Spikning Og900
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Spikning Og900
- Detta ämne har 127 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast 2011-08-15 12:03 av
longjohn61.
-
FörfattareInlägg
-
@Anderslindh wrote:
@Obias wrote:
Någon som vet om tryckvakten ska pysa vid ladd?
Vet inte om det är den som pyser men det låter som det kommer under panelen.Någon som vet?
Mvh tobbe
Nej den borde inte pysa tycker jag.. Den ska ju mäta laddtrycket, då kan den ju inte pysa ut det :p
Okej, eller det låter som det suger eller nått. Under knäna. Vet inte va det är men det låter därifrån kalla fall.
Mvh
@joH900 wrote:
Låter som du har en trasig tryckvakt. Inte ovanligt, antingen byter du till en annan begagnad som du trycktestar innan montering eller kopplar bort den helt och byglar ihop kablarna. Alternativet är att en slang har spruckit/hoppat av.
MVH
du glömde ett alternativ på tryckvaktslösning.
Ta av vaccumslangen från tryckvakten och plugga den.
@joH900 wrote:
Låter som du har en trasig tryckvakt. Inte ovanligt, antingen byter du till en annan begagnad som du trycktestar innan montering eller kopplar bort den helt och byglar ihop kablarna. Alternativet är att en slang har spruckit/hoppat av.
MVH
Okej, om den är trasig. Kan det vara nått som gör att den kan spika?
Om man tar bort den, ska man koppla ihop slangarna?
Eller ska man bara dra en från tryckgivaren till insug?
För tryckgivaren har väl bara 1 slang anslutning?Och sen bara koppla ihop kablarna från tryckvakten?
Det är vill 2 bruna kablar? Eller kunna jag fel?Mvh tobbe
juli 6, 2011 kl. 14:49 #185924Visst har du bytt lmm ❓ börjar få en känsla att det är kabelbrott där 😉 nån lambasond har du inte eller hur 😉
Mvh Nisse
@longjohn61 wrote:
Visst har du bytt lmm ❓ börjar få en känsla att det är kabelbrott där 😉 nån lambasond har du inte eller hur 😉
Mvh Nisse
Ja lmm har jag bytt,
Ne lambda har jag inte.Skrotar snart bil fan:p blir trött när jag inte hittar nått:(
Mvh
@joH900 wrote:
Provbytte du knacksensor? Och hur var det med tändkablarna?
Ursäkta om jag ställer frågor som kanske har besvarats, kommer inte riktigt ihåg allt som det har pratats om just nu finns det inte tid och läsa igenom 7 sidor… 😳
MVH
Knacksensorn har jag inte bytt, tändkablarna är så gott som nya, märke vet jag inte men kan kolla upp det idag.
2 Lampor för vatten i panelen lyser till ibland vart sitter den givaren?
Finns det några givare som har med luft/bränsle och göra?
Om det är nått sånt fel?!Vad kostar en ny knacksensor?
Mvh tobbejuli 7, 2011 kl. 04:57 #185931Tror ändå att det är lmm eller som jag sa kabelbrott,eftersom du har ju bytt allt.
Lmm ger ju signal till boxen så antingen den lmm eller där imellan (tänker högt nu) 😆
Även kabeln från knacksensorn kan man misstänka,förstår hur du känner dig 😉Mvh NIsse
@longjohn61 wrote:
Tror ändå att det är lmm eller som jag sa kabelbrott,eftersom du har ju bytt allt.
Lmm ger ju signal till boxen så antingen den lmm eller där imellan (tänker högt nu) 😆
Även kabeln från knacksensorn kan man misstänka,förstår hur du känner dig 😉Mvh NIsse
Okej, går alla kablarna från lmm till soppa boxen?
Eller måste man riva isär så man ser alla kablar och följa dom?
Och hur ska man kolla kablarna till knack? Pipa kaben från stift 19?!Mvh tobbe
juli 7, 2011 kl. 19:56 #185954Jag har en ritning på detta kan kopiera den men vet inte hur jag ska skicka den
eller så hämtar du 😉 ,den är bara för lh systemet och på svenska 😉Mvh Nisse
@longjohn61 wrote:
Jag har en ritning på detta kan kopiera den men vet inte hur jag ska skicka den
eller så hämtar du 😉 ,den är bara för lh systemet och på svenska 😉Mvh Nisse
Okej skulle va guld:) vad är Ih systemet?
Mvh
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.