Spikning Og900

Forum Modellspecifika forum OG900 Spikning Og900

• Detta ämne har 127 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast 2011-08-15 12:03 av .
Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 128 totalt)
  • Författare
    plankan
    Deltagare

@Obias wrote:

var och kolla avgasvärderna idag, och skulle ställa in co på 1,3 med skruven på luftmassemätaren, men det hände inget:S stog på 0,11 hela tin det ändå som rörde sig var HC,

Det hände någon gång att co hoppa upp till en siffra (bara i en sekund) sen ner till 0,11 igen:S

kan det vara så att luftmassemätaren är paj??

Mvh tobbe

Ja då har du säkert orsaken till att han spikar om Co bara är 0.11 😯

obias
    Deltagare

@plankan wrote:

@Obias wrote:

var och kolla avgasvärderna idag, och skulle ställa in co på 1,3 med skruven på luftmassemätaren, men det hände inget:S stog på 0,11 hela tin det ändå som rörde sig var HC,

Det hände någon gång att co hoppa upp till en siffra (bara i en sekund) sen ner till 0,11 igen:S

kan det vara så att luftmassemätaren är paj??

Mvh tobbe

Ja då har du säkert orsaken till att han spikar om Co bara är 0.11 😯

okej, får kolla efter en begagnad och pröva, såg att en ny kosta 14 000.. :S känns inte så värt:P

Läste också att knacksensorn skulle sitta i en speciel grad? (någon som kan förklara) och dra 20 Nm?? ska magnetventilen klicka när man knackar på den när motorn är igång?

Mvh tobbe
    Är det någon som har någon koll på det??

longjohn61
    Deltagare

Vad för nummer står det på din LMM ❓

Mvh Nisse

obias
    Deltagare

@longjohn61 wrote:

Vad för nummer står det på din LMM ❓

Mvh Nisse

bosch 0 280 212 005

longjohn61
    Deltagare

http://www.laga.se/delinfo.aspx?delindx=41747607&bilkod=4032&delkod=7247” onclick=”window.open(this.href);return false;

Finns flera och hitta här priser är olika dom med 😉

Mvh Nisse

obias
    Deltagare

@longjohn61 wrote:

http://www.laga.se/delinfo.aspx?delindx=41747607&bilkod=4032&delkod=7247

Finns flera och hitta här priser är olika dom med 😉

Mvh Nisse

Gött:) får köpa en beg, och prova:D

Mvh tobbe

plankan
    Deltagare

Det är samma på dom första 9000 T16 (B202)

obias
    Deltagare

@plankan wrote:

Det är samma på dom första 9000 T16 (B202)

Okej från vilken årsmodell? 85?
    Mvh

longjohn61
    Deltagare

Tja ser nu att du bor i nyköping om du vill kan du åka förbi och testa med en annan LMM
    har en i reserv som jag tyvärr inte säljer 😉

Mvh Nisse

obias
    Deltagare

@longjohn61 wrote:

Tja ser nu att du bor i nyköping om du vill kan du åka förbi och testa med en annan LMM
    har en i reserv som jag tyvärr inte säljer 😉

Mvh Nisse

Ja juste vi bor ju rätt nära 🙂
    Du har inte vägar förbi nyköping någon dag. Bilen går som en påse skridskor, har skruvat lite på min luftmassemätare :s annars kanske det finns någon på skrotarna här i stan.

Mvh tobbe

longjohn61
    Deltagare

Du har pm 😉

Mvh Nisse

obias
    Deltagare

Först vill jag tacka nisse som och hjälpte mig.

Vi kom nog fram till att vi trode det var nått med soppasidan. Men vad vet vi inte riktigt.

Tänkte köpa en bredbandslambda så man kan se hur det går när man kör.

Sen har jag en fråga om bredbandslambda.
    Måste man ha någon speciel eller är det bara att ta någon?
    Någon som vet någon bra prisvärd som man kan köpa?

Mvh tobbe

longjohn61
    Deltagare

Det som är märkligt är att tomgången inte går att reglera upp ner går det men alltså inte upp.
    Vi provade att byta till en original apc box vad jag förstod o-skruvad bilen har ju ingen katt så inget strul med lamba sonden,tänkte på temp givaren 😕
    Tändningen ställdes om till 16-17 grader lite svårt att säga eftersom det där med tomgången 😉
    Stiften vart ju nästan vita han vill ju ha mera soppa,boxen ❓ spridare var vid testet original vad jag vet 😉
    spikningen finns kvar vad jag förstår kommer laddet direkt och inte mjukt 😕
    Säg till om jag har fel tobbe 😉

Mvh Nisse

obias
    Deltagare

Stämmer bra!!..

Tänkte försöka dra knacksensorn i rätt nm.
    tänkte också koppla in en annan Btr, antinen en progresiv eller en man kan ställa trycket i själv.. förslag??
    tänkte mäta soppatrycket också.

Sen en fråga kommer den gå fetare om man kör röda 431:or och orginal chip??

Och vad händer om man kör med kallare stift??

Mvh tobbe

fataren
    Deltagare

lånar denna tråd lite eftersom upphovsmakaren har nästan samma uppsättning som jag funderar på att ge min 900s. men planerar att köra med etanol istället.

eftersom 900s inte har apc box orginal, och jag inte har någon liggande så överväger jag en typ av ventiltrim för att öka laddtrycket (finns nån universialpryl att köpa billigt) bör påpeka att bilen gått 33k mil och ser orörd ut.( inget massa skruvande här och där.) vill inte kosta på den för mycket då jag mest vill peta för att lära mig. och vara miljövän XD med tryck!

9000ic är inköpt för billig peng och har en 2.1l 900 som ska få donera insug och topp (ska vara samma topp som på 9000 2.3) och sen letar jag en röda spridare (finns gott om dom)

varför tankar du inte etanol. det borde ge lite mer hk? eller är jag fel ute?

tack för lånet

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 128 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng