Saabsåpan

Forum Övrigt Allmänt Saabsåpan

  • Detta ämne har 403 svar, 64 deltagare, och uppdaterades senast 2012-09-03 08:34 av .
Visar 15 inlägg - 241 till 255 (av 404 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #38986
    900jubileum
    Deltagare

    @ReinO wrote:

    Det verkar som att konkursförvaltarna inte är intresserade av att sälja saab i ett helt stycke…. 😥 👿

    http://www.saabsunited.com/2012/02/youngmans-bid-rejected.html

    Om det är sant att dem avvisar ett bud på flera miljarder och istället vill sälja ut företaget bit för bit är det ju helt oförståligt…

    #38987
    Janne Hagnell
    Moderator

    Med tanke på hur korrekt nyheten om museet verkar vara så ska man nog vara mycket skeptisk till allt som kommer från ”säker källa”. Vem vet vilken aktör källan EGENTLIGEN jobbar för (tänk en två bokstäver lång akronym…)? 🙄

    96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan”

    #38990
    900jubileum
    Deltagare

    Sen är det ju så att förvaltarna knappast kommer att få ut samma penningsummor om företaget ska säljas bit för bit istället för intakt.

    #38994
    phermansson
    Deltagare

    Precis, och det har ju förvaltarna själva sagt hela tiden. Men Jensen på Radio Väst brukar inte dra iväg på rykten, det är det som är lite märkligt. Hade det kommit från DI hade jag inte brytt mig om det.

    #38995
    Bellman
    Deltagare

    Väl förvaltad konkurs kan ju vara länge och det skulle ju onekligen fylla advokatbyråernas kassakistor om det drog ut på tiden…..
    Hoppas verkligen att det inte är så, men ibland undrar man….

    #38997
    Janne Hagnell
    Moderator

    Det är väl bara att fortsätta samma mantra som det senaste halvåret: Avvakta och hålla tummarna…

    96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan”

    #39006
    900jubileum
    Deltagare

    Det kan ju också vara så att Youngman är lite för entusiastiska i sina försök att ta över Saab. Det kan ju exempelvis vara så att förvaltarna inte tar in några konkreta bud ännu. Enligt turkiska Brightwell, som förhandlar med GM: http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1517045-brightwell-vi-forhandlar-med-gm-, inväntar man instruktioner från förvaltarna för att sedan kunna lägga ett bud.

    Och det vore ju såklart det allra bästa att någon intressent (ex. Brightwell) kom överens med GM om tekniklicenserna men jag har svårt att tro att dem kommer att släppa dessa till Youngman eller något annat kinesiskt bolag. Det är bara att hoppas på det bästa! Det känns i alla fall lite tröstande att museet bevaras så man har en stolt och fin historia att se tillbaka på ;).

    #39015
    hans h
    Deltagare

    @Janne Hagnell wrote:

    Med tanke på hur korrekt nyheten om museet verkar vara så ska man nog vara mycket skeptisk till allt som kommer från ”säker källa”. Vem vet vilken aktör källan EGENTLIGEN jobbar för (tänk en två bokstäver lång akronym…)? 🙄

    Grodan Micko?
    Glenn Månsson?
    Gert Mikaelsson?
    GilaMonstret?
    General Misfits?

    eller kanske Gordon Murray? 😉

    #39025
    Jonas Åberg
    Moderator

    Om man ska tro allt man läser så skulle SAAB inte existerat efter 2010.

    Det är bara att invänta fakta och hoppas på det bästa. Tycker trots allt att det handlar om jobben för de drabbade.
    Kan sen SAAB räddas vore iaf jag Överlycklig.. Lever på hoppet. Jag klarar åtminstone att köra SAAB till min sista mil, jag kör ju redan 30+ saabar och när 9-5 är där är man ju typ 70.. 😕

    #39029
    900jubileum
    Deltagare

    @Jonas99 wrote:

    Om man ska tro allt man läser så skulle SAAB inte existerat efter 2010.

    Det är bara att invänta fakta och hoppas på det bästa. Tycker trots allt att det handlar om jobben för de drabbade.
    Kan sen SAAB räddas vore iaf jag Överlycklig.. Lever på hoppet. Jag klarar åtminstone att köra SAAB till min sista mil, jag kör ju redan 30+ saabar och när 9-5 är där är man ju typ 70.. 😕

    Håller om det du skriver. Visst ska man inte lita för mycket på obekräftade mediauppgifter men det är ju ändå lätt att man låter sig ryckas med ofrivilligt. Men Saab kommer jag aldrig att sluta köra oavsett vad som händer!

    #39031
    hans h
    Deltagare

    @900jubileum wrote:

    @Jonas99 wrote:

    Om man ska tro allt man läser så skulle SAAB inte existerat efter 2010.

    Det är bara att invänta fakta och hoppas på det bästa. Tycker trots allt att det handlar om jobben för de drabbade.
    Kan sen SAAB räddas vore iaf jag Överlycklig.. Lever på hoppet. Jag klarar åtminstone att köra SAAB till min sista mil, jag kör ju redan 30+ saabar och när 9-5 är där är man ju typ 70.. 😕

    Håller om det du skriver. Visst ska man inte lita för mycket på obekräftade mediauppgifter men det är ju ändå lätt att man låter sig ryckas med ofrivilligt. Men Saab kommer jag aldrig att sluta köra oavsett vad som händer!

    Jag håller med er båda.
    Min yngsta 9000 närmar sig 40000 mil. Och den går så fint så. 🙂

    #39074
    cabtt
    Deltagare

    Saab-budet för lågt – styckning på gång
    http://www.bytbil.com/nyheter/yvsbrkyg/?cmpid=37

    Bara bud på delar aktuellt
    http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1516995–bara-bud-pa-delar-aktuellt-

    När ska den här ”såpan” ta slut?

    #39075
    900jubileum
    Deltagare

    Ja, det lär vi väl få se inom den närmaste tiden.

    #39090
    turbolamko
    Deltagare

    @cabtt wrote:

    Saab-budet för lågt – styckning på gång
    http://www.bytbil.com/nyheter/yvsbrkyg/?cmpid=37

    Bara bud på delar aktuellt
    http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1516995–bara-bud-pa-delar-aktuellt-

    När ska den här ”såpan” ta slut?

    Håll er lugna och lyssna inte för mycket på media som är så korkade 😡

    Hoppet är det sista som överger en!

    Bilar:
    2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
    Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
    Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

    #39095
    phermansson
    Deltagare

    Ja det vore ju konstigt att säga nått innan alla bud kommit in.

Visar 15 inlägg - 241 till 255 (av 404 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng