SAAB 9000 audio system

Forum / Modellspecifika forum / 9000 / SAAB 9000 audio system

Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 145 totalt)
  • Författare
      Filbrun wrote:
      Var tidigt i våras mars kanske som jag beställde koderna. Han faxade chassi nummret till Tyskland eller vad det var han sa. Så det borde dom ju klara uppe hos dig också.

Problemet lär väl vara att övertyga killen om att det går trots att han stensäkert hävdar att allt före -94 är raderat/borta.

Troligtvis är det enklare att söka hjälp hos en annan Saabhandlare.

juni 21, 2010 kl. 18:47 #159539

Hej.
        Går det att koppla in en cdväxlare i min 95:a Aero även när man har enkel cd??
        Vilket fabrikat är det på mitt system??
        Någon som bytt lampor i displayerna på denna modell.
        Har läst denna tråd med beundran vilket flöde på info det finns om detta.

september 7, 2010 kl. 11:15 #162176

Tjena Lollo.

Jag har nyligen monterat cd-växlare Clarion 605 (orginaltillbehör) i min 9000 -97.
          Du kan inte ha orginalcdspelare i DIN-facket under huvudenheten OCH cd-växlare
          inkopplat samtidigt. De båda använder samma ingång i huvudenheten för signalkabeln.

Men 6 skivor i bagaget är bättre än en på förarplatsen! – Gammalt Saabordspråk.

september 30, 2010 kl. 16:02 #163101

Har precis fått tag på ett audiosystem till min aero-91 (dock ingen baslåda ännu). Koden fick jag tag på via Holmgrens Bil för 300:-.
            Den fungerar fint är i väldigt fint skick och alla lampor fungerar.
            Dock så låser den sig efter ett tag och man får slå in koden igen.
            I förrgår fungerade den utan problem, även då bilen varit avstängd. Igår när jag skulle åka iväg var den låst men fungerade om jag stängt av bilen några minuter.

Idag låste den sig flera gånger under färd då bil och stereo var igång. Minnet är dock alltid kvar.

Vad kan det vara sitter felet i bilen eller stereon?

september 30, 2010 kl. 18:44 #163114
              Ewfors wrote:
              Vad kan det vara sitter felet i bilen eller stereon?

Även främre slutsteget kan vara misstänkt..
              I ditt fall tror jag nog mer på själva stereon.

oktober 28, 2010 kl. 10:30 #164082

Dags att lyfta en gammal tråd 🙂

Är det någon som vet hur systemet såg ut när det monterades i og900 ?
                Var monterades slutsteg och CD?
                Hur många slutsteg användes i og900 ?

Kanske t.om. någon som har bilder ?

oktober 28, 2010 kl. 13:07 #164087

Hej.Samma radio&cd som i 9000 audiosystem ,slutsteg monterades
                  under baksäte,cd i facket i mittkonsoll,är nog ganska ovanlig med denna spec.

Häls Morgan

oktober 28, 2010 kl. 13:21 #164088

Tackar för infon!
                    Vet du om det var 1 eller 2 slutsteg ?

Har insett placeringen av delarna gör det knöligt att använda 9000 prylar pga kabellängden. Det lär väl inte vara helt lätt att hitta den speciella monteringssatsen till 900.

oktober 28, 2010 kl. 15:27 #164091

ett slutsteg,tror det var 4x20w,har inte sett något sådant förrut,finns nog bara i 900:an.Jag monterade in ett system i min TurboS-92:a ,och jag använde 9000-92 slutsteg(det som sitter under stolen).

Häls
                      Morgan

oktober 28, 2010 kl. 19:52 #164112

Det är ungefär så jag har monterat nu men det blir nog lite ändringar under vintern + att CD´n ska dit på nått vis.
                        Funderar på att klämma dit ett bakre bassteg från 9000 CD också så det blir lite mer drag i prylarna 🙂

oktober 28, 2010 kl. 20:02 #164114
                          SaabAero wrote:
                          Det är ungefär så jag har monterat nu men det blir nog lite ändringar under vintern + att CD´n ska dit på nått vis.
                          Funderar på att klämma dit ett bakre bassteg från 9000 CD också så det blir lite mer drag i prylarna 🙂

Du passade aldrig på att lyssna i Klassikers Peugeot 404 som jag monterade stereo i. MDS aktiv baslåda under ena sätet lät faktiskt fantastisk bra till sitt pris. Dessutom störtsimpel att koppla in antingen via lågnivå eller direkt parralellt på högtalarutgångarna.

oktober 29, 2010 kl. 05:49 #164119

Tyvärr lyssnade jag aldrig i den bilen.
                            Går den koppla på hötalarutgångarna så skulle det kunna funka med 9000 systemet. Ska väl börja med att koppla in det jag redan har i gömmorna 🙂

oktober 29, 2010 kl. 08:19 #164122
                              SaabAero wrote:
                              Tyvärr lyssnade jag aldrig i den bilen.
                              Går den koppla på hötalarutgångarna så skulle det kunna funka med 9000 systemet. Ska väl börja med att koppla in det jag redan har i gömmorna 🙂

Det följer med kablar så du kan köra den både aktivt=lågnivå eller passivt=direkt på högtalarna. Man kör in en rak h/v signal som lådan sedan delar och förstärker till 8´´ baselementet. Du kan få lyssna i ”bondens” A6 (han som arrenderar min mark) vilken dag som helst där vi monterat in just en sån här MDS låda. I Chevatrucken stoppade jag in en nästan dubbelt så dyr Alpine låda som jobbar på samma sätt, men den spelar definitivt inte dubbelt så bra. MDS lådan är riktigt prisvärd.

oktober 29, 2010 kl. 18:09 #164149

Låter bra det där, en sån skulle sitta fint i Aeron. Hur står är lådan??

oktober 29, 2010 kl. 18:31 #164153
                                  Lollo wrote:
                                  Låter bra det där, en sån skulle sitta fint i Aeron. Hur står är lådan??

Ryms enkelt under ett säte:

Element: 8″ Aluminium
                                  Kontinuerlig effekt: 200Watt
                                  Frekvensomfång: 25-120Hz
                                  Mått (hxbxd):: 215x319x70mm
                                  Vikt: 4,3kg

Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 145 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.