Saabfestival 2013 – En tidig julklapp!
Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / Saabfestival 2013 – En tidig julklapp!
- Detta ämne har 91 svar, 37 deltagare, och uppdaterades senast 2013-06-04 23:25 av
toppola.
-
FörfattareInlägg
-
maj 14, 2013 kl. 19:38 #55620
Och vad betyder barbiljett ? Knappast gratis sprit…………
Eller ska man betala för att stå och hänga i baren..????Ulf
Denna biljett ger till skillnad från middagsbiljetten dig inte tillträde till middagen utan enbart föreställningen på scen. Insläpp sker 21:00 i samband med att middagen avslutas och föreställningen startar. Här väntar ett par riktiga Saab-profiler och en del överraskningar. I barerna som håller öppet hela kvällen köper du drycker som öl, vin, cider och läsk till bra priser.
För att ingen ska gå hungrig öppnar vi vår korvkiosk där du kan köpa Sport & Rally varmkorv, utvald av vår egen rally-kock Erik Carlsson!
http://shop.saabcarmuseum.com/sv/saab-festival-2013/barbiljett-saab-festival-2013.html
Been a Saab owner since 1987.
I have owned at least 50 Saabs, mainly older Saabs.1960 93F
1967 96 Monte Carlo 850
1975 96 V4
1989 900i 8V 5 dørs
1992 900S 5 dørs
2008 9-3 SC Aero ttid
2009 9-3 SC tidOk, jag har ju skapat en talladega/cc aero tråd, men nu tar jag det hit istället – vad tros om att alla vi som kommer med 9000 Talladegor, Aeros, TurboS och alla sådana, oavsett om det är CC, CS, CD, försöker bli samlade på ”samma” ställe… Vore det en bra ide, eller? Jag har kontaktat festival ansvarig via mail på deras hemsida, men inte fått svar, så jag vet inte hur man ska gå tillväga…
maj 24, 2013 kl. 06:22 #55947@källkan wrote:
Ja nu har även PÅSKEN gott,så jag väntar på att få höra någott om SAABFESTIVALEN
bland annat vad blir det förslags körning konbana eller om det blir ren bankörning,Jag har tre utväxlingar att välja på 6.35 7.38 eller 8.39Mvh Anders
De ä la bäst du tar 6-35 så de inte går för fort för dig :mhihi:
Fick just ett mail från ”festivalen” där det står följande;
Hej Per-Erik,
Under lördagen kommer huvudaktiviteterna ska på ANA Begagnade delar. Söndagen däremot är den dagen som själva bilutställningen hålls och om ni kommer till området runt museet då så kommer funktionärer från svenska Saabklubben dirigera er till den utställningsyta som är avsedd för just er bilmodell.
Välkomna!
Med vänlig hälsning
Ola Bolander
Saab Car MuseumInnovatum Science Center
Box 902
46129 Trollhättan
Direkt: 0520-28 94 41
Reception: 0520-28 94 40
Mobil: 0730-57 28 00
ola.bolander@innovatum.se
http://www.saabbilmuseum.se
http://www.innovatum.se-så, jag som inte vill handla bildelar har inget att hämta där på lördagen, utan biluppställning är bara på söndag… Hmm… Det förändrar ju massor, för på söndagen, om jag skulle komma då, så måste jag ju sticka tidigt, eftersom måndagen är en vanlig arbets- och skoldag… Trist, och info som hade varit bra att ha fått för läääääänge sedan 🙁
Something special for those who have been following the Neo Brothers 96ss build in England, they will be showing it completed for the first time at the festival. If you haven’t seen the build, this is the link http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=35&t=77886&start=1140. Am hoping someone puts a photo on the forum once it is revealed.
Wish I could make it up there, but, you can’t always do what you want.
Hur är festival känslan nu då gott folk? Min är stadigt ökande! Skall bli galet skoj detta. Idag på väg hem från jobbet så mötte jag en Ruby Edt 1993 Og900 i vad jag kunde bedöma som Toppskick. Höll på att köra av vägen faktiskt! Klart att den är i krokarna pga festivalen, eller hur? Knappast en slump! Så nu börjar jag spana, mkt Saab utifrån kommer ju rulla igenom Götet i dagarna på väg till Saab-Mecka. :CE
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

