1966 Saab 96 – Barn Find part II
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 1966 Saab 96 – Barn Find part II
- Detta ämne har 174 svar, 33 deltagare, och uppdaterades senast 2014-10-01 12:50 av
diesel.
-
FörfattareInlägg
-
april 12, 2013 kl. 18:55 #54433Humm, fick en tanke om att tanklocket kan påverka att bilen stannar efter ett tag, det finns ju dom som
ska ha ventilerat tanklock annars orkar inte pumpen suga fram soppan… Har försökt att följa tråden men
det är kanske redan testa och jag missat det. Jag är kanske helt fel ute här…Så idag har bytts bränsleledning och kondensator. Resten av bilen är ihopskruvad och provkörd 5-6 km utan missöden. Tänkte mig en längre tur nån dag nu snart, men behöver ha en följebil med för sinnefridens skull… Jag hittade tre rosthål i golvet som jag fixade också 😉

och så var det det där med troll…. skulle göra en ”riktig” provtur till Örkelljunga var det tänkt. 2,5 mil enkel resa, inga problem, right?! Jag kom knappt halvvägs så började kopplingen slira. Ånej tänkte jag, har jag stoppat i en kass lamell/tryckplatta. Snabbt över till sidan. I övrigt känndes bilen underbar, och jag fick massor med uppskattande blickar och vinkningar. Nåväl, upp med huven, och döm om min fasa när det formligen rinner växellådsolja från slavcylinderhålet. Inte nån liten droppe då och då, utan en stadig liten porlande bäck, som samlade sig som en sjö under lådeländet innan det rann ut på backen… får m,an svära här? annars så ber jag någon vänligt sinnad moderator gå in och censurera;
(tar ett stort, frustrerat andetag)…FFFFFFAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNN! ATT MAN ALDRIG SKA FÅ VARA NÖJD MED SKITEN TVÅ DAR I STRÄCK, DET VAR DÅ MÄRKLIGT ATT DET SKA VARA SÅ JÄÄÄÄÄVLA SVÅRT ATT FÅ TILL NÅGOT SÅ SIMPELT SOM EN SKETEN USEL JÄKLA HALVRUTTEN TVÅ-FAAAAN-TAKTARE. ALLTSÅ, VAD HAR JAG GJORT FÖR ATT FÖRTJÄNA DETTA. JAG ÄR SNÄLL MOT MINA BARN, TROGEN MIN FRU, RELATIVT TROGEN MIN ARBETSGIVARE, BETALAR (MESTADELS) SKATT SOM JAG SKA. JAG GICK TILL OCH MED I SÖNDAGSSKOLA NÄR JAG VAR LITEN. ALLTSÅ, JAG BARA UNDRAR?!?!?!?
Så… nu mår jag lite bättre. Källkan, tack för dina uppmuntrande ord på vägen hem, Jimmy P och soulmannen, tack för ert underbara erbjudande om ett nytt drivpaket. Beklagar till er alla om jag lät mindre än uppskattande på telefon, men det hsar varit en lång migränfylld dag, och det enda jag såg fram emot var min lilla Joy-Ride till Örkelljunga i kväll… nåväl, ny dag i morgon, nya tag!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.