Snack om 9000 Talladega
Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Snack om 9000 Talladega
- Detta ämne är tomt.
-
FörfattareInlägg
-
rött möter svart :whistle:
Vi i umeå godkännde förvärvet, kunde han inte tagit någon av våra 9000 och lämnat denna??
http://img12.imageshack.us/img12/4961/dsc0003auo.jpg
http://img11.imageshack.us/img11/883/dsc0010f.jpg

2x 92B -53 (Svart)
95 -61 (Pärlgrå)
99 -70 Custom (Gul)
99 - 69 (Röd)
9000 CDE -94 (Platinagråmetallic)Kan meddela att när jag satte mig på bussen för att åka från min lilla lya in till tågstationen i Luleå för vidare färd till Linköping så fick jag syn på både Luleås (enda?) Aero -91 samt den Talladega som såldes i Luleå. Fick dock bara en snabb skymt genom bussrutan, men den såg fin ut. Bilen var vid den plats där den hade fotograferats till annonsbilderna, och det såg ut som om säljare och köpare stod och pratatde precis innan avfärd.
Gratulera den nya ägaren ni som vet vem han är.//David
Hej
Det är kanske bäst att erkänna när jag till och med blev sedd på plats i Luleå :blush:. Jo, jag köpte bilen. Platsen där du såg oss var mycket riktigt där bilen hade stått. I ivern glömde jag kolla om det var en 99: som stod borta i snöhögen på parkeringen. Du får gärna kolla. Såg ut att kunna vara något spännande.
Det var en 10 timmars bussresa och 70 mil hem men allt gick som tur bra. Om bilen kan man säga att den är nästan rostfri men att det finns en hel del att göra :jobbar: Så ett OK bruksskick kan man säga.Tallaspaningen fortsätter med att konstatera att 88:an i Göteborg är borta från Blocket medan 90:an i Jönköping är kvar.
Mvh / Magnus
Grattis Magnus.
På håll såg det ut att vara en oslipad diamant så den där fixar du nog till. Östersund blir riktigt Talladegatätt.
”Tyvärr” kommer jag vara i södra Sverige i en månad lite drygt, så jag kan inte 99-spana för tillfället… eller inte efter den som du tipsade om i vilket fall.
Nu hoppas vi på fler bilder på ditt fina nyförvärv och jag hoppas någonstans där inne att denna tråd är en anledning till det återuppväckta intresset för Talladega.//David
Rodder76 wrote:Grattis Magnus.
På håll såg det ut att vara en oslipad diamant så den där fixar du nog till. Östersund blir riktigt Talladegatätt.Du verkade ju ha koll på alla Tallagedor, ge gärna närmare info om de du vet om i Östersundstrakten eller omedelbara närhet. jag har lite ideer *blink*
april 7, 2009 kl. 22:13 #138378Nej, det var inte den. Den här står och vilar i tryggt förvar.
Skannade in diabilden. Ljuva åttiotal! Troligtvis står det ”Team Saab” i handskriven stil på förardörren. Vet någon något om detta tillfälle och Team Saab?
Larsola wrote:Hallo!Jag såg en vit med kjolsats.. hörom dagen i rondellen Krondikesvägen/Fagerbacken, men jag såg den på håll och den såg ut att ha den vanliga turbo vingen bak…
Mvh Lars-O.
Tänkte du på om det var en trubbnos eller nya fronten ?
Det finns ju några vita CC Aero (2,3turboS om den är importerad)så den kan ju vara en sån också. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.