henrikm

Forumsvar skapade

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 46 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • april 11, 2014 kl. 20:46 #197828

      Den enda skillnaden är att det skulle gnissla mer 🙂 . Min erfarenhet av powerflex är gnissel gnirk och vibrationer. Du har PM

        februari 25, 2014 kl. 18:38 #197585

        Ah, härliga tider! Jag såg bilden nu på turboklubben och vill ha mer 🙂

          februari 25, 2014 kl. 08:45 #173506

          Saab 9-3 V6 Aero SC 2007. Lite knepig bild men såhär ser den ut med vintersulor på.

            februari 25, 2014 kl. 06:47 #197581

            Ännu ett omfattande och spännande projekt från dig Martin! Har det blivit något svetsat?

              augusti 28, 2013 kl. 05:57 #196478

              @joH900 wrote:

              Testa och skruva lös fläkten från fläkthuset och se om det inte går och smörja upp axeln, kan funka på vissa om de inte är helt skrot.

              Jag ska göra att försök med uppsmörjning men den fläkten har under min tid som ägare aldrig låtit speciellt kry. Kanske läge att leta efter bättre begagnad :tssk

                augusti 28, 2013 kl. 05:55 #196477

                @peter.e wrote:

                finns tunnare fläktar på biltema.
                annars har nog de flesta här inne ett gäng på lager. har en trave fläktar själv i reserv.

                Jag får kika på dessa men jag vill helst ha en orginalfläkt

                  augusti 23, 2013 kl. 12:45 #196420

                  Fint jobbat!

                    augusti 19, 2013 kl. 07:47 #196356

                    @Esak wrote:

                    Varför 195-55? 195/50-16 är klart att föredra i samtliga aspekter. Det hade Saab på de (få) bilder och som rekommendation för og900 med 16″ back in the days. Passa dig för 55 profil. Eller så räknar du på det. 55% av 195 eller 50% av 195 jämfört med 55% av 205.

                    Camskill.co.uk har bra priser på däck. 🙂

                    /Isak.

                    Ursäkta trådkapningen men är det någon som vet vilket däckfabrikat som SAAB använde till 16″ respektive15″ till og900?

                      januari 19, 2013 kl. 08:10 #194368

                      🙂

                        januari 19, 2013 kl. 08:09 #194367

                        🙂

                          januari 17, 2013 kl. 15:59 #194347

                          Jag köpte en Aux-krets som kopplas in istället för CD-växlaren till min 9-3 med AS3, inkopplat och klart på mindre än 10min. Denna funkar mycket bra och orginalradion passar i mitt tycke mycket bättre än eftermarkandsprylar med blinkande paneler. Dessutom är en orginalstereo inte speciellt stöldbegärlig.

                            januari 17, 2013 kl. 15:42 #194346

                            @Esak wrote:


                            Synpunkter?

                            Bilen ser fin ut och skidorna är lite balla men ölbacken? Kanske på väg till ett midsommarfirande men mitt i vintern, nja (min åsikt).

                            Kul grej med innebelysningen, går den att ljusreglera?

                              januari 17, 2013 kl. 15:25 #194344

                              importerad TurboS, läckert! Jag har länge funderat på samma sak själv. Jag ser väntar med spänning på bilder av denna skönhet!

                                januari 17, 2013 kl. 15:23 #194343

                                Fin bil! Nu saknas bara en ”riktig” grill, svarta vakuumslangar och svarta kopplingar till tryckrören 😉

                                  januari 17, 2013 kl. 15:15 #194342

                                  @HenrikM wrote:

                                  I en av mina bilar aero 88b sitter det en TB0324, se bild. Kan detta vara orginal eller är den eftermonterad? Kul att höra vad ni andra har för aggregat.

                                  på min andra 900 av samma årsmosell och utförande siter en TB0357 😕

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 46 totalt)