Saab 9000 Talladega -90

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 9000 Talladega -90

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 101 totalt)
  • Författare
      Daniel Eliasson wrote:
      SaabAero wrote:
      Utblåset på Tallabakarna kan anpassas på lite olika sätt.
      Denna bild visar kjolen från insidan och det vinns tydliga ingjutningar för olika typer av hål.

Blir intressant att se vad du hittar för spännande historik. Med ett så lågt chassinr kan det mycket väl varit någon form av provbil/förseriebil.

Mitt uttag liknar inget av dessa. Mitt är halvcirkelformat. (halvmåne)

Kom på att vi provat reda ut detta tidigare och kommit fram till att det finns lite olika versioner av bakre kofångaren. Lär vara i Talldegatråden den diskussionen finns. Antagligen är min bild på tillbehörsfångaren eftersom den kunde användas till lite olika konfigurationer

Himla kul historia du luskat fram!

augusti 24, 2010 kl. 20:39 #161662

Kommer du till Gistad, Saabaero? Kul att du gillar vad jag lyckats luska fram 🙂

augusti 26, 2010 kl. 19:04 #161736

Hittade dokument daterade till 1988 på riksarkivet. Beställer dem i morgon. Nyfiken…

augusti 26, 2010 kl. 19:14 #161737
            Daniel Eliasson wrote:
            Kommer du till Gistad, Saabaero? Kul att du gillar vad jag lyckats luska fram 🙂

Nä jag dyker inte upp. Fick nog av Saabträffar förra helgen efter allt strul med Saabhusbilen å dessutom börjar ju älgjakten den 6/9 😀

augusti 26, 2010 kl. 19:33 #161740

Synd. Men någon får ju se till att vi får äta Älgkött resten av året 😉

augusti 28, 2010 kl. 16:27 #161793

Nu står den äntligen hemma i garaget 🙂

Ska ta bra bilder inom kort.

Färden från Göteborg gick problemfritt i allafall 🙂

3700:- i helförsäkring får jag anse billigt. (Trygg hansa)
                Saabförsäkring tog 5400:-

Har monterat i ett nästan komplett ljudsystem.

Saknar endast, baslådan & konsollen med mellanregister & diskanthögtalaren under höger bakre högtalargaller.

Om någon har tillsalu… PM:a genast. !!!!

augusti 31, 2010 kl. 11:21 #161882

Var hos Br Jonssons kylservice i trollhättan idag.
                  (Avantia Center)

Nu kyler ACC´n ISKALLT.
                  De hällde i spårvätska. Ska återkomma om ett par veckor för analys.

september 23, 2010 kl. 10:10 #162804

Var & checkade om AC´n höll tätt igår. Det var inga problem.

endast en obetydlig läcka vid en bult på kompressorn enligt UV testet.

Ska återkomma med bilder på tallan vid ett tillfälle

september 23, 2010 kl. 11:22 #162807

förbrukningen ligger just nu på 0,73 !

september 29, 2010 kl. 15:33 #163047

Dagens bildskörd.

Än är inte mycket gjort med bilen, men jag ska börja med att lämna in bilen för rutramsrenovering & sedan in med en ny ruta för att sedan montera in ett bättre innertak.
                        (det fuktar i rutans överkant & innertaket har tagit skada av detta i framkant.)

Det som är gjort än så länge är att jag satt in ett nästan komplett 9000 audio system. (saknar bakre högtalarsystem)
                        Just nu driver jag 6*9 tummare bak som subbar kopplat till ett bassteg från 9000CD. Låter iofs inte helt fel.

Har dessutom hittat en framskärm till vänster sida helt oanvänd i sin orginalplast & frigolit.

september 29, 2010 kl. 17:34 #163052

tjusigt – du måste bara byta ut dimljusen i frontspoilern 😉

http://www.speedparts.se/index.html?/shop/prod/res_el_belysning_stralk_dim.shtml

Produkt: OE,9884
                          Pris: 560:-

september 29, 2010 kl. 21:06 #163069

De som tyvär sitter på bilen är hysteriskt fula & ett är dessutom sprucket.

Ska genast inhandla nya.

Tack för tipset föresten 🙂

september 30, 2010 kl. 05:57 #163072

Hur är det på Talladega, ska det vara dimljus eller extraljus i spoilern ?

Tjusig bil f.ö !

oktober 1, 2010 kl. 22:01 #163198

man kunde beställa bilen med vilketsom faktiskt. Det var valbart.

oktober 2, 2010 kl. 06:41 #163204

Daniel:
                                  Har du fått fram ”bevis” på att man kunde välja dim/extra-ljus?
                                  Min teori har varit densamma, men i sanningens namn har jag aldrig sett någon entydlig information som bekräftar teorierna.

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 101 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.