micke l

Forumsvar skapade

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 139 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • januari 17, 2010 kl. 18:58 #151466

      Naturutan

        maj 3, 2009 kl. 19:52 #139528

        Inga oljor rinner när man tar bort startmotorn. Men det underlättar som sagt att lossa på motorfästet på samma sida som startmotorn och hissa upp motorn med en domkraft.
        MVH
        Micke

          april 23, 2009 kl. 19:24 #139005

          På de Saabar jag monterat dragkrok, så sitter det ett kontakt stycke ungefär vid vänster bakljus under inredningen.
          Micke

            mars 10, 2009 kl. 20:27 #137048

            Jag lade i 2:an och puttade till bilen med min andra bil´, samtidigt som min grabb satt med kopplingspedalen nedtryckt.

              mars 4, 2009 kl. 18:49 #136709

              Om bilen rör sig i sidled, kan det vara den mittre bakaxelbussningen som är slut.

                januari 12, 2009 kl. 19:28 #133516

                Ska man åka nu, krävs amfibiebil…. 😥

                  januari 6, 2009 kl. 20:58 #133095

                  Var ut idag i närheten av Örbyhus (norduppland) vart inga bilder denna gång dock…
                  Men kul är det.

                    juli 21, 2008 kl. 18:50 #124377

                    Starta upp bilen utan batteri men utan startkablar, så kommer bilen att gå så länge generatorn laddar! Det som händer är att generatorn tar stryk då den inte har en blyackumulator att arbeta mot!

                      juli 15, 2008 kl. 22:21 #124066

                      Tänk på att den ska kunna bryta laddströmmen från generatorn. Då annars motorn kan fortsätta gå, så länge generatorn laddar.

                        maj 11, 2008 kl. 20:12 #121441

                        http://biphome.spray.se/anders.jensen/
                        finns under reservdelar övrigt, länk Saab stickers..
                        Micke

                          maj 5, 2008 kl. 19:05 #121173

                          läste en motor tidning, där de bytte till brytarlöst i en V***o B18, vann 2hk i en standard maskin. Största vinsten blev i bränsle ekonomi.

                            mars 1, 2008 kl. 23:47 #118943

                            När man måste sitta och pu,pa med gasen för att den inte ska dö så brukar det kunna vara smuts i tomgångsmunstycket. Men tack vara att man pumpar får den bensin via accmunstycket.

                              mars 1, 2008 kl. 23:36 #118942

                              Gör ringen tillräckligt lite så den behöver värmas för att gå på, sedan lär det vara ok.

                                februari 18, 2008 kl. 21:08 #118467

                                Bilen är en V4:a-76, lite klantigt av mig att inte nämna det….
                                Tack för tipsen, ska börja med kylarlocket. Lite konstigt att det inte uppkom förrän jag bytt motor. Kylaren är dock densamma.

                                  februari 18, 2008 kl. 16:22 #118451

                                  Man får ståpäls….

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 139 totalt)