Saab 900i 1987

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900i 1987

• Detta ämne är tomt.
Visar 8 inlägg - 166 till 173 (av 173 totalt)
  • Författare

Nu ä dörrhandtagen monterade tog ca 45 min för alla 4 måste va rekord.. men satan va snyggt det blev.. Nu ä allt svart.. fönsterlisterna ny svart låssatts å svarta handtag..

Detta blev ju kalasbra!!
    Ser väldigt original ut!
    Snyggt jobbat! 👍

När jag ser bilderna kommer jag att minnas när jag gick på högstadiet och hade PRAO på tinsrätten i Vänersborg.
    Då fick jag åka med till tinget i Mellerud av åklagaren. Han körde en 82 års 900 turbo sedan med automat. Den blien var oxå mörkblå med svarta lister. Det var lite nostalgi!

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
    wallero
    Deltagare

Nu ä dörrhandtagen monterade tog ca 45 min för alla 4 måste va rekord.. men satan va snyggt det blev.. Nu ä allt svart.. fönsterlisterna ny svart låssatts å svarta handtag..

Detta blev ju kalasbra!! Ser väldigt original ut! Snyggt jobbat! 👍
    När jag ser bilderna kommer jag att minnas när jag gick på högstadiet och hade PRAO på tinsrätten i Vänersborg. Då fick jag åka med till tinget i Mellerud av åklagaren. Han körde en 82 års 900 turbo sedan med automat. Den blien var oxå mörkblå med svarta lister. Det var lite nostalgi!

Frågan alla funderar på nu..va ska jag göra härnäst med bilen. Tja nu har jag ju varit överallt å skruvat å renoverat å satt på nos delar överallt…men nåt kommer jag säkert på framöver. Mvh

wallero
    Deltagare

Har hänt lite nya grejor med 900an..
    Har köpt nya skärmkants lister från klubben å ja måste säga att ja tar tillbaka det jag sagt att de inte va bra. Att de glider av mm .nu fanns ju hullingen ipressat i listen så de ä nästan identiska med originalet.. tog ca 15 minuter å ta av de gamla å montera de nya .. ä mycket nöjd . Frågan ä nu va ja mer kan fixa på bilen..
    Ett par fabriksnya kofångare vore ju trevligt. Om nån har liggandes så är jag intresserad..Ska va 1983-1986 med bred list i fram å bak mvh niklas

Bilagor:
    niklas lind
    Deltagare

Din bil blir jäklig snygg. Bra jobbat!

wallero
    Deltagare

Blev en fabriksny bosch tomgångsventil igår alltid nåt

Bilagor:
    wallero
    Deltagare

Slangklämman fixad..såg att den va sned. Ska köpa nya aba slangklämmor så det ser bra ut.

wallero
    Deltagare

Lite har hänt iallafall.
    Hittade en ny bränsle slang mellan btr å spridarbrygga på orio å 4 nya skruv till bakre bromsok..
    Blir svårare å svårare å fixa grejor på bilen nu då allt nästan ä nytt eller renoverat nu..
    God jul alla saab vänner. Mvh niklas

Bilagor:
    4 användare tackade författaren för det här inlägget.
    wallero
    Deltagare

Har fixat fabriks ny btr samt nya bosch spridare..
    Samt fabriksnya usa blinkers..
    Nu har bilen alla spec som finns på usa marknaden.
    Tycker bilen blev piggare med nya spridare …
    Nu fortsätter jakten på nya delar. Har nån nya stänk skydd de som sitter i golvet framför bakdäck så blir jag super glad mvh walle

Bilagor:
Visar 8 inlägg - 166 till 173 (av 173 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng