Spikning Og900
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Spikning Og900
- Detta ämne har 127 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast 2011-08-15 12:03 av
longjohn61.
-
FörfattareInlägg
-
@Obias wrote:
Pröva byta chip och förselare doch inte spridarna. Men den gick lika dant för de :s
Chip och fördelare lär nog inte räcka om det fortfarande sitter 431 i han –
utan mont tillbaka de org också och så kolla upp tändningen står rätt på 16*Avgasvärderna måste du nog köra in på verkstad och få ställd korrekt eftersom det behövs Co-mätare för det 🙄
Annars kan ett alternativ kanske vara att testa köra på E85 –
detta bör fung med 431 och org box,dock med tändningen ställd runt 20* istället för de org 16*.EDIT¤ Kan jo också vara knacksensorn som är dårlig EDIT¤
@Obias wrote:
Okej vad ska co va orginal ?
Det står på samma ”dekal”
@Anderslindh wrote:Står i din främre innerskärm på förarsidan.
@plankan wrote:
@Obias wrote:
Pröva byta chip och förselare doch inte spridarna. Men den gick lika dant för de :s
Chip och fördelare lär nog inte räcka om det fortfarande sitter 431 i han –
utan mont tillbaka de org också och så kolla upp tändningen står rätt på 16*Avgasvärderna måste du nog köra in på verkstad och få ställd korrekt eftersom det behövs Co-mätare för det 🙄
Annars kan ett alternativ kanske vara att testa köra på E85 –
detta bör fung med 431 och org box,dock med tändningen ställd runt 20* istället för de org 16*.EDIT¤ Kan jo också vara knacksensorn som är dårlig EDIT¤
okej, ska pröva byta knacksensorn och se om det blir bättre.. vad kostar den?
@plankan wrote:
@Obias wrote:
Okej vad ska co va orginal ?
Det står på samma ”dekal”
@Anderslindh wrote:Står i din främre innerskärm på förarsidan.
okej får kolla det när jag får tag i en ”avgasmaskin” 🙂
@Obias wrote:
Testa funktionen på den,genom att låta en kompis ”slå” försiktigt med olika styrka på skruvskallen till den först då tändningen är på.
Titta då om dioden blinkar till i alla lägen.Men jag hade nog först försöka ”återställa” bilen till dess ursprungliga skick innan jag gett mig på div komponenter 🙄
@plankan wrote:
@Obias wrote:
Testa funktionen på den,genom att låta en kompis ”slå” försiktigt med olika styrka på skruvskallen till den först då tändningen är på.
Titta då om dioden blinkar till i alla lägen.Men jag hade nog först försöka ”återställa” bilen till dess ursprungliga skick innan jag gett mig på div komponenter 🙄
Okej men man kan pröva slå på den fast co talet står dåligt?
Ska man slå med bara tändningen på? Eller med motorn igång?
Mvh tobbe@plankan wrote:
@Obias wrote:
Titta då om dioden blinkar till i 🙄Den blinkar när jag slog på den. Hel då?
http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=77623&image=1307449″ onclick=”window.open(this.href);return false;
så ser tändstiften ut.
går han för fett??var och kolla avgasvärderna idag, och skulle ställa in co på 1,3 med skruven på luftmassemätaren, men det hände inget:S stog på 0,11 hela tin det ändå som rörde sig var HC,
Det hände någon gång att co hoppa upp till en siffra (bara i en sekund) sen ner till 0,11 igen:S
kan det vara så att luftmassemätaren är paj??
Mvh tobbe
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.