Saab 900i 1987
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900i 1987
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900i 1987
- Detta ämne har 189 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2023-09-24 18:25 av
Regin.
-
FörfattareInlägg
-
juni 26, 2021 at 16:48 #485624
Den inredningen såg jättefin ut! Grattis! ?
Vad gör du med den vita 900?
Ser fin ut i karossen, iaf på bild.Då är bilen konverterad till aut å 16v.
Har inre el härva som ev måste bytas sen ä det mesta klart. Allt har gått smidigt …Har bytt bensintank å ledningar ….monterat aut växelspak.. annan bromspedal. Samt en lågmilad 16v motor med tillhörande aut låda i kalas skick… räknar med å starta upp den inom en vecka… mvh niklasAttachments:
Monterat nyare skydd under motorn samt ren krängningshämmare fram å bak.. u fram väntar ja på bussningar sen ska den med monteras…
Ä riktigt nöjd nu…
Ikväll åkte även en fin 99 turbo ratt I….mvh walle-
Det här svaret redigerades för 2 år, 2 månader sedan av
wallero.
Attachments:
Nu har ja fått på främre krängningshämmare med…blev jävligt tight å bra… Nu är jag riktigt nöjd med bilen å allt funkar klockrent. Köpte en ny tomgångsventil på mekster för 595kr det va det som va problemet med tomgången som gick upp och ner i bland.. mvh
Attachments:
Mer kort
Attachments:
augusti 4, 2021 at 06:22 #487000Snyggt!!
Bra gjort att få i krängningshämmaren med motorn kvar i bilen, vet en som gick bet på det jobbet…Snyggt!! Bra gjort att få i krängningshämmaren med motorn kvar i bilen, vet en som gick bet på det jobbet…
Ja fick i den på fel håll så fick ta ur den å vända å stoppa i igen.. man måste lossa styrväxeln så den går å flytta några cm då ä det inga problem….mvh
augusti 4, 2021 at 21:40 #487032Snyggt!! Bra gjort att få i krängningshämmaren med motorn kvar i bilen, vet en som gick bet på det jobbet…
Ja fick i den på fel håll så fick ta ur den å vända å stoppa i igen.. man måste lossa styrväxeln så den går å flytta några cm då ä det inga problem….mvh
Det var fin info! Tackar! ?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.