SAAB 900 T8 "Lukas CU 14,1" 1987
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 900 T8 "Lukas CU 14,1" 1987
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 900 T8 "Lukas CU 14,1" 1987
- Detta ämne har 68 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast 2018-06-21 23:46 av saab putte.
-
FörfattareInlägg
-
december 4, 2015 at 09:41 #382730
Jäkligt fin bil du gjort dig!
Tackar! 🙂
Mycket snygg lucka!
Ja dessa är fina, sen är dem uppbyggda på ett annat vis så man får aldrig dem små “luftbubblorna” som gärna vill bli på dem nyare luckorna.
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
juli 26, 2017 at 00:01 #433163Gör en liten uppdate här med.
Hämtade hem denna från ett par års förvarning för några dagar sedan. Får se om man får tid och lust att fixa lite med den, den är ju veteranare nu med så. kanske skulle besiktiga den en sväng :).Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
Anonymjuli 28, 2017 at 00:21 #433227Lite sugen på att testa ditt koncept med batteri här:
Eftersom att det även blir batteriböj på La Sénorita ?
Är det ett “standard” batteri för OG 900 du valde därtill ❓
augusti 9, 2017 at 08:44 #433576Tja!
Jag har ingen aning faktiskt vilken storlek jag hade på detta batteriet, det var nog inte någon standardstorlek. men nu kör jag ett annat batteri. kan kika på detta.Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
augusti 11, 2017 at 12:26 #433633Kul uppdatering och följa projektet. =)
//Björn
Mr_SunBear @ Garagetdecember 19, 2017 at 21:41 #439024Hej å hå!
Nu har jag fått ett litet infall att jag ska byta ut hela intercoolerpaketet i bilen, tänkte köpa det modellanpassade kitet som do88 säljer. Jag har haft det lite trångt fram till med konceptet jag har nu, då icn är lite onödigt tjock så har det klämt fram spoilern ända fram mot stötfångaren, detta har jag gått och stört mig en del på ända sedan jag byggde detta. vette tusan varför jag byggde på en 3″ tjock ic. jaja det är historia nu 🙂
Hoppas detta lilla projekt ska tagga mig lite att fortsätta med lite mer mixter :).
Allt jag byter ut kommer nog bli tillsalu. Då är det ic med alla slangar och rör. I bilar från 87 och fram får det plats gott och väl. Detta är även byggt så att bogseröglorna är kvar.
Får önska er alla en God Jul med om jag inte hinner med nån mer uppdatering innan 🙂Några bilder på det jag gjort idag.
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
januari 24, 2018 at 16:24 #440033Mixtrade lite idag. Det går sakta men säkert ? nu är det gamla intercooler kitet bortplockat iallafall.
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
januari 29, 2018 at 23:11 #440236Nu har jag mixtrat lite till, bogseröglorna är bortsågade, målade kapsnittet med så att det inte ska rosta. Icn är monterad, hade tur med att det var samma cc mått mellan skruvhålen så jag kunde använda dem gamla hålen i kylarbalken. Använde faktiskt dem gamla övre gummiupphängningarna med, lite finare än det som var med i satsen.
Spoilern är lite urslipad så det går fritt för rören på icn. Tror jag ska piffa till den med lite färg med.
Tryckröret har jag borrat hål i så jag kan få dit en anslutning till avlastningsventilen, ska bara få nån som tigar detta.
Bjuder på några bilder igen. 🙂Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
Fett snyggt! 😎
Den här 900:an är absolut en av mina absoluta favoriter!//
Andreas9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2
februari 2, 2018 at 06:55 #440334Fett snyggt! Den här 900:an är absolut en av mina absoluta favoriter!
// AndreasTackar! Kul du gillar den ?
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
Anonymfebruari 2, 2018 at 08:26 #440335Jag var nog bland dom första som fick det kit –
har fått det hinkat på (75%) –
men blir nog bland de sista att testa effekten med det ?Man känner att DO:88 lagt ner jobb/energi på det. ?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.