900 Aero -92 T16S *Såld*

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 900 Aero -92 T16S *Såld*

Visar 15 inlägg - 181 till 195 (av 313 totalt)
  • Författare

Nardi, samma som alla andra

maj 20, 2012 kl. 18:05 #190725

Det var länge sedan jag kikade i din tråd, fina bilder på en fin bil! Fundering på cockpitbilden ovan, har du flyttat ner stereon? Fast det kanske är bilden som är mörk men facket uppe ser tomt ut? Extramätare på G?

maj 20, 2012 kl. 18:56 #190726

Jag flyttade ner för jag gillar radion i nederkanten.
          Inga mätare på gång 🙂

maj 26, 2012 kl. 18:36 #190854

Har man inte råd att köpa en riktigt cab, så får man leva med modeller..
            Fyndade idag på Saab marknaden i Saxtorp en og900 cab, årsmodell okänd.

😆 😎

maj 26, 2012 kl. 19:23 #190856

Haha. Lite roligt 🙂
              Men sitter det turbo emblem på huven på 92;an?
              Dock är det ju rätt fälgar 😉

maj 29, 2012 kl. 20:20 #190898

@Beeos wrote:

Haha. Lite roligt 🙂
                Men sitter det turbo emblem på huven på 92;an?
                Dock är det ju rätt fälgar 😉

Min svarta NEO-modellbil 900 TurboS -92 har också Turbo på huven, felaktigt tycker vi men ser bra ut 😉

/Henrik

maj 29, 2012 kl. 20:25 #190899

Bilder henrik! 🙂

maj 31, 2012 kl. 19:13 #190955

Kanske en dum fråga, men var sitter styrboxen på Lucas? Är det inte samma på som Bosch? Höger fram vid fötterna för passageraren?
                    Där sitter en box, men inga siffror på..

maj 31, 2012 kl. 19:40 #190956

Jepp, samma där! Inga siffror? Jag svär mig fri, har aldrig meckat eller rört den på den bilen! Men den har ju haft en del ägare innan så gud vet vad som sitter i den.

maj 31, 2012 kl. 19:43 #190957

@Beeos wrote:

Bilder henrik! 🙂

Givetvis! ursäkta dåliga mobilbilder. Grymt imponerad av detaljerna på denna bil.

Mvh
                        Henrik

maj 31, 2012 kl. 20:00 #190959

Jeflar! Nice! Den var riktigt snygg!

juni 1, 2012 kl. 08:50 #190968

Hur har det gått med ljus i ljusomkopplaren?
                            Jag har fortfarande strul med min.. :p Funkar ett tag efter jag haft den ute och stoppat tillbaka den, sen slutar det fungera igen.
                            Där finns en tjock orange sladd in till den som på min i alla fall satt löst och efter jag satte fast den bättre fungerade det i säkert 2-3 månader, men nu hjälper det inte att sätta fast den heller. haha :p Men kan ju vara värt att kolla med en multimeter att alla kontakter har kontakt 🙂

juni 1, 2012 kl. 08:53 #190969

@Anderslindh wrote:

Hur har det gått med ljus i ljusomkopplaren?
                              Jag har fortfarande strul med min.. :p Funkar ett tag efter jag haft den ute och stoppat tillbaka den, sen slutar det fungera igen.
                              Där finns en tjock orange sladd in till den som på min i alla fall satt löst och efter jag satte fast den bättre fungerade det i säkert 2-3 månader, men nu hjälper det inte att sätta fast den heller. haha :p Men kan ju vara värt att kolla med en multimeter att alla kontakter har kontakt 🙂

Jag får ge mig på det i helgen, troligen glapp. Det var de på en annan lampa.
                              Vi får se hur det går 🙂

juni 2, 2012 kl. 14:20 #190993

Tyvärr inget nytt på ljusomkopplar problemet.. Men aja, det går ju att köra bilen ändå :smile
                                Jag ”moderniserade” bilen med några LED-lampor idag, byte ut de två som sitter för nummerskylten bak samt de två som lyser upp mätarhuset.
                                Betydligt mycket trevligare och som sagt så ser det modernare och klarare ut. Tyvärr inga bilder på det, svårt att fota ljus med taskig kamera.

Blev iaf några bilder tagna, de ligger på min garaget sida. Klicka på bilden nedan för att gå vidare :love

juni 9, 2012 kl. 19:23 #191187

Inte mycket aktivitet i denna tråden. Synd 🙁

Någon som skall till kullen?

Visar 15 inlägg - 181 till 195 (av 313 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.