Spikning Og900

Forum Modellspecifika forum OG900 Spikning Og900

• Detta ämne har 127 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast 2011-08-15 12:03 av .
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 128 totalt)
  • Författare
    M.Broberg
    Deltagare

Testa med org spridare, box, APC och fördelare. sen om det funkar så testar du med bara annan fördelare och kollar om du har slipat för mycket och tändningen därför blir helt vråltokig.

obias
    Deltagare

Pröva byta chip och förselare doch inte spridarna. Men den gick lika dant för de :s

M.Broberg
    Deltagare

testa annan APC box, känner inte igen lösningarna för fem öre.

plankan
    Deltagare

@Obias wrote:

Pröva byta chip och förselare doch inte spridarna. Men den gick lika dant för de :s

Chip och fördelare lär nog inte räcka om det fortfarande sitter 431 i han –
    utan mont tillbaka de org också och så kolla upp tändningen står rätt på 16*

Avgasvärderna måste du nog köra in på verkstad och få ställd korrekt eftersom det behövs Co-mätare för det 🙄

Annars kan ett alternativ kanske vara att testa köra på E85 –
    detta bör fung med 431 och org box,dock med tändningen ställd runt 20* istället för de org 16*.

EDIT¤ Kan jo också vara knacksensorn som är dårlig EDIT¤

obias
    Deltagare

Okej vad ska co va orginal ?

plankan
    Deltagare

@Obias wrote:

Det står på samma ”dekal”
    @Anderslindh wrote:

Står i din främre innerskärm på förarsidan.

obias
    Deltagare

@plankan wrote:

@Obias wrote:

Chip och fördelare lär nog inte räcka om det fortfarande sitter 431 i han –
    utan mont tillbaka de org också och så kolla upp tändningen står rätt på 16*

Avgasvärderna måste du nog köra in på verkstad och få ställd korrekt eftersom det behövs Co-mätare för det 🙄

Annars kan ett alternativ kanske vara att testa köra på E85 –
    detta bör fung med 431 och org box,dock med tändningen ställd runt 20* istället för de org 16*.

EDIT¤ Kan jo också vara knacksensorn som är dårlig EDIT¤

okej, ska pröva byta knacksensorn och se om det blir bättre.. vad kostar den?

obias
    Deltagare

@plankan wrote:

@Obias wrote:

Det står på samma ”dekal”
    @Anderslindh wrote:

Står i din främre innerskärm på förarsidan.

okej får kolla det när jag får tag i en ”avgasmaskin” 🙂

plankan
    Deltagare

@Obias wrote:

Testa funktionen på den,genom att låta en kompis ”slå” försiktigt med olika styrka på skruvskallen till den först då tändningen är på.
    Titta då om dioden blinkar till i alla lägen.

Men jag hade nog först försöka ”återställa” bilen till dess ursprungliga skick innan jag gett mig på div komponenter 🙄

obias
    Deltagare

@plankan wrote:

@Obias wrote:

Testa funktionen på den,genom att låta en kompis ”slå” försiktigt med olika styrka på skruvskallen till den först då tändningen är på.
    Titta då om dioden blinkar till i alla lägen.

Men jag hade nog först försöka ”återställa” bilen till dess ursprungliga skick innan jag gett mig på div komponenter 🙄

Okej men man kan pröva slå på den fast co talet står dåligt?
    Ska man slå med bara tändningen på? Eller med motorn igång?
    Mvh tobbe

torbo
    Deltagare

Jag smiter in med en liten fråga här.

Min bil laddar 0.9-1.0 precis vid fullgas vid lågvarv. Men sedan direkt så börjar den sjunka neråt. Redan vid 3500varv börjar den lägga sig vid 0.5.
    Är det normalt? 🙄

obias
    Deltagare

Kan man köpa en sån där mätare som man kopplar in på avgasröret som mäter hur fett och magert han går istället att köra in den till verksrad hela tin? Eller är jag ute och cyklar?:p

obias
    Deltagare

@plankan wrote:

@Obias wrote:

Titta då om dioden blinkar till i 🙄

Den blinkar när jag slog på den. Hel då?

obias
    Deltagare

http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=77623&image=1307449” onclick=”window.open(this.href);return false;
    så ser tändstiften ut.
    går han för fett??

obias
    Deltagare

var och kolla avgasvärderna idag, och skulle ställa in co på 1,3 med skruven på luftmassemätaren, men det hände inget:S stog på 0,11 hela tin det ändå som rörde sig var HC,

Det hände någon gång att co hoppa upp till en siffra (bara i en sekund) sen ner till 0,11 igen:S

kan det vara så att luftmassemätaren är paj??

Mvh tobbe

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 128 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng