst” sätt o göra det på.

                          Peter har omborrade fälgar till pearlen. vet inte hur han gjort.

                            januari 24, 2014 at 22:15 #197397

                            @M.Broberg wrote:

                            jag hade omborrade fälgar, då var det uppborrade hål och sen pressade stålhylsor. tydligen ett “överseriöst” sätt o göra det på.

                            Peter har omborrade fälgar till pearlen. vet inte hur han gjort.

                            Okej de får nog bli så, ska man lämna bort till någon verkstad eller nått liknande för att få de bra?
                            Borde fungera att bara borra hål känns de som:P

                              januari 24, 2014 at 23:10 #197398

                              @Fidde-92 wrote:

                              Borde fungera att bara borra hål känns de som:P

                              jo. men det ska ju va på millimetern

                              snacka med nån som bor nära dig så kan dom säkert dirigera dig till nån som kan svara exakt. firma eller inte.

                                februari 14, 2014 at 23:47 #197527

                                Annars är det jo inte så värst mkt jobb att göra om till 4*108 som vissa av oss har gjord 😎

                                Största jobbet i sig är jo svets åt handbroms spaken –
                                resten är jo rent “mekanisk” 😉

                                  februari 18, 2014 at 21:47 #197556

                                  @AD55 wrote:

                                  Annars är det jo inte så värst mkt jobb att göra om till 4*108 som vissa av oss har gjord 😎

                                  Största jobbet i sig är jo svets åt handbroms spaken –
                                  resten är jo rent “mekanisk” 😉

                                  Sant men jag tror inte att jag ger mig på de projektet denna vinter iaf!
                                  Blir nog några tidsenliga 15″ av något slag:)

                                Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 77 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.