SAAB 96 1300S – Sleeper projekt
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 96 1300S – Sleeper projekt
- Detta ämne är tomt.
-
FörfattareInlägg
-
Har du byggt så du kan justera camber och caster?
http://www.hilmersson-racing.com/wp-content/uploads/2012/02/cropped-Manta_galleri9.jpg
rätt coolt stuk på fjäderbensinfäästning annars 😉Kul med en uppdatering! =) Så det inte står helt stilla liksom. Blir det montering av motorpaket snart?
Motorpaket får nog vänta lite, blir nog först att bygga nytt golv och lappa ihop innerskärmarna. De tvärsgående motorfästerna kommer att sitta där. Efter det blir det kanske motorpaket.
Fått pakke utenfor døra… virker som jula kommer tidlig i år…

Forsterking av McPherson tornene… kanskje ikke nødvendig, men greit når jeg bygger videre… og minimum av flex er jo greit det… vil også montere stabstaget som jeg kjøpte tidligere…
Rør blir sveiset i rør under dashboard satt dit for 1, 2 eller er det 3 år siden? Redd for at dette prosjektet bikker 5 år nå….

Tar av meg hatten…. For et pågangsmot! Har fulgt denna tråden ei stund, og er stum av beundring….
Takk takk… innrømmer nok at dette tatt av litt… starter på prosjektets 5 år nå… hyggelig å vite at du følger med 🙂
Vilken aptitretare!! Gööt!
Jajamensan…
Kanksje ikke så aktiv her inne, men det har vært mye jobbing med bilen… langt mer enn forsvarlig… og jeg begynner nok å lure på om det finnes noen flere der ute som0 brukt like mye tid på et 96 karosseri som jeg 🙂
Lar bildene tale for seg…
Tetting av hull mellom torn og brannmur

Ekteskap mellom Fiesta travers og kaross

Fremover blir det til å vrake jigg og begynne med styringen…
-
Det här svaret redigerades för 10 år, 4 månader sedan av
96GT.
-
96GT.
Vilket imponerande jobb, puh!
Tack, du har så rätt… vi är nu inne på femte året med vinkleslip och svets.. egentligen mer en vad man klarar…
Jiggen är av…

Första koll med hjul på

Förstärkning av halv rören…

Ânnu än kontroll att allt passar…
Mycket att ta hänsyn till… och motorrum är ju egentligen för litet… men det verkar som om detta kan funka… blir nog ok ”Ride height” och förhoppningsvis några cm over avgassystemet vid all down… blir air strutsen som sätter bergräsningarna tror jag…

Motorrumsgolv…
Ser otroligt bra ut… inte helt lätt att få knäckt till… Tusen tack! Henning…
Blir lite småfiks mot front… I bakkant mot framvagnsbalk blir det nog en liten z-profil för styrkans skull…

För 7 månader sedan…

-
96GT.
-
96GT.
mars 8, 2016 kl. 09:34 #391037Så du ska ha motorrumsgolv fast du har annan motor? Sticker oljetråget ner i bakkant? Eller kör du oljekyl för att hålla nere oljetempen?
96 V4 1975 ”Bollen”
-
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.