morsole

Forumsvar skapade

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 1,168 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • juni 6, 2017 at 12:55 #431231

      Eller byta till turbofördelare, koppla sen om kabel med en passande kontakt, och du kan ställa in tändningen!

      Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

        januari 1, 2017 at 12:32 #424782

        Skruven till oken är nyckelvidd 19, tänk på att kolven måste kunna röra sig också, det är inte bara att skruva in. Det gör ingen nytta att du skruvar av oket, där det sitter får du bra grepp och kan göra det som behövs för att få loss kolven. Men du måste veta hur du ska göra!

        Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

          december 10, 2016 at 21:04 #420781

          Ett drag till ankstjärt passar INTE PÅ CC, men av en händelse har jag även ett sånt…

          800 så får du komma och hämte det eller vi skickar det det till dig när du betalar frakten.

          Mnv Johannes

          Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

            maj 24, 2016 at 11:12 #397437

            Ja, de är lättpressade! Inte så mycket som tar emot!

            Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

              maj 12, 2016 at 10:27 #397112

              Kan du messa mig din email, har lite att berätta ytterligare!

              Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

                april 29, 2016 at 22:14 #396672

                Sen är det a och o att hålla hjulen i balans; det är mycket sällsynt att vi byter på våra egna bilar här; vi har 3 og900 i trafik för tillfället och bor på landet. Men annars är det enbart på andras bilar jag byter spindelleder.

                Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

                  april 29, 2016 at 22:02 #396669

                  1 5/8″ är den, finns hos GT-motor och heter där PP5. Tror måttet är runt 41.5mm.

                  Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

                    oktober 17, 2015 at 11:15 #380776

                    Vad handbromsen angår så får du kanske göra en grundinställning först på vajrarna, så du har rätt utgångsläge. När det sen är klart kan du gå vidare och få fart på oken; där ingår slägga, kofot, bromsvätska på injektiongsspruta, och en hel del tålamod.
                    Det är inte fel om du har en verkstadshandbok som stöd, då får du klarare för dig, men det är inte alltid så lätt FÖRSTA GÅNGEN…

                    Mvh Johannes

                    PS Om du vill så kan jag skriva en fullständig anvisning åt dig.

                    DS

                    Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

                      september 20, 2015 at 15:44 #379824

                      Bra att veta var du bor i landet. Själv finns jag i Sjöbo och har det du söker, finns flera S här på gården.

                      Mvh Johannes

                      Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

                        september 8, 2015 at 15:46 #379271

                        Frågan är vad lambdan visar; vad har du för spridare? Om du har orig spridare så kan lambdan visa att den fetar på allt den kan för att kompensera den magra blandningen. Men lycka till!

                        Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

                          augusti 20, 2015 at 18:56 #378215

                          Det räcker nog att skruva av locket på behållaren när man pressar bakvägen, det brukar vara det snabbaste sättet att lufta på, med en vanlig smörjkanna (bara för bromsvätska) o en bit gummislang på luftningsnippeln på slaven, lossa o trycka upp den vägen.

                          Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

                            augusti 17, 2015 at 09:50 #378083

                            Man justerar ju spelet så pinnen ”går fritt” så kopplingen funkar o kopplar ur…Det går ju att justera så kopplingen inte ”kopplar till”, det var vanligt på den tiden att man inte visste om den detaljen. Du är säker på att du har funktion i huvudcylindern, att packningarna vänder ”rätt”?
                            Mvh

                            Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

                              augusti 14, 2015 at 10:50 #377977

                              Har du testat att trycka bromsvätskan bakvägen genom nippeln på slavcylindern och upp i behållaren? För detta ändamålet har jag en vanlig smörjkanna som jag använder enbart till kopplingar, det är alltså bromsvätska i kannan, sätter på en gummislang och ansluter på nippeln på slaven.
                              En annan sak är att på din bil har du en justering på kopplingsarmen, du måste se till att den kan koppla till ordentligt.
                              Men testa med att pumpa upp bakvägen, lugnt och sansat, det brukar ge utdelning!

                              Mvh Johannes

                              Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

                                augusti 12, 2015 at 10:54 #377890

                                Minns inte var jag köpte, men titta på nätet, då hittar du säkert!

                                Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

                                  augusti 12, 2015 at 10:54 #377889

                                  Du ska ta en pinne, såga upp den så du får slippapper i skåran, sen lindar du så det blir ”lagom”, fuktar med lite sprit kanske o kör, kollar, kör osv. När spåren är borta så är det bra; försök att ha finare o finare papper, våtslip ska det vara! Lycka till, detta klarar du!

                                  Mvh

                                  Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 1,168 totalt)