Saab och väghållning
- Detta ämne har 38 svar, 16 deltagare, och uppdaterades senast 2006-09-18 18:47 av kalle .p.
-
FörfattareInlägg
-
september 10, 2006 at 12:00 #98133
Nu lugnar vi ner oss och tar ner hormonnivån i diskussionen. För detta är en DISKUSSION med olika ståndpunkter – inget annat.
Berörda parter kan se över sina inlägg och med funktionen “Ändra” ta bort sådant som kan uppfattas stötande.
Annars gör jag det men då blir det inget finlir: jag tar bort hela inlägget.september 10, 2006 at 15:17 #98134Jag halkar in på ett bananskal här, ursäkta för det
Det jag tänkte berätta är att när jag är på Skodas forum så kryllar det av “mästerförare” som stirrar sig blinda på effekt och jag ligger tyvärr i underläge när jag försöker förklara att man borde lägga lika mycket pengar på väghållning / bromsar som effekt så är mycket vunnit.
Jag får alltid på käften då det är effekt som räknas för dessa personer, det är liksom ingen mening med att förklara varför
Det skulle vara kul om folk skulle kunna redovisa hur man använder bilen ( 201, 402, bana o.s.v. ) och berätta vad man gjort för att bilen ska ha anpassats för respektive och hur man upplever bilen.
Då skulle det kunna bli typ en sammanställning av vad som kan göras och folk skulle kunna använda sig av tipsen.
Jag är själv en person som bara kan förklara min bils fördelar med hjälp av min “känsla”, jag har fjäderbensstag både fram och bak vilket jag tycker ha gjort bilen styvare, fördelen tycker jag är att jag kunnat provocera bilen mer i kurvor och nackdelen är att när det väl släpper så kommer det utan förvarning.
Nu halkar jag ut igen och är beredd på massangreppseptember 14, 2006 at 00:05 #98136Per/Haninge: Jag tycker ditt förlag är alldeles utmärkt. Nu när denna tråd är kaputt så är det väl lika bra att starta en ny. Väl mött där!
Hej är kan ni se på min tid att saaben är inte så långt från flera morderna bilar med betydligt mer effekt.
Tiden är från Svkg sprint rejs och min tid är 1,56.79.
Saaben har en 70-75 hk motor kapade v4 fjädrar fram och bak. Gas dämpare från 90/99 fram och olje dämpare bak från 90/99 sedan så kör jag på 155R-15″ runt om skall se om jag kan fixa andra däck till nästa år.
Uppvisning körning undre Svenska rallyt -06.
Körde Hara sträckan när det helt plötsligt kom först en sedan två tyska bilar åt fel håll .
Det ända vi kunde göra var att ta hjälp av snö vallen och det är detta som du så en bild på.
Kan så har i efter han erkänna att det gick på tog för fort på sträckan med de däcken som jag hade på Saaben .
Men det roligaste var att vi gav det tyska rally fansen som vi var nära att krocka med en alldeles egen rally upplevelse. När de fick ordning på sig och så vad det var som det var mycket nära att krocka med så blev det hur glada som helst det hade kunat gå en älg flock för bi utan att de hade märk det om vi säger så .
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.