petter

Forumsvar skapade

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 883 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #139280
    petter
    Deltagare

    Ni verkar ha haft skoj! Tyvärr kunde jag inte dyka upp, var tvungen att ägna mig åt brukisen (imolaröd NG900) inför långresa. Efteråt hade den nog dugt fint trots att den bara är tolv år. 🙂 Och V4:n dvalar fortfarande…

    Mvh Petter

    #128798
    petter
    Deltagare
    Michael Rasmussen wrote:
    Kan ju även vara så att du vänjt dig vid stolen 😎

    Haha, så kanske det kan vara…fast farsan borde vant sig av med den nu och han håller faktiskt med. Men elvärmen är sönder sen många år, dock. 🙂

    Poängen är att man får kolla det enskilda exemplaret. Är stolen fin trots kanske femtontusen mil lär den inte paja vid sextontusen heller… Det gäller ju andra grejer också.

    Mvh Petter

    #128740
    petter
    Deltagare

    Min slog om till de 27 000 idag och stolen är fortfarande bekvämare än den i päronens 9-3 -08…så det där verkar vara en fråga om skick. Instrumenten fungerar hittills oklanderligt bortsett från ett par trasiga lampor i ett par knappar. Väghållningen vete hundan om man kan kalla modern… 😀

    Bagageutrymmet är episkt stort, vilket är bra när det behövs…

    Mvh Petter

    #128610
    petter
    Deltagare

    Har en SE 2,3i -97 som gått 27 000 mil och varit i familjen sen ny. Soppaförbrukningen ska enligt Konsumentverkets siffror vara en cl mindre än för 2,0, men skillnaden är nog inte märkbar i realiteten. Då ska man minnas att 2,3 har 20 hk mer, och det märks framförallt med last. Väl i fart går bilen som tåget, faktiskt.

    Försäkring, ja: Tog över ägarskapet i våras och sparade 1100 på att köra Saab Försäkring jämfört med Länsförsäkringars offert (trots boenderabatt där). Det lönar sig att ringa runt.

    Mvh Petter

    #127684
    petter
    Deltagare

    Makalösa bilder! Polis-9000 hade ju både elhissar och vev, fräckt…och vilken fin grå T16! Inga fler bilder på den röda 9000-cabben som skymtar bakom Z1:an?

    Fransosbjässarna, 505 och CX, är ju också underbara. Liksom den bedårande Theman…inte vardagsmat längre, som när jag bodde i Italien.

    Önskar päronen behåll Nissan Stanza -84:n så att man kunde åkt dit in style, med trepetad automat, ljusgrå plysch, tidstypiska lättmetallfälgar och eltaklucka. 🙂

    Mvh Petter

    #126955
    petter
    Deltagare

    Det finns en fin siennabrun V4 med Ronal, det funkar verkligen fint till den färgen…

    Mvh Petter

    #126954
    petter
    Deltagare

    Det är ett äldre par i Funkabo som äger den, Jocke. Han har byggt spoilern själv, gubben. Och det är ingen turbo. 🙂

    Mvh Petter, som ibland jagar fredliga pensionärer med brun V4

    #126911
    petter
    Deltagare

    Det är uppenbarligen en siennabrun bil du har. Otroligt vacker färg (är inte ironisk), tycker jag. Har en V4 i samma färg, men den är fin på 99 också.

    Mvh Petter

    #125944
    petter
    Deltagare
    Stefan wrote:
    när det gäller den engelska bilhobbyn får man ju dock tänka på befolkningsmängden………en större märkesklubb kan ju ha tiotusentals medlemmar och då är det naturligtvis lättare att dela upp föreningen i modeller och allt vad det nu kan vara och i ärlighetens namn är det nog svårlöst i lilla sverige. Även om 99klubben skulle finnas under Saabklubbens paraply så blir det ju inte fler som vurmar för 99or för det.

    Naturligtvis, något annat menade jag inte. Jag menade att det sköts så mycket snyggare i Storbritannien, med respekt för varandras modellböjelser etc. Dessutom verkar man inse att det inte är helt gratis att ha gammelbil, 40 000 för ett renoveringsobjekt av en ovanlig modell är inte något man gnäller över. 🙂

    Mvh Petter

    #125937
    petter
    Deltagare
    jean wrote:
    Kanske kan det engelska systemet vara något att tänka på faktiskt.

    Som månatlig läsare av Classic & Sports Car, alltid med rapporter från den engelska gammelbilhobbyn, har jag insett att det engelska systemet alltid är att tänka på. 🙂 Verkar mycket välorganiserat inom hobbyn. Och man begriper att andra modeller av favoritmärket än den man själv gillar bäst faktiskt också är en del av märkets historia. Men med tanke på nivån som stundtals lyser igenom här på forumet är väl förmåga till abstrakt tänkande och perspektiv nåt man får titta i månen efter…tyvärr.

    Mvh Petter

    #125053
    petter
    Deltagare

    Kommer det fortfarande folk? Tänkte kanske pipa ned (medelst kollektivtrafik) och kolla ikväll, om det nu finns några bilar? Funkar ca 19-1930 fortfarande?

    Mvh Petter

    #124664
    petter
    Deltagare

    Kul!

    Det gjordes som sagt vita Talladega också, men en T-a ska mig veterligen ha röda stripes och skinnklädsel med mockainlägg.

    Mvh Petter

    #122422
    petter
    Deltagare

    Synd att jag jobbade och inte kunde komma. Visserligen hade jag dykt upp i den imolaröda NG900:n och inte i Einar (96 -74:n som sover i garage i Småland), men ändå. Det går säkert fler Saab-konvojer!

    Mvh Petter

    #120625
    petter
    Deltagare

    Händer det inget med tomgången om du gasar till lite efter att motorn startat och börjar rusa?

    Mvh Petter

    #120466
    petter
    Deltagare

    Han har fortfarande samma problem, f kd.

    Mvh Petter

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 883 totalt)

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng