SAAB 900 T8 "Lukas CU 14,1" 1987

Forum Övrigt Projekt / Min bil SAAB 900 T8 "Lukas CU 14,1" 1987

• Detta ämne har 68 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast 2018-06-21 23:46 av .
Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 69 totalt)
  • Författare
    Lilln
    Deltagare

Jäkligt fin bil du gjort dig!

Mycket snygg lucka!

saab putte
    Deltagare

Jäkligt fin bil du gjort dig!

Tackar! 🙂

Mycket snygg lucka!

Ja dessa är fina, sen är dem uppbyggda på ett annat vis så man får aldrig dem små ”luftbubblorna” som gärna vill bli på dem nyare luckorna.

Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

saab putte
    Deltagare

Gör en liten uppdate här med.
    Hämtade hem denna från ett par års förvarning för några dagar sedan. Får se om man får tid och lust att fixa lite med den, den är ju veteranare nu med så. kanske skulle besiktiga den en sväng :).

Regin
    Deltagare

Lite sugen på att testa ditt koncept med batteri här:
    918017_k6kwq9

Eftersom att det även blir batteriböj på La Sénorita 😋
    133454-6898ed3471fd787d723a54a17915705b

Är det ett ”standard” batteri för OG 900 du valde därtill ❓

Bilagor:
    M.Broberg
    Deltagare

jag försänkte mitt batteri i golvet.

dum ide.. fick sänka det 4 cm. på en trubb syns det VÄLDIGT tydlig..

saab putte
    Deltagare

Tja!
    Jag har ingen aning faktiskt vilken storlek jag hade på detta batteriet, det var nog inte någon standardstorlek. men nu kör jag ett annat batteri. kan kika på detta.

Mr_SunBear
    Deltagare

Kul uppdatering och följa projektet. =)

saab putte
    Deltagare

Hej å hå!

Nu har jag fått ett litet infall att jag ska byta ut hela intercoolerpaketet i bilen, tänkte köpa det modellanpassade kitet som do88 säljer. Jag har haft det lite trångt fram till med konceptet jag har nu, då icn är lite onödigt tjock så har det klämt fram spoilern ända fram mot stötfångaren, detta har jag gått och stört mig en del på ända sedan jag byggde detta. vette tusan varför jag byggde på en 3″ tjock ic. jaja det är historia nu 🙂
    Hoppas detta lilla projekt ska tagga mig lite att fortsätta med lite mer mixter :).
    Allt jag byter ut kommer nog bli tillsalu. Då är det ic med alla slangar och rör. I bilar från 87 och fram får det plats gott och väl. Detta är även byggt så att bogseröglorna är kvar.
    Får önska er alla en God Jul med om jag inte hinner med nån mer uppdatering innan 🙂

Några bilder på det jag gjort idag.

M.Broberg
    Deltagare

inte SÅ tight!

min satt så in i helvete. man fick Trycka på stötfångaren medans man monterade den.

och då hade jag flyttat bak kylaren 1 cm med.

saab putte
    Deltagare

Mixtrade lite idag. Det går sakta men säkert 😊 nu är det gamla intercooler kitet bortplockat iallafall.

saab putte
    Deltagare

Nu har jag mixtrat lite till, bogseröglorna är bortsågade, målade kapsnittet med så att det inte ska rosta. Icn är monterad, hade tur med att det var samma cc mått mellan skruvhålen så jag kunde använda dem gamla hålen i kylarbalken. Använde faktiskt dem gamla övre gummiupphängningarna med, lite finare än det som var med i satsen.
    Spoilern är lite urslipad så det går fritt för rören på icn. Tror jag ska piffa till den med lite färg med.
    Tryckröret har jag borrat hål i så jag kan få dit en anslutning till avlastningsventilen, ska bara få nån som tigar detta.
    Bjuder på några bilder igen. 🙂

flaset
    Deltagare

Fett snyggt! 😎
    Den här 900:an är absolut en av mina absoluta favoriter!

//
    Andreas

9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

saab putte
    Deltagare

Fett snyggt! 😎 Den här 900:an är absolut en av mina absoluta favoriter!
    // Andreas

Tackar! Kul du gillar den 😊

Regin
    Deltagare

Jag var nog bland dom första som fick det kit
    har fått det hinkat på (75%) –
    men blir nog bland de sista att testa effekten med det 🙄

Man känner att DO:88 lagt ner jobb/energi på det. 🙂

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 69 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng