1966 Saab 96 – Barn Find part II

Forum Övrigt Projekt / Min bil 1966 Saab 96 – Barn Find part II

• Detta ämne har 174 svar, 33 deltagare, och uppdaterades senast 2014-10-01 12:50 av .
Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 175 totalt)
  • Författare

Tråkigt Per-Erik! Min v4 har gått in i selfdestruct mode här, så jag vet vad trist det är! Imponerad av din kämparanda! Bra jobbat!

Per-Erik
    Deltagare

Hmmm konstigt att den packboxen läckte då…

Per-Erik
    Deltagare

Nåväl, efter gårdagens misslyckande gick det desto bättre idag. Efter att ha slitit ur motorn för att kolla läget så upptäckte jag ju att där inte fanns någon packbox… Lådan var ju renoverad, färdig med urtrampningslager och allt, så jag hade ingen anledning att kolla tänkte jag. Nåväl, ny packning fanns i lådan

Sen så hade ju Dennis och Jimmy en fin fin 65:a som vi kunde plocka grejor av, så efter att ha provstartat den och upptäckt att den gick så tyst å fint bestämde vi att vi skulle byta motor. Min 66:a har ett skramlande missljud, och hellre än att köra till det rasar, så kör jag enkelförgasat ett tag

Dennis roade sig dessutom med att finsnickra lite

Och så, när motorn startats i min röda lät vi verktygen ligga och körde hem!

kallkan
    Deltagare

Jag är imponerad av ditt jobb Per-Erik,men någon drivlina får du inte.

gunnerfeldt
    Deltagare

Jag tyckte att fälgarna var det snyggaste.. ha.ha.. För att citera min son.. Vilket härligt ljud i motorn !!
    Hoppas nu att den håller Karlskrona tur & retur.. Jag håller mina tummar .

Per-Erik
    Deltagare

🙂

jimbo
    Deltagare

då är det reggbes nu med nya motorn tråkigt om man åker på en flygande besiktning och dom tar en på utbytt motor.
    tack för igår lärde mig väldigt mycket och tack för lånet av fjädrar ska ut en liten runda idag och provmontera.

Per-Erik
    Deltagare

Regbes, jo jag tror inte det ska behövas 😉

Och angående igår, det är jag som ska tacka!

Per-Erik
    Deltagare

5 timmar i garaget en lördgmorgon, jodå, så kan man göra, och få en massa mekande ur vägen…

Motor i och färdig

Fram och bak kofångare bytta till bättre

Snobbringar på

Massa glada mekare i garaget gör det ju inte sämre…
    Jag och sonen Montana

Dennis och Jimmy

Nu så verkar det mesta vara löst. Det är definitivt konstaterat skit i tanken, så det blir torsdagens projekt…

gunnerfeldt
    Deltagare

Jag tycker att du skall döpa denna bil till Trollet.
    Då det verkligen gått troll i att få den till att transporera dig mer än 5 km från garaget.
    Kan det vara så att den trivs bäst inne i sitt garage ?.. Den har ju några kompisar där inne !.. ha..ha.

Per-Erik
    Deltagare

Lite skräp i tanken kanske…?

Lite skit i tanken kanske :sad

Men vore jag ”Trollet” så skulle jag också vilja stanna i garaget, Ni verkar ju ha rätt trevligt, du och grabben. :hug

Lev väl
    JP

Per-Erik
    Deltagare

He he, jotack, vi har det bra i garaget, men nu när vårsolen och *värmen* börjar dyka upp så vill vi helst ut å köra…

gunnerfeldt
    Deltagare

Du måste inse att det är en 2 taktare du kör med.
    Det går inte att köra på ”bio bränsle” alltså förnybart bränsle i en bil som denna.

Skönt att du förhoppningsvis äntligen hittat vad felat var , så att du kan få njuta utav denna bils bekvämligheter & charm under längre färder i det svenska landskapet.

Per-Erik
    Deltagare

Tack tack, jo det hoppas jag med… En liten sväng i helgen vore ju inte fel…

Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 175 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng