- Detta ämne har 403 svar, 64 deltagare, och uppdaterades senast 2012-09-03 08:34 av .
- FörfattareInlägg
- 3 februari, 2012 kl. 07:27 #38986
900jubileum
Deltagare@ReinO wrote:
Det verkar som att konkursförvaltarna inte är intresserade av att sälja saab i ett helt stycke…. 😥 👿
http://www.saabsunited.com/2012/02/youngmans-bid-rejected.html
Om det är sant att dem avvisar ett bud på flera miljarder och istället vill sälja ut företaget bit för bit är det ju helt oförståligt…
3 februari, 2012 kl. 07:30 #38987Janne Hagnell
ModeratorMed tanke på hur korrekt nyheten om museet verkar vara så ska man nog vara mycket skeptisk till allt som kommer från ”säker källa”. Vem vet vilken aktör källan EGENTLIGEN jobbar för (tänk en två bokstäver lång akronym…)? 🙄
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan”3 februari, 2012 kl. 08:01 #38990900jubileum
DeltagareSen är det ju så att förvaltarna knappast kommer att få ut samma penningsummor om företaget ska säljas bit för bit istället för intakt.
3 februari, 2012 kl. 09:38 #38994phermansson
DeltagarePrecis, och det har ju förvaltarna själva sagt hela tiden. Men Jensen på Radio Väst brukar inte dra iväg på rykten, det är det som är lite märkligt. Hade det kommit från DI hade jag inte brytt mig om det.
3 februari, 2012 kl. 09:43 #38995Bellman
DeltagareVäl förvaltad konkurs kan ju vara länge och det skulle ju onekligen fylla advokatbyråernas kassakistor om det drog ut på tiden…..
Hoppas verkligen att det inte är så, men ibland undrar man….3 februari, 2012 kl. 10:34 #38997Janne Hagnell
ModeratorDet är väl bara att fortsätta samma mantra som det senaste halvåret: Avvakta och hålla tummarna…
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan”3 februari, 2012 kl. 15:24 #39006900jubileum
DeltagareDet kan ju också vara så att Youngman är lite för entusiastiska i sina försök att ta över Saab. Det kan ju exempelvis vara så att förvaltarna inte tar in några konkreta bud ännu. Enligt turkiska Brightwell, som förhandlar med GM: http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1517045-brightwell-vi-forhandlar-med-gm-, inväntar man instruktioner från förvaltarna för att sedan kunna lägga ett bud.
Och det vore ju såklart det allra bästa att någon intressent (ex. Brightwell) kom överens med GM om tekniklicenserna men jag har svårt att tro att dem kommer att släppa dessa till Youngman eller något annat kinesiskt bolag. Det är bara att hoppas på det bästa! Det känns i alla fall lite tröstande att museet bevaras så man har en stolt och fin historia att se tillbaka på ;).
3 februari, 2012 kl. 19:29 #39015hans h
Deltagare@Janne Hagnell wrote:
Med tanke på hur korrekt nyheten om museet verkar vara så ska man nog vara mycket skeptisk till allt som kommer från ”säker källa”. Vem vet vilken aktör källan EGENTLIGEN jobbar för (tänk en två bokstäver lång akronym…)? 🙄
Grodan Micko?
Glenn Månsson?
Gert Mikaelsson?
GilaMonstret?
General Misfits?eller kanske Gordon Murray? 😉
3 februari, 2012 kl. 22:18 #39025Jonas Åberg
ModeratorOm man ska tro allt man läser så skulle SAAB inte existerat efter 2010.
Det är bara att invänta fakta och hoppas på det bästa. Tycker trots allt att det handlar om jobben för de drabbade.
Kan sen SAAB räddas vore iaf jag Överlycklig.. Lever på hoppet. Jag klarar åtminstone att köra SAAB till min sista mil, jag kör ju redan 30+ saabar och när 9-5 är där är man ju typ 70.. 😕3 februari, 2012 kl. 22:42 #39029900jubileum
Deltagare@Jonas99 wrote:
Om man ska tro allt man läser så skulle SAAB inte existerat efter 2010.
Det är bara att invänta fakta och hoppas på det bästa. Tycker trots allt att det handlar om jobben för de drabbade.
Kan sen SAAB räddas vore iaf jag Överlycklig.. Lever på hoppet. Jag klarar åtminstone att köra SAAB till min sista mil, jag kör ju redan 30+ saabar och när 9-5 är där är man ju typ 70.. 😕Håller om det du skriver. Visst ska man inte lita för mycket på obekräftade mediauppgifter men det är ju ändå lätt att man låter sig ryckas med ofrivilligt. Men Saab kommer jag aldrig att sluta köra oavsett vad som händer!
3 februari, 2012 kl. 23:21 #39031hans h
Deltagare@900jubileum wrote:
@Jonas99 wrote:
Om man ska tro allt man läser så skulle SAAB inte existerat efter 2010.
Det är bara att invänta fakta och hoppas på det bästa. Tycker trots allt att det handlar om jobben för de drabbade.
Kan sen SAAB räddas vore iaf jag Överlycklig.. Lever på hoppet. Jag klarar åtminstone att köra SAAB till min sista mil, jag kör ju redan 30+ saabar och när 9-5 är där är man ju typ 70.. 😕Håller om det du skriver. Visst ska man inte lita för mycket på obekräftade mediauppgifter men det är ju ändå lätt att man låter sig ryckas med ofrivilligt. Men Saab kommer jag aldrig att sluta köra oavsett vad som händer!
Jag håller med er båda.
Min yngsta 9000 närmar sig 40000 mil. Och den går så fint så. 🙂4 februari, 2012 kl. 15:26 #39074cabtt
DeltagareSaab-budet för lågt – styckning på gång
http://www.bytbil.com/nyheter/yvsbrkyg/?cmpid=37Bara bud på delar aktuellt
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1516995–bara-bud-pa-delar-aktuellt-När ska den här ”såpan” ta slut?
4 februari, 2012 kl. 15:33 #39075900jubileum
DeltagareJa, det lär vi väl få se inom den närmaste tiden.
4 februari, 2012 kl. 18:13 #39090turbolamko
Deltagare@cabtt wrote:
Saab-budet för lågt – styckning på gång
http://www.bytbil.com/nyheter/yvsbrkyg/?cmpid=37Bara bud på delar aktuellt
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1516995–bara-bud-pa-delar-aktuellt-När ska den här ”såpan” ta slut?
Håll er lugna och lyssna inte för mycket på media som är så korkade 😡
Hoppet är det sista som överger en!
Bilar:
2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)4 februari, 2012 kl. 19:00 #39095phermansson
DeltagareJa det vore ju konstigt att säga nått innan alla bud kommit in.
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.