1966 Saab 96 – Barn Find part II

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 1966 Saab 96 – Barn Find part II

Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 175 totalt)
  • Författare

Stefan här på forumet har ”allt i tändväg”, snabb leverans också

april 12, 2013 kl. 15:23 #54415

Ok. Jag har en hög nya till V4 hemma i garaget att prova, så jag börjar där. Sen så får det bli: ny tank, ny bränsleledning, filter före bränslepumpen, elektronisk dito… Sen va det väl också om det inte skulle funka!

april 12, 2013 kl. 18:55 #54433

Humm, fick en tanke om att tanklocket kan påverka att bilen stannar efter ett tag, det finns ju dom som
          ska ha ventilerat tanklock annars orkar inte pumpen suga fram soppan… Har försökt att följa tråden men
          det är kanske redan testa och jag missat det. Jag är kanske helt fel ute här…

april 12, 2013 kl. 21:56 #54440

…tät bakre ljuddämpare? Bilen funkar ett tag efter ”nystart”, sen blir den orkeslöst och missar tändning, blöter vissa stift och dör, etc då oljeklegget tätat igen hålen i dämparen.

april 12, 2013 kl. 22:07 #54442

Hej Per-erik!
              Prova med en lös flaska med bensin innan du gör något annat.

:CH
              Mvh Anders

april 15, 2013 kl. 16:44 #54561

Så idag har bytts bränsleledning och kondensator. Resten av bilen är ihopskruvad och provkörd 5-6 km utan missöden. Tänkte mig en längre tur nån dag nu snart, men behöver ha en följebil med för sinnefridens skull… Jag hittade tre rosthål i golvet som jag fixade också 😉

april 15, 2013 kl. 17:04 #54562

april 15, 2013 kl. 18:13 #54567

De sista bilden var riktigt bra. vardagshärlig!
                    Ingen lyx, bara en trevlig vardag!

april 17, 2013 kl. 16:03 #54553

och så var det det där med troll…. skulle göra en ”riktig” provtur till Örkelljunga var det tänkt. 2,5 mil enkel resa, inga problem, right?! Jag kom knappt halvvägs så började kopplingen slira. Ånej tänkte jag, har jag stoppat i en kass lamell/tryckplatta. Snabbt över till sidan. I övrigt känndes bilen underbar, och jag fick massor med uppskattande blickar och vinkningar. Nåväl, upp med huven, och döm om min fasa när det formligen rinner växellådsolja från slavcylinderhålet. Inte nån liten droppe då och då, utan en stadig liten porlande bäck, som samlade sig som en sjö under lådeländet innan det rann ut på backen… får m,an svära här? annars så ber jag någon vänligt sinnad moderator gå in och censurera;

(tar ett stort, frustrerat andetag)…FFFFFFAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNN! ATT MAN ALDRIG SKA FÅ VARA NÖJD MED SKITEN TVÅ DAR I STRÄCK, DET VAR DÅ MÄRKLIGT ATT DET SKA VARA SÅ JÄÄÄÄÄVLA SVÅRT ATT FÅ TILL NÅGOT SÅ SIMPELT SOM EN SKETEN USEL JÄKLA HALVRUTTEN TVÅ-FAAAAN-TAKTARE. ALLTSÅ, VAD HAR JAG GJORT FÖR ATT FÖRTJÄNA DETTA. JAG ÄR SNÄLL MOT MINA BARN, TROGEN MIN FRU, RELATIVT TROGEN MIN ARBETSGIVARE, BETALAR (MESTADELS) SKATT SOM JAG SKA. JAG GICK TILL OCH MED I SÖNDAGSSKOLA NÄR JAG VAR LITEN. ALLTSÅ, JAG BARA UNDRAR?!?!?!?

Så… nu mår jag lite bättre. Källkan, tack för dina uppmuntrande ord på vägen hem, Jimmy P och soulmannen, tack för ert underbara erbjudande om ett nytt drivpaket. Beklagar till er alla om jag lät mindre än uppskattande på telefon, men det hsar varit en lång migränfylld dag, och det enda jag såg fram emot var min lilla Joy-Ride till Örkelljunga i kväll… nåväl, ny dag i morgon, nya tag!

april 17, 2013 kl. 16:26 #54647

Känner igen det där… Kan ju få hjärnblödnng för mindre.

Bilen är ju hur fin som helst, gillar också den sista bilden! Hppas du får ny kraft att ta tag i den!

april 17, 2013 kl. 17:08 #54648

Mmm, jag med, men i dag känns det motigt…igen…

april 17, 2013 kl. 17:38 #54649

vi kommer en runda till dig imorgon istället.

april 17, 2013 kl. 18:40 #54650

låter bra, jag är där 16:00 eller lite innan… 😉

april 17, 2013 kl. 22:13 #54658

Bara jobba på Per-Erik du har en månad på dig innan vi ses på Riversida.

april 18, 2013 kl. 03:01 #54659

Kommer du hit med det drivpaketet 😉 ?

Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 175 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.