Nu endast – Cherry Aero -88

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Nu endast – Cherry Aero -88

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Nu endast – Cherry Aero -88

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 77 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • februari 21, 2014 at 15:21 #197568

      Jag vet att jag är sjukt tråkig, men 15″ är bäst. Det är ju snyggt med 16″ och nästan lag på att köra det, men när man blir äldre så uppskattar man mer känslan i 15″. 16″ gör bilen mer trögstyrd, det kan ta i, spårvidden ändras. Med 15″ så slipper man allt detta, det är anledningen till att jag inte längre äger några alls. Så det är fråga om prioritering, utseende eller vägkänsla. Men det måste man vara över 40 för att förstå. 😆

        februari 21, 2014 at 21:09 #197569

        @Turbocab wrote:

        Jag vet att jag är sjukt tråkig, men 15″ är bäst. Det är ju snyggt med 16″ och nästan lag på att köra det, men när man blir äldre så uppskattar man mer känslan i 15″. 16″ gör bilen mer trögstyrd, det kan ta i, spårvidden ändras. Med 15″ så slipper man allt detta, det är anledningen till att jag inte längre äger några alls. Så det är fråga om prioritering, utseende eller vägkänsla. Men det måste man vara över 40 för att förstå. 😆

        Original är för gubbjävlar 😆 😆

        Å jag håller med dig :ninja

          februari 21, 2014 at 21:57 #197570

          Hehe lite gubbvarning på er 😆 Nejdå, jag är ett Stort fan av original stuk så ska nog försöka mig på nått sånt!
          Bläddrade lite i mina gamla Saabkataloger hittade jag denna bild: (Ursäkta jätte dålig bild)

          Så nu är stuket bestämt!
          De blir “Silver Spoke” fälgar som är införskaffade, betalda och förhoppningsvis kommer skickas på måndag!
          På bilden är front spoilern lackerad i samma färg som bilen? Skit snyggt ju 😯 Så jag ska plocka ner min och få den lackerad i min bils färg 😀

            februari 22, 2014 at 07:29 #197571

            Silver Spoke är riktigt fina på en 900. Synd dom inte finns i 16″ 🙂

              februari 22, 2014 at 07:55 #197572

              @SaabAero wrote:

              Silver Spoke är riktigt fina på en 900. Synd dom inte finns i 16″ 🙂

              Ja de är dom!:) ja de är ju lite synd men de får gå 😉

                april 27, 2014 at 20:29 #197974

                Här är de inte uppdaterat på länge men projektet rullar på. De som händer just nu är att nya dämpare och fjädrar åker på, passar på att byta lite bussningar, styrlederna och spinderllederna :smile Dämparna är monroe reflex och fjädrarna är kilen sportfjädrar. Kommer nog lira bra tror jag!
                De största på länge är väl att de har blivit en till og! När Turbocab la ut sin Cerry Aero på Saabklubben så kunde jag inte stå imot! 😀
                Åkte runt och gled lite idag med nyförvärvet och tog några bilder!

                Är väldigt nöjd med nya pärlan! Jätte skön att köra, motor och låda går riktigt gött 😀 Kommer mer bilder på båda bilarna i veckan och förhoppningsvis mer uppdateringar!

                  april 27, 2014 at 20:32 #197975

                  Har Martin blivit din nya Saabhandlare? Först 9-5an med taklucka och nu denna 😉

                  Grymt snygg i övrigt! Får själv glädjas åt min USA T16 istället 🙂

                  Bilar:
                  2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
                  Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
                  Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

                    april 27, 2014 at 20:45 #197976

                    @TurboLamko wrote:

                    Har Martin blivit din nya Saabhandlare? Först 9-5an med taklucka och nu denna 😉

                    Grymt snygg i övrigt! Får själv glädjas åt min USA T16 istället 🙂

                    Haha lite komiskt faktiskt 😆
                    Men jag kunde inte låta bli att bli en 900 aero ägare :king
                    De är inte illa de heller! Grymt härliga bilar dessa är!
                    Lutar dock åt att när min 900 T16 är färdig att den åker ut på försäljning så jag bara har en 900a 😥

                      april 28, 2014 at 19:45 #197979

                      Det är ärligt talat rätt gött med bara en att koncentrera sig på – men det har jag ju sagt förr och misslyckats med, rejält. Men en Aero är ju en Aero, svårt komma ifrån. Den ser jättefin ut i alla fall, härligt att lite mer T16-gurgel gracerar SaabCity igen, den hamnade verkligen rätt. Det glädjer mig! 😛

                        april 28, 2014 at 20:24 #197980

                        @Turbocab wrote:

                        Det är ärligt talat rätt gött med bara en att koncentrera sig på – men det har jag ju sagt förr och misslyckats med, rejält. Men en Aero är ju en Aero, svårt komma ifrån. Den ser jättefin ut i alla fall, härligt att lite mer T16-gurgel gracerar SaabCity igen, den hamnade verkligen rätt. Det glädjer mig! 😛

                        Ja faktiskt och rent praktiskt väldigt svårt för mig att ha tre bilar så de är inget som kommer vara länge, tror jag…
                        Bilen verkar trivas här i Saabhättan och jag har känslan av att den kommer stanna här ett tag:)

                          april 29, 2014 at 21:15 #197999

                          Fidde är det vinter förvaringen som är problemet för dig? Samt får man komma över och glo på de fina bilarna nån gång? 😀

                            april 29, 2014 at 21:28 #198000

                            åh jag vill ha din 5D..

                            synd att jag saknar plats o pengar.. fast det är klart, GER du bort den kan jag nog hitta plats 😉

                              april 30, 2014 at 04:57 #198001

                              @M.Broberg wrote:

                              åh jag vill ha din 5D..

                              synd att jag saknar plats o pengar.. fast det är klart, GER du bort den kan jag nog hitta plats 😉

                              Hehe ja tror nog inte jag har råd med de 😕
                              Men de är klart kanske vinner på lotto idag och blir ekonomiskt oberoende så då kanske de är möjligt 😀

                                maj 25, 2014 at 18:51 #198138

                                @Erra wrote:

                                Fidde är det vinter förvaringen som är problemet för dig? Samt får man komma över och glo på de fina bilarna nån gång? 😀

                                Hallå missade ditt svar 😕
                                Ja vinterförvaring har varit lite krångligt faktiskt men Just nu är de logistiken att ha tre bilar på tre olika platser och att hålla på och flänga fram och tillbaka, därför måste jag göra mig av med min trubb 🙁
                                Hade varit kul med en liten träff kanske:)
                                Ser att du också bor i Trollhättan?

                                  maj 26, 2014 at 20:43 #198148

                                  Har hänt grejer med bilen men varit väldigt dålig på att uppdatera 😳
                                  Stötdämpare och allt ät klart så pärlan är nere på hjulen:)

                                  Sen så har de varit lite fin mek nu i dagarna:)

                                  Hämtade lite godis ur källaren

                                  Inte helt vanliga i dagens läge får man säga;)

                                  Riktigt gött med Nya grejer

                                  De obligatoriska US blinkerserna:)

                                  På plats!

                                  Har bytt uppladdningssida så de blev lite konstigt med bilderna så ni får trycka på dom… Forumbilder fungerar ej för mig…

                                  Hur som helst så rullar de på hyffsat har ett problem som jag kommer ta lite mer imorgon, blev lite sent nu;)

                                Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 77 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.