Saab 900i 1987
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900i 1987
- Detta ämne har 238 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast 2025-01-06 22:44 av
wallero.
-
FörfattareInlägg
-
Idag har ja lackat undersidan av alla dörrar samt bagage golv.. blev super nice..det ä riktig billack med hårdare i..
Fortfarande inte hittat en skinn inredning..snälla nån måste ha en liggande så tveka inte å pma mig eller smsa på 0738368638Attachments:
Lägger in ett par färska kort så man får se bilen i sin helhet har kört 60 mil nu sen motor bytet å den går underbart.
Attachments:
augusti 17, 2021 kl. 21:30 #487488Kul att den används och fungera! 🙂
Björn
Västerås
Garaget: www.garaget.org/Mr_SunBear
Instagram: www.instagram.com/mr_sunbears_garage
Projekttråd STCS http://forum.saabturboclub.com/showthread.php/148978-Mr_SunBear-s-Garage-Bilarna-och-projektenHar i dag lagt igen 3 hål i bagageluckan efter den gamla vingen samt lackat i orginal färg.. i morgon monterar jag tillbaka allt. Sen ska det bytas 2 packningar under autlådan som läcker lite. Byter olja i lådan samtidigt
Attachments:
Blev klart redan ikväll kunde inte hålla mig.. men det blev ok iallafall.
Attachments:
Har monterat nytt oljekyl å slangar idag ..fick offra ett oljefilter från 80 talet jag haft på hyllan länge saab orginal… Sen har ja beställt en ny vattenpump då min låter som en stucken gris innan motorn blir varm ä lagret som ä kasst…
Sen har ja lackat om halva bakluckan igen då det inte blev bra förra gången.. gör om å gör rätt.
mvh walleAttachments:
Fått hem fabriksnya bakre stänkskydd saab orginal som ja monterat……även de I fram ä nya.
Sen igår var ja å hämtade ett lass med saab 900 delar i Trollhättan… å ibland de delarna en nästan oanvänd skinnratt från 80 talet.. hängt på väggen i över 30 år… jag hittar inget slitage på den å den röda tygsömmen ä som ny.. den åkte in i min 900med.. så nu är min turbo ratt till salu om nån är intresserad…den ä i nyskick.. lägger in ett kort på den längst ner..
Mvh walleAttachments:
Hej saab vänner har än en gång hittat lite nya ovanliga saab delar…
Har fått tag på 2 st fabriksnya usa ok i fram.
Som är för usa marknaden för ventilerade bromsskivor..
Skivor beställs På speedparts å klossar..
Ja kommet inte ihåg hur jag gjorde för å få ut hubben med några mm har för mig en bricka på 3 mm innan man pressar i drivknuten i ljullagret. Men ä inte säker…
Ä det nån som är säker på hur man ska göra ? Eller kanske har 2 st spindlar som är till usa modellen?
Pm,a mig mvh niklasNu har jag fått hem de nya usa oken.
Har beställt nya ventilerade skivor på speedparts..så ska det byggas om framöver…Nu är usa bromsarna på bilen..Har bett om div hjälp mm men ingen verkar vilja hjälpa när ja frågat om hjälp. Ja ä tvärtom ja hjälper de flesta som har problem å frågar om saker.. Nu har ja själv löst allt så jag fått allt å lira.
Fixade 3 mm brickor som la emellan hubb å ljullager så skivan kom ut 3mm . Så nu gick allt fritt å ser klockrent ut. Nu väntar jag bara på nya stötdämpare ifram så blir det i körning av bromsar mm. Har monterat orginal fjädrar fram å bak å orginal dämpare.. förut satt det sänksatts å hårda dämpare men vill ha mer bekväm bil.Attachments:
-
FörfattareInlägg
- Ämnet ”Saab 900i 1987” är stängt för nya svar.