SAAB 900 T8 "Lukas CU 14,1" 1987
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 900 T8 "Lukas CU 14,1" 1987
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 900 T8 "Lukas CU 14,1" 1987
- Detta ämne har 68 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast 2018-06-21 23:46 av saab putte.
-
FörfattareInlägg
-
februari 8, 2018 at 08:39 #440511
Ja dem har lagt ner sig. Fina grejer. Dock använde jag mina gamla övre gummiupphängningar. Det dröjer nog för min del med innan det blir åka.
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
februari 16, 2018 at 07:59 #440881Tjo! Fann bild på dumpröret jag fixade med för ett tag sedan. Har kortat det lite, putsat det med grå slipduk. (Blir fin finnish så). Bytt till svarta slangar och rostfria klämmor.
Annars har det inte hänt så mycket.Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
- Det här svaret redigerades för 6 år, 2 månader sedan av saab putte.
mars 4, 2018 at 07:43 #441570God morgon mina saabvänner :).
Tänkte lägga upp några bilder efter lite småpyssel, inge större grejer gjorda dock 🙂 haha. Har nyss blivit 2barnsfar så jag tar nått lite då och då. Blev en liten tös denna gång.
Jag har bytt ut några skruv och muttrar till rostfria som jag putsat lite på. Muttrarna till bromsservon och skruvena till apc boxen. Polerade upp kontakten till huven med, till larmet.
Har även fått tryckröret svetsat. känns gött.
Går lite i tankarna att bygga Trionic 5.5 på den kära t8an. Får se hur det blir med det.Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
mars 4, 2018 at 08:57 #441574Ja, grattis igen då till din lilla tjej!
Du får sanslös puts på grejerna. Hur lyckas du med kontakten? Är inte dom “eloxerade”….?
mars 4, 2018 at 09:03 #441577Jag har bara polerat bort gulkromateringen så det är ju ren plåt nu. Nu är det en såpass liten detalj så jag tror inte den ska rosta i första taget. Har man en redigt polerad yta med lite skydd på så brukar det kunna stå sig ett tag. fast det är vanlig plåt.
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
mars 14, 2018 at 09:56 #441790Nu har jag putsat till det andra tryckröret så det matchar det förra jag putsade. 🙂
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
juni 3, 2018 at 09:16 #445058Snusk va snyggt det blir!!
Tackar! 🙂
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
juni 3, 2018 at 09:23 #445059God morgon på er alla!
Nu har jag mixtrat lite med t8an. Jag har gjort lite förfiningar i vinter och våren. Snyggat till massa kablage i motorrummet,satt på kabelflätor och krympslang. Bytt ut lite skruv till rostfritt och målat om fästena till bränslefilter och spolarburken.
Nu i dagarna har jag fräschat upp fördelaren lite, målat om den och bytt lite skruv.
Frågan är om man skulle testa att lacka fördelarlocket? så töliga att se på. Vet jag sett färgade att köpa men frågan är vad det är för kvalitet på dem, någon som vet kanske?Här kommer någrabilder 🙂
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
juni 4, 2018 at 08:12 #445090Sanslös puts som vanligt!!
Det gäller att färgen inte är ledande om du ska måla locket….juni 5, 2018 at 10:03 #445117Det är en ganska hög nivå på finish måste jag säga. Snyggt så det står härliga till.
Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
Saab 96 TT ´65 "Pruttingvar"
Saab 9-3 Vector SC ´09Skämsbil:
Audi A6 AvantKassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion
juni 5, 2018 at 22:42 #445131Det blev lite färg på locket. Lite plasthäftgrund och antracitgrå plastfärg. Det gjorde sig bra tycker jag.
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
juni 6, 2018 at 07:08 #445134Fick bli en liten helhetsbild på motorrummet. Lite pyssel kvar. Blev nöjd med fördelarlocket. Nu skriker det inte fördelarlock längre?
Grenröret och turbon fick en omgång med ugnssvärta med. Står sig bra faktiskt. Får kladda på lite emellanåt men det tycker jag det är lätt värt.
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.