Saabfestival 2013 – En tidig julklapp!

Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / Saabfestival 2013 – En tidig julklapp!

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 92 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • maj 11, 2013 kl. 16:46 #55510

      om jag vill ha snaps till maten måste jag ha barbiljett då? :CH :mrgreen:

        maj 14, 2013 kl. 19:38 #55620

        Och vad betyder barbiljett ? Knappast gratis sprit…………
        Eller ska man betala för att stå och hänga i baren..????

        Ulf

          maj 15, 2013 kl. 05:27 #53381

          Denna biljett ger till skillnad från middagsbiljetten dig inte tillträde till middagen utan enbart föreställningen på scen. Insläpp sker 21:00 i samband med att middagen avslutas och föreställningen startar. Här väntar ett par riktiga Saab-profiler och en del överraskningar. I barerna som håller öppet hela kvällen köper du drycker som öl, vin, cider och läsk till bra priser.

          För att ingen ska gå hungrig öppnar vi vår korvkiosk där du kan köpa Sport & Rally varmkorv, utvald av vår egen rally-kock Erik Carlsson!

          http://shop.saabcarmuseum.com/sv/saab-festival-2013/barbiljett-saab-festival-2013.html

          Been a Saab owner since 1987.
          I have owned at least 50 Saabs, mainly older Saabs.

          1960 93F
          1967 96 Monte Carlo 850
          1975 96 V4
          1989 900i 8V 5 dørs
          1992 900S 5 dørs
          2008 9-3 SC Aero ttid
          2009 9-3 SC tid

            maj 17, 2013 kl. 17:17 #55741

            Oj ,vad tiden går fort. Idag är det två veckor kvar.
            Vad jag längtar :DR

            Saab 96 -61 Saab 97 -72 Saab 900 -95

            Jag ber om ursäkt för eventuella stavfel, jag är dyslektiker
            Magnus E

              maj 17, 2013 kl. 21:53 #55750

              2 veckor kvar….inga nyheter…

              ”Kör så det ryker
              Under lördagen kommer det att arrangeras någon form av ”performance”-aktivitet där din körskicklighet kommer att ställas på prov. Mer information kommer inom kort

                maj 23, 2013 kl. 19:28 #55933

                Ok, jag har ju skapat en talladega/cc aero tråd, men nu tar jag det hit istället – vad tros om att alla vi som kommer med 9000 Talladegor, Aeros, TurboS och alla sådana, oavsett om det är CC, CS, CD, försöker bli samlade på ”samma” ställe… Vore det en bra ide, eller? Jag har kontaktat festival ansvarig via mail på deras hemsida, men inte fått svar, så jag vet inte hur man ska gå tillväga…

                  maj 23, 2013 kl. 21:38 #55939

                  Har du inte fåt något svar Per-Erik, vad konstigt det har inte jag heller, har försökt mååååånga
                  gånger. Det blir väll att stå på en parkiring och sparka på en Volvo eller??

                    maj 24, 2013 kl. 06:22 #55947

                    @källkan wrote:

                    Ja nu har även PÅSKEN gott,så jag väntar på att få höra någott om SAABFESTIVALEN
                    bland annat vad blir det förslags körning konbana eller om det blir ren bankörning,Jag har tre utväxlingar att välja på 6.35 7.38 eller 8.39

                    Mvh Anders

                    De ä la bäst du tar 6-35 så de inte går för fort för dig :mhihi:

                      maj 24, 2013 kl. 08:42 #55951

                      Fick just ett mail från ”festivalen” där det står följande;

                      Hej Per-Erik,

                      Under lördagen kommer huvudaktiviteterna ska på ANA Begagnade delar. Söndagen däremot är den dagen som själva bilutställningen hålls och om ni kommer till området runt museet då så kommer funktionärer från svenska Saabklubben dirigera er till den utställningsyta som är avsedd för just er bilmodell.

                      Välkomna!

                      Med vänlig hälsning

                      Ola Bolander
                      Saab Car Museum

                      Innovatum Science Center
                      Box 902
                      46129 Trollhättan
                      Direkt: 0520-28 94 41
                      Reception: 0520-28 94 40
                      Mobil: 0730-57 28 00
                      ola.bolander@innovatum.se
                      http://www.saabbilmuseum.se
                      http://www.innovatum.se

                      -så, jag som inte vill handla bildelar har inget att hämta där på lördagen, utan biluppställning är bara på söndag… Hmm… Det förändrar ju massor, för på söndagen, om jag skulle komma då, så måste jag ju sticka tidigt, eftersom måndagen är en vanlig arbets- och skoldag… Trist, och info som hade varit bra att ha fått för läääääänge sedan 🙁

                        maj 24, 2013 kl. 09:12 #55953

                        Something special for those who have been following the Neo Brothers 96ss build in England, they will be showing it completed for the first time at the festival. If you haven’t seen the build, this is the link http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=35&t=77886&start=1140. Am hoping someone puts a photo on the forum once it is revealed.

                        Wish I could make it up there, but, you can’t always do what you want.

                          maj 24, 2013 kl. 20:34 #55962

                          Ja du Jensen :race ,vad jag förstå så behöver man varken motor eller låda i bilen för
                          att stå stilla på en parkeringplats eller?? :DR Kanske man skulle önska att få ett drivpaket som en tidig
                          JULKLAPP!!! 😮

                            maj 27, 2013 kl. 13:44 #56042

                            NÅ er programmet oppdatert! :AP

                            Been a Saab owner since 1987.
                            I have owned at least 50 Saabs, mainly older Saabs.

                            1960 93F
                            1967 96 Monte Carlo 850
                            1975 96 V4
                            1989 900i 8V 5 dørs
                            1992 900S 5 dørs
                            2008 9-3 SC Aero ttid
                            2009 9-3 SC tid

                              maj 27, 2013 kl. 20:48 #53961

                              Jaha, 7:38 SP1 blir nog snabbt och bra för dig Källqvisten. Då slipper du få resonans i löständerna kring 5530 rpm tror jag. 😀

                                maj 27, 2013 kl. 21:03 #56074

                                Som man känner andra så känner man sig själv Dicst :read .Varvar din så mycket 5530 det var som fan. Undra när vi får en sådan här TRÄFF??? Det kallar jag Träff.
                                Och svar fick vi 4 dagar innan Träffen.

                                  maj 28, 2013 kl. 20:28 #56118

                                  Hur är festival känslan nu då gott folk? Min är stadigt ökande! Skall bli galet skoj detta. Idag på väg hem från jobbet så mötte jag en Ruby Edt 1993 Og900 i vad jag kunde bedöma som Toppskick. Höll på att köra av vägen faktiskt! Klart att den är i krokarna pga festivalen, eller hur? Knappast en slump! Så nu börjar jag spana, mkt Saab utifrån kommer ju rulla igenom Götet i dagarna på väg till Saab-Mecka. :CE

                                Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 92 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.